مدیر بورس منطقه ای یزد گفت: تعداد سهامداران بورس یزد در 10 ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 180 درصد افزایش یافت.

گزارش سازمان امور اقتصادی و دارایی و به نقل از روابط عمومی بورس یزد ، " علی اکبر جعفری " به مناسبت دهه فجر و سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود:  در این مدت،  پنج هزار و 367  نفر برای اولین بار در بورس یزد سرمایه گذاری کردند.

وی از افزایش 260 درصد ارزش معاملات بورس در 10 ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت:  افزون بر سه  هزار میلیارد و 68 میلیون سهم به ارزش حدود  13 هزار و 653 میلیارد ریال در 10 ماهه  سالجاری در تالار بورس استان خرید و فروش شدکه از این میزان یک میلیارد و 773 میلیون سهم به ارزش هفت هزار و 825 میلیارد ریال به خرید و بقیه به معاملات ناشی از فروش سهام اختصاص داشت.

جعفری تصریح کرد: شاخص کل معاملات بورس یزد در اولین روز کاری امسال از 38 هزار و 602 واحد به 83 هزار و 641 واحد در پایان دی ماه رسید.

به گفته مدیر بورس یزد در این مدت یک هزار و 900  نفر در دوره های آموزش سرمایه گذاری در بورس شرکت و 800 نفر در قالب گروههای دانش آموزی و دانشجویی از بورس بازدید کردند.

جعفری گفت: بورس یزد در 10 ماهه امسال به لحاظ حجم معاملات در رتبه ششم بورس منطقه ای کشور پس از تهران، اصفهان، تبریز ، مشهد و کرج قرار گرفته است.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا