به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر میبد در جلسه اخیر شورای اسلامی استان یزد، موضوع احیای بافت تاریخی سلطان رشید مطرح و جهت پیگیری بیشتر از استانداری یزد درخواست همکاری شد.

عزیز الله داورپور رئیس شورای اسلامی شهر میبد و عضو شورای اسلامی استان با اعلام این خبر افزود در جلسه پنجم اسفند این شورا مقرر گردید موضوع احیای بافت تاریخی سلطان رشید و بازسازی مقبره ابوالفضل رشید الدین  میبدی با نظر موافق اعضا جهت پیگیری ویژه به اطلاع استاندار محترم و معاون عمرانی ایشان برسد.

پیش از این نیز شورای اسلامی شهر میبد به منظور حفظ ابنیه تاریخی و یادبود بزرگان شهر، محدوده تاریخی خیابان خواجه رشید الدین را به نام محله سلطان رشید نامگذاری کرده بود.

متأسفانه در چند دهه اخیر علاوه بر تخریب این مقبره و حذف آثار و بقایای آن، بافت با ارزش تاریخی محدوده مذکور بر اثر ساخت و سازهای غیر اصولی و مغایر با نماهای همگون با فرهنگ و هنر مردم شهر میبد، دچار آسیب جدی شده است و از همین رو اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد با دستور ویژه امام جمعه  شهرستان موضوع بازسازی و مرمت بقعه خواجه رشید الدین ابوالفضل میبدی از مفاخر جهان اسلام را پیگیری نموده و با همکاری اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر میبد، شهرداری و دیگر ارگان‌های شهرستان مصمم به احیای آن می‌باشد.

عزیزالله داورپور بررسی مشکل انتقال آب آشامیدنی بخش ندوشن، بخش بفروئیه و محدوده سعیدآباد میبد را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه اخیر شورای اسلامی استان یزد برشمرد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا