رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران یزد از آموزش مهارت به یک هزار و 800 نفر در یزد خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد نصرت دهقان با اعلام این خبر گفت : مرکز خواهران یزد با ارائه آموزش های مهارتی به اقشار مختلف جامعه در ایجاد اشتغال و کسب و کار مناسب برای زنان نقش بسزایی را ایجاد کرده است .

وی ادامه داد : در این راستا در سال جاری تاکنون یک هزار و 869 نفر زن و 70 نفر مرد از طریق آموزش های ارائه شده از سوی این مرکز از مهارت های فنی و حرفه ای بهره برده اند .

وی میزان آموزش های ارائه شده برای مهارت آموزان این مرکز را 428 هزار و 253 نفر – ساعت اعلام کرد و افزود : برگزاری دوره های فنی و حرفه ای برای افراد در سکونت گاه های غیر رسمی یکی از رسالت های این مرکز است که در سال جاری 130 نفر در این دورعه ها شرکت داشته اند .

دهقان با بیان اینکه آموزش های فنی و مهارتی برای زندانیان زن نیز ارائه شده است اظهار داشت : در سه ماهه نخست سال جاری 169 نفر از زندانیان زن یزد در رشته های عروسک دوزی ، تکه دوزی ، مرصع کار و کیف دوزی کسب مهارت کردند .

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران یزد با اجرای طرح استاد – شاگردی در استان و اهداف آن از جمله راه اندازی کسب و کار بر مبنای بازار کار و ایجاد انگیزه در جوانان برای راه اندازی حرفه و شغل در سال جاری 22 نفر از بانوان در دوره های سرمه دوزی حضور یافتند .

دهقان عنوان کرد : با توجه به اینکه آموزش ناتوانان مراکز توانبخشی زیر نظر این مرکز انجام می شود 70 نفر از ناتوانان مرد یزد نیز از طریق این مرکز آموزش دیده اند که از این تعداد 66 نفر در مراکز شعب سیار شهری مهارت آموزی کرده اند .

وی رشته های آموزشی برای زنان روستا را رشته های زیر مجموعه طراحی و دوخت از قبیل مانتو دوز و خیاطی ذکر کرد . 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا