استاندار يزد دليل حضور گسترده مردم را ايجاد فضاي جديدي كه در كشور ايجاد شده دانست و اظهار داشت: اكنون تصور مردم بر اين نيست كه كسي مي خواهد انقلاب را در انحصار خود درآورد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد ميرمحمدي" روز چهارشنبه در مراسم تكريم از فرماندار پيشين و معارفه فرماندار جديد شهرستان ميبد ضمن تبريك ايام ا... دهه فجر انقلاب اسلامي، اظهار داشت: توصيه هاي چهارده گانه حضرت علي (ع) به مالك اشتر بايد مد نظر فرماندار و مسئولين شهرستان قرار گيرد.

وي از مردم انقلابي استان يزد كه با حضور پرشور و صفوف به هم فشرده و خيره كننده خود در راهپيمايي 22 بهمن امسال حضور يافتند و پايبندي خود به نظام و انقلاب و آرمان هاي امام (ره) و رهبري معظم انقلاب را نشان دادند قدرداني كرد.

ميرمحمدي حضور مردم در نقطه به نقطه ايران اسلامي چشمگير و ملموس دانست و ادامه داد: وقتي همه احساس كنند انقلاب متعلق به خودشان است و با توجه به علاقه اي كه به اين انقلاب دارند و شهدايي كه در پاسداري از آن داده اند، بنابراين مي بينيم كه در راهپيمايي 22 بهمن همه آمدند و از اين بابت خدا را سپاسگزاريم.

حضور مردم در صحنه درس مكتب حضرت سيد الشهدا (ع) يعني تحقق خون بر شمشير است

ميرمحمدي با اشاره به اينكه هر جا خطري نظام را تهديد كرده است، مردم چنان حضور گسترده اي داشته اند كه دشمنان مجبور به عقب نشيني شده اند، گفت: استكبار مي داند وقتي مردم در صحنه حضور داشته باشند يعني تحقق خون بر شمشير كه اين درس را ما از حضرت سيد الشهدا (ع) ياد گرفته ايم.

وي در بخش دوم سخنان خود مراسم در حال برگزاري را مجلس انس و الفت دانست و آن را نشان دهنده همدلي و همبستگي موجود عنوان كرد و  افزود: چقدر خوب است با جابه جايي يك مدير فاصله اي احساس نشود، احساس شود فضاي مناسب تري و تجارب افزوده تري در راستاي خدمت رساني به مردم به كارگيري خواهد شد.

عالي ترين مقام اجرايي استان با تاكيد بر استفاده از تجارب كليه مسئولان، از تلاش هاي فرماندار پيشين شهرستان ميبد سپاسگزاري كرد و گفت: فرماندار سابق در گزارش خود به امور محقق نشده در شهرستان اشاره كردند كه بايد كارهاي زيادي كه در زمان مسئوليت ايشان صورت گرفته را نيز در نظر گرفت كه بدان اشاره اي نشد و همين از شكسته نفسي ايشان است و قابل تقدير است.

وي جابه جايي را منشا ايجاد فضاي جديد، دوري از عادت و رسيدن به تركيب مناسب دانست و خاطر نشان كرد: هر كس بتواند در پيشبرد كار كمكي نمايد از وجودش استفاده خواهيم كرد.

استاندار يزد بيان كرد: ما داراي بينش اسلامي هستيم كه مسئوليت سنگيني دارد و محدوده جغرافيايي نمي شناسد، در قرآن كريم نيز اشاره شده است كه اگر در جايي ايراد و اشكالي وجود داشت بايد تلاش بيشتري داشته باشيم.

بايد شيفتگي آيين اسلام را در دنيا نشان داد تا جهان شمول شود

وي افزود: بايد شيفتگي دين اسلام را در دنيا نشان دهيم تا آيين اسلام جهان شمول شود.

استاندار يزد گفت: دشمن مي خواهد به انقلاب لطمه بزند و ما بايد زرنگ باشيم و با رفتار نيكو و اخلاق حسنه خصومت هاي دشمنان را خنثي كنيم.

وي خاطر نشان ساخت: خوشنختانه در مذاكرات ژنو كه كشورهاي غربي از خبره ترين ديپلمات ها استفاده كرده اند، مذاكره كنندگان ايراني موفق بوده اند.

ميرمحمدي اظهار اميدواري كرد: ان شاا... تمامي مسئولان جمهوري اسلامي در تمامي زمينه ها موفق باشند و خدا به ايشان توفيق دهد.

وي در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به اينكه تغييرات امروز در راستاي عملكرد بهتر نسبت به گذشته است، گفت: با در نظر گرفتن اين مسئله كه هيچ كس از يك لحظه بعد خود خبر ندارد پس بايد عملكرد صحيحي داشته باشيم.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در استان، فرماندار جديد شهرستان ميبد را فردي با سابقه ارزشمند معرفي كرد و تصريح كرد: از وجود امام جمعه شهرستان كه پشتوانه بزرگي براي ميبد محسوب مي شوند بايد بهره برد.

مصالح ملي جمهوري اسلامي در وحدت است

وي خواستار دوري از مسائل تفرقه افكنانه در راستاي پيشرفت و توسعه استان شد و گفت: مصالح ملي جمهوري اسلامي در اتحاد و وحدت است.

استاندار يزد گفت: وقتي گفته مي شود كه در قبال همگان مسئوليم بايد با وظايف خود آشنا باشيم و هميشه خدا را مد نظر قرار دهيم.

وي افزود: اگر دلها را الهي كنيم و نسبت به هم مهربان باشيم هيچ مشكلي باقي نخواهد ماند.

استاندار يزد خاطر نشان كرد: اگر امت اسلامي به نحوي كه مد نظر امام راحل عظيم الشان (ره) بود وحدت خود را حفظ مي كردند، شاهد وقايع امروز در سطح جهان نبوديم.

امام جمعه ميبد نيز با اشاره به حضور حماسي و باشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن سي و پنجمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، اظهار داشت: با گذشت بيش از سه دهه از پيروزي انقلاب بي ترديد جريان انقلاب بالنده و رو به رشد حركت كرده است.

آيت ا... "عليرضا اعرافي" گفت: جمهوري اسلامي با ذخيره هاي معنوي و داشتن مردمي تمدن ساز در همه شاخص هاي توسعه گام هاي موثري برداشته است و علي رغم تحمل هشت سال جنگ تحميلي، تحريم ها و ... هيچگاه از روند ترقي و پيشرفت باز نمانده است.

وي اسلام حقيقي را مشرف به همه ابعاد وجودي بشر دانست و بيان كرد: اميدوارم با عزم ملت و توجه به منويات رهبر فرزانه انقلاب به سمت پيشرفت و تعالي حركت كنيم.

اين روحاني عاليقدر همچنين به بيان اولويت هاي مورد نياز شهرستان ميبد در مقطع كنوني پرداخت و پاسداشت ارزش هاي انقلاب، نگاه به اسناد بالادستي، توجه به جوانان، رويكرد علم گرا و فرهنگ مدار، تقويت صنعت، ارتقاي نظام اداري، توجه به زيرساخت هاي توسعه، بازسازي آثار تاريخي، نگاه عادلانه به بخش ها، توجه به ناهنجاري هاي اجتماعي، مهندسي مهاجران غير بومي و هجرت از شهرستان و مبارزه با فقر و فساد را از جمله اين اولويت ها دانست.

وي همچنين بر توجه ويژه مسئولان در خصوص مسائلي همچون آب، فولاد، راه، تكميل دانشگاه ها و چندين پژوهشكده، افزايش موسسات خيريه تخصصي، ساماندهي مهاجرت و اهتمام به مسئله ترافيك در شهرستان ميبد تاكيد كرد.    

نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي نيز خواستار بهره گيري از تمامي ظرفيت هاي شهرستان ميبد از دو منظر شد.

"محمد صالح جوكار" با اشاره به اينكه نگاه اول به اصل انقلاب است كه همان ادامه رسالت انبياست، گفت: سنت الهي بر اين روال قرار گرفته است كه نسل امروز جامعه  راه  انقلاب را ادامه دهد و آن را به دست صاحب اصلي آن حضرت ولي عصر (ارواحنا فداه) بسپارد.

وي  ادامه داد: نگاه دوم به مردم ايران اسلامي است كه در اين برهه از زمان شايستگي براي برپايي انقلاب اسلامي را داشتند.

جوكار با مهم ارزيابي كردن توكل به خداوند در همه امور افزود: مسئولان بايد خدمتگزار مردم باشند و مديريت به معناي واقعي يعني كمك به مردم و در كنار آن ها بودن را اجرايي كنند.

وي خطاب به فرماندار جديد شهرستان ميبد گفت: بايد از ظرفيت بخش خصوصي به بهترين شكل ممكن استفاده شود كه خلاقيت و خودباوري يك مدير مي تواند در اين زمينه تاثيرگذار باشد.

اين مقام مسئول بر اتمام جاده ورزنه – ندوشن، گازرساني به ندوشن، حل مشكل فولاد در شهرستان، پيگيري منطقه ويژه و برگزاري انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد.

فرماندار جديد شهرستان ميبد نيز در مراسم معارفه با يادآوري نامگذاري سال جاري از جانب رهبر فرزانه انقلاب اسلامي به نام حماسه سياسي، حماسه اقتصادي، گفت: نمونه بارز حماسه سياسي در كشور حضور مردم در 22 بهمن ماه امسال بود.

"حسين فلاح" با اشاره به شعار دولت يازدهم يعني تدبير، اعتدال و اميد، خواستار جلب اعتماد آحاد مردم و خدمت در همه زمينه ها به ايشان شد.

وي بر باز كردن گره موجود در زمينه هاي مختلف تاكيد كرد و گفت: قول مي دهم كه اگر گرهي بازنشد، گره جديدي ايجاد نكنم.

فلاح افزود: حماسه اقتصادي در طي يك سال قابل اجرا نيست كه اميدوارم با احيا و توسعه صنعت شاهد پيشرفت شهرستان ميبد باشيم.

وي ميزان سرمايه گذاري در بخش صنعت را دچار ركود دانست و توجه به زيرساخت ها و رفع مشكل كمبود آب را مستلزم حل اين مشكل برشمرد.  

اين مقام مسئول الحاق ندوشن به شهرستان ميبد را مطلوب ارزيابي كرد و اظهار داشت: ان شاا... با همدلي و همراهي در توسعه و آباداني شهرستان ميبد گام هاي موثري برداشته شود.

فرماندار پيشين شهرستان ميبد نيز در اين مراسم به ارائه گزارشي از اقدامات خود در چند سال گذشته پرداخت و گفت: شهرستان ميبد پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي پيشرفت هاي چشمگيري را در خود ايجاد كرده است.

"محمد رضا رجايي"  با اشاره به اينكه بيست و هفت واحد فعال كاشي و سراميك در شهرستان مشغول به كار هستند، شتاب در روند رو به جلوي دانشگاه ها، پيگيري در راستاي تكميل كتابخانه شهرستان، پيگيري در تكميل مسكن هاي مهر و مطالعه و تنظيم برنامه توسعه راهبردي در استان را از جمله اقدامات خود در زمان تصديگري فرمانداري اين شهرستان بيان كرد.

وي يادآور شد: با توجه به آلايندگي هوا در محور يزد – اردكان بايد صنعت استان به سمت صنايع كم آبخواه، "هاي تك"، سرمايه بر و غير آلاينده حركت نمايد.        

  گفتني است اين دومين فرماندار استان در دولت تدبير و اميد است كه با تاييد وزارت كشور مسند امور را در دست گرفته است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا