نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین "حبیبیان" مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد صبح امروز در محل سالن کنفرانس این ستاد با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی حبیبیان، ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز استان یزد در سال 1369 فعالیت خود را زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری آغاز کرد، اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت این ستاد، توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه است.

وی بیان کرد: این ستاد، ظرفیت‌ها و ضرورت‌های جامعه در زمینه نماز را رصد می‌کند و در راستای رفع موانع در حوزه اقامه نماز اول وقت گام بر می‌دارد.

حبیبیان با بیان اینکه این ستاد، دستگاه اجرایی نیست، تصریح کرد: این ستاد به صورت شورایی اداره می‌شود که در هر استان، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه مرکز استان، رئیس شورا، استاندار قائم مقام شورا و مدیر ستاد اقامه نماز هر استان نیز به عنوان دبیر شورا انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی در استان یزد عضو این شورا هستند، تاکید کرد: تمامی مصوبات این شورا برای همه دستگاه‌های استان، لازم‌الاجراست.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به نتایج خوبی که شورای اقامه نماز استان یزد از عملکردش به دست آورده است، خاطرنشان کرد: زنگ نماز در مدارس از موفق‌ترین برنامه‌های این شوراست و به تازگی نیز وزارت آموزش و پرورش، زمان زنگ نماز را افزایش داده و از 20 دقیقه به 30 دقیقه رسانده است.

حبیبیان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد تعمیق فرهنگ نماز در میان خانواده‌ها و هماهنگی خانه و مدرسه در زمینه توجه به فرائض دینی دانش‌آموزان اظهار داشت: یکی از اقدامات ستاد اقامه نماز استان یزد، تشکیل اتاق فکر است که در این اتاق فکر، به نقش خانواده در تعمیق فرهنگ نماز به طور مفصل پرداخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این اتاق فکر از کارشناسان مختلف و افراد قوی و صاحب‌نظر در حوزه مسائل دینی دعوت شده و این افراد برنامه‌ریزی مشخصی برای تعمیق فرهنگ نماز در جامعه به ویژه در میان خانواده‌ها دارند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد بیان کرد: در هفته‌های آینده، دستورالعمل اتاق فکر ستاد اقامه نماز استان یزد، تدوین و ابلاغ می‌شود و وظایف همه دستگاه‌ها نیز در آن مشخص شده است.

وی تصریح کرد: اگر خانواده‌ها به این باور برسند که برای رشد فرزندانشان به مسیری بیایند که دین گفته است، خانواده‌هایی که دلسوز هستند، تحولی عظیم در خود ایجاد خواهند کرد.

حبیبیان در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح یاوران نماز در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این طرح به صورت پایلوت در 10 مسجد یزد در حال اجراست به نحوی که در هر مسجد، یک شورا تشکیل شده که این شورا متشکل از افراد مختلف از جمله مدیران مدارس همجوار مساجد است.

وی بیان کرد: در این شورا، کمیته‌های مختلفی نیز تشکیل می‌شود که از آن جمله می‌توان به کمیته خدام مساجد اشاره کرد که با مباحث آموزشی و نحوه برخورد با جوانان و ... در این کمیته‌ها آشنا می‌شوند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد تصریح کرد: عمده افراد و نیروهای این شورا و کمیته‌های آن، افراد جوان هستند.

حبیبیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تابلوهای حد ترخص عنوان کرد: نصب این تابلوها برای مردم ضروری بود زیرا در بسیاری از موارد مردم برای اقامه نماز سرگردان بودند به همین دلیل با جمع‌بندی نظرات علما در قم و مشهد، نصب این تابلوها آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین تابلوهای تعیین حد ترخص شهرها در مشهد نصب شد، تاکید کرد: یزد دومین استانی بود که با همکاری استانداری، پلیس راه و اداره راه و شهرسازی، تابلوهای تعیین حد ترخص را در جاده‌ها نصب کرد.

حبیبیان همچنین از راه‌اندازی سامانه پیامکی 300086280351 خبر داد و یادآور شد: افرادی که کلمه ترخص را به این سامانه پیامکی ارسال کنند، اطلاعات مورد نیاز برای آنها ارسال خواهد شد.

سرويس عکس يزدفردا

مجید دهقانی زاده

عکاس : مجید دهقانی زاده












سایت خبری یزدفردا                

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا