مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به بیش از 2 هزار و 124 مددجوی تحت حمایت این نهاد طی نه ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومي کميته امداد امام خميني(ره)استان يزد، "محمد اکبری" با بیان این مطلب افزود: کميته امداد استان یزد در راستاي نيل به اهداف عالي اين نهاد مقدس در بحث توانمندسازي مددجويان تاکنون اقدامات مختلفي را انجام داده است.

وي با اشاره به اينکه اشتغالزايي براي مددجويان يکي از مهمترین رويکردهاي کميته امداد در دهه چهارم فعاليت اين نهاد است، اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش امدادگران و ساير دستگاه‌هاي ذيربط، اين مهم به نحو مطلوبي در استان یزد اجرايي شده است.

اکبری با بیان اینکه در نه ماهه سال 92، بیش از 127 میلیارد و 360 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به 2 هزار و 124 مددجوی تحت حمایت این نهاد اعطا شده است، اظهار داشت: این میزان تسهیلات از محل اعتبارات امداد، قرض الحسنه بانک ها و طرح ویژه توسعه کشاورزی تأمین شده و در زمینه های خودکفایی، کارانگیزی و توان افزایی پرداخت گردیده است.

* پرداخت 77 ميليارد و 824 میلیون ريال تسهیلات خودکفايي به مددجويان استان یزد طی نه ماهه سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد سبب خودکفایی مددجویان می‌شود، افزود: کمیته امداد استان یزد در راستای توانمندسازی خانواده های مددجو و رفع نیازهای آنها در نه ماهه سال 92، به 822 خانواده تحت حمایت تسهیلات خودکفایی(خوداشتغالی) از محل اعتبارات بانکی و امدادی و طرح ویژه توسعه کشاورزی پرداخت نموده است.

وی اظهار داشت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 77 میلیارد و 824 میلیون ریال برای مددجویان تحت حمایت اجرایی شده است.

* اعطای 128 مورد وام کارانگیزی به مددجویان کمیته امداد استان یزد در نه ماهه سال جاری

اکبری توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت را یکی از اولویت های کاری کمیته امداد دانست و گفت: اشتغالزایی افراد تحت پوشش در رأس طرح ها و فعالیت های این نهاد قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با بیان اینکه در نه ماهه سال جاری 128 مورد تسهیلات کارانگیزی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 556 میلیون ریال از محل اعتبارات امداد به مددجویان واجد شرایط اعطا شده است، اظهار داشت: این طرح ها در زمینه های مختلفی از جمله کشاورزی، دامپروری، صنعتی و معدنی، خدمات صنایع دستی و غیرو توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد اجرایی شد.

* در نه ماهه سال جاری بیش از 44 میلیارد ريال تسهیلات مشاغل خانگی به مددجويان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت شده است

محمد اکبری  با بیان اینکه طرح های مشاغل خانگی (توان افزایی) با هدف بهبود شاخص های فرهنگی و اقتصادی خانوارهای تحت حمایت اجرا می شود، گفت: در نه ماهه سال جاری بیش از یک هزار و 174 طرح توان افزایی(مشاغل خانگی) با هزینه ای بالغ بر 44 میلیارد و 135 میلیون ریال از محل قرض الحسنه بانکی و منابع امدادی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد اجرا گردید.

اکبری اضافه کرد: این طرح ها در زمینه های مختلف شغلی از جمله: صنایع تبدیلی کشاورزی، تولیدات دامی، فعالیت های فرهنگی و هنری، صنایع دستی، فرش دستباف و سایر فعالیت ها اجرا شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد در این مدت همچنین 38 مورد طرح تبدیلی (توان افزایی به خودکفایی) با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد و 843 میلیون ریال از محل اعتبارات بانکی و امدادی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد اجرا گردیده است.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا