نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: جوانمردی و اخلاق مداری مهمترین عامل در موفقیت ورزشکاران و ماندن نام آنها در یاد و خاطره مردم است.

آیت الله محمدرضا ناصری امروز سیزدهم اسفند ماه به همراه عباس دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در تمرین تیم یزد لوله حاضر و با بازیکنان و کادر فنی این تیم دیدار و در حاشیه این بازدید گفت: ورزشکاران باید جوانمردی و اخلاق نیکو را در تمامی مراحل زندگی داشته باشند و اگر یک قهرمان اخلاق و نفس خود را نتواند مهار کند در بین مردم محبوب نخواهد بود.

وی با تاکيد بر اهميت اخلاق نسبت به توان فني و قدرت بدني يک ورزشکار گفت: همه ما انسانيم و نبايد در هيچ مرحله‌اي از زندگي نسبت به ديگران احساس برتري کنيم و اگر ورزشکاری دچار غرور شود و خود را برتر از دیگران بداند قطعا در بین مردم جایگاهی نخواهد داشت و از یادها محو خواهد شد. 

نماینده ولی فقیه در استان، ورزشکاران را الگوی جوانان دانست و ترویج اخلاق اسلامی ، جوانمردی ، ایثار و پهلوانی را از مهم ترین وظایف ورزشکاران برشمرد.

آیت الله ناصری اظهار داشت: یک ورزشکار با توجه به تاثیر گذاری که بر روی جوانان دارد می تواند با ایثار و از خود گذشتگی در میادین ورزشی این فرهنگ را در بین مردم گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه ورزش مقدمه نشاط و بارور کردن فکر و اندیشه است، خاطرنشان ساخت: مسوولین و مربیان ورزشی باید سعی کنند تا جوانان ورزشکار را علاوه بر تمرینات ورزشی تحت تعلیم و تربیت های قرآنی و اسلامی قرار دهند.

امام جمعه یزد همچنین ورزش را امری ضروری برای سلامتی دانست و افزود:در دین اسلام نیز به این امر تاکید زیادی شده و جوانان ما برای حفظ سلامتی خود باید به ورزش روی بیاورند.

آیت الله ناصری در پایان ابراز امیدواری کرد: جوانان ورزشکار یزدی همیشه در میادین مخلف موفق و سربلند باشند و تیم یزد لوله نیز با همت و همدلی بازیکنان و کادر فنی در رده های بالاتری قرار بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد هم در این بازدید ضمن تشکر به خاطر حضور آیت الله ناصری در تمرینات تیم یزد لوله و با تقدیر از تلاش های صورت گرفته توسط کادر فنی ، بازیکنان و مجموعه باشگاه یزد لوله گفت: اعضاء تیم یزد لوله بدون هیچ چشم داشت و با عشق و علاقه به مردم دارالعباده یزد و با همدلی و صداقت در رقابت های لیگ دسته اول با توجه به اینکه تیم هم دیر بسته شد الان یکی از مدعیان هستند.

عباس دهقان با آرزوی موفقیت برای اعضای تیم یزد لوله از آنها خواست تا در دیدارهای باقی مانده با تلاش و قدرت فراوان برابر رقبا به میدان رفته و از اعتبار فوتبال استان دفاع کنند.

 وی  تصریح کرد: همه‌ی انرژی جسمی و روحی‌تان را صرف کار فنی ورزشی خودتان بکنید نه صرف حاشیه‌ها و به حرف‌های درگوشی این و آن توجه نداشته باشید که نه به نفع شما و نه به نفع تیم است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در جمع بازیکنان یزد لوله بر همدلی بازیکنان تاکید کرد و گفت: بازیکنان با اتحاد، همدلی و تلاش می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند و به موفقیت‌های زیادی دست یابند.

در ادامه مدیرعامل باشگاه یزد لوله نیز گزارشی از وضعیت تیم و باشگاه یزد لوله ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه در ابتدای فصل زمان کمی برای هماهنگی بازیکنان و برگزاری اردوهای مختلف داشتیم ، همه نگاه ها به حفظ تیم در لیگ دسته اول بود اما همه بازیکنان تیم هم قسم شده‌اند و از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کردند و الان به عنوان یکی از مدعیان محسوب می شویم.

عبدالرضا دستا افزود:  بازيكنان تاکنون بر طبق یک برنامه‌ریزی مدون و از پیش تعیین شده گام برداشته و امیدواریم که با روحیه‌ی مضاعفی که امروز از این دیدار صمیمی گرفتند، بهتر و بیشتر از گذشته تلاش کنند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا