ابرکوه خبرنگاریزد فردا مهدی کارگر "فرماندارابرکوه گفت: اگر انسان با سرمایه خودش ایجاد اشتغال و کارآفرینی کند و برای ارتقای سطح معیشت مردم و زودودن فقر و بیکاری تلاش کند جهاد اقتصادی تحقق می یابد.

 اسماعیل برزگرزاده در مجمع انتخابات نمایندگان ، کار فرمایان و کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات کار و آئین نامه ایمنی و حفاظت فنی در ابرکوه که با حضور امام جمعه ابرکوه ، معاون اداره کل تعاون استان برگزارشد اظهار داشت : هر کار ارزشی یا الهی که انسان در زمینه اقتصاد انجام دهد جهاد اقتصادی است .
وی گفت: جهاد اقتصادی زمانی تحقق می یابد که افراد برای رشد کشور و ایجاد اشتغال تلاش و کوشش کنند جهاد اقتصادی در انفاق یا وقف خلاصه نمی شود.
برزگر زاده افزود: تشکیل هیات اختلاف برای اعمال حقوق کارگران و کارفرمایان توسط اداره تعاون و کار، کاری بسیار ارزشمند است.
در ادامه این آئین رئیس اداره تعاون،کار ورفاه اجتماعی ابرکوه گفت: اولین کارگاه آموزشی دراین شهرستان تشکیل شده است که به کارفرمایان شرکت کننده دراین دوره آموزشی گواهینامه صادرمیشود.
ناصر زارع بابیان اینکه ابرکوه سومین شهرستانی است که موفق به برگزاری این مجمع شده است افزود: با توجه به اینکه ابرکوه به سمت صنعتی شدن پیش می رود و شاهد حوادث ناگواری هستیم کارفرمایان و کارگران باید از اصول ایمنی و حوادث آشنا شوند .
این مسئول تصریح کرد: اگر جامعه کارگری با قوانین کار آشنا باشد ، تلفات جانی و مالی کاهش پیدا می کند و اختلاف بین طرفین به حداقل ممکن میرسد.رئیس اداره تعاون،کار ورفاه اجتماعی ابرکوه ادامه داد: رونق بخشیدن به کارگاه های تولیدی را وظیفه خود می دانیم و در جهت رونق بخشیدن به تولید و اشتغال و بهبود فضای کسب و کار، تلاش مضاعف برای پیگیری امور کار آفرینان را در دستور کاری قرار دارد.زارع خاطر نشان کرد: برگزاری دوره آموزشی برای صنوف مختلف ، جشن بزرگ کارگری در دهه مبارک فجر و حضور گسترده کارگران و کارفرمایان در راهپیمایی 22بهمن و برگزاری یادواره شهدای کارگر از دیگر برنامه ها این اداره در دهه فجر می باشد.
مدیر روابط کاراداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: ابرکوه سومین شهرستان استان در زمینه است تشکیل هیات حل اختلافات فعال بوده .
علی شیخی افزود: ما تنها وظیفه نظارت بر حسن اجرای قانون کار و ایمنی را بر عهده داریم اما با تشکیل کلاس های مختلف برای آگاه سازی کار فرمایان با مسائل ایمنی در محیط کار آشنا می کنیم.
در ادامه اصول ایمنی و حفاظت فنی توسط مدیر بازرسی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد به همراه کلیپ حوادث رخ داده در سطح استان و شهرستان ابرکوه به نمایش درآمد.
حمید رضا دهقان رئیس تشکلات کارگری اداره کل تعاون،کار و رقاه اجتماعی استان یزد هم در این آئین توضیحاتی در باره قوانین تشکیل هیئت حل اختلاف و وظایف این هیئت بیان داشت.
در پایان این مراسم انتخابات نمایندگان کارفرمایان با رای گیری انجام شد و نمایندگان کارفرمایان در هیات حل اختلاف ابرکوه انتخاب شدند.
در این انتخابات از مجموع 61 رأی مأخوذه، عبدالرسول زارع با 47 رأی و وجیه الله بابا محمدی و ابوالقاسم پرهام هر کدام با 37 رأی، به عضویت هیئت حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه انتخاب شدند.
همچنین در حاشیه این مراسم کارگاه آموزشی تشکیل شد و کارفرمایان شهرستان ابرکوه با قوانین و مقررات کار و آیین نامه ایمنی و حفاظت فنی آشنا شدند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا