معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش : فعالیت پرورشی و فرهنگی تشکّل های دانش آموزی ، همسو و هماهنگ می شود .

 به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان يزد ،  دکتر " حمیدرضا کفاش " در جمع معاونان پرورشی آموزش و پرورش نواحي ، شهرستان ها و مناطق استان یزد گفت : تشكّل هاي دانش آموزی ، بازوان حوزه پرورشی هستند که در تربیت اجتماعی دانش آموزان ، یار و مددکار معاونان و مربیان پرورشی خواهند بود .

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ، تعدّد تشکّل هاي دانش آموزی را یک فرصت دانست و افزود : باید این تشکّل ها را در کنار هم قرار دهیم و با نظام مند کردن فعالیت آنها ، زمینه بهره وری مناسب و حداکثری را فراهم نمائیم که در این راستا ، دستورالعملي برای همسو و هماهنگ کردن فعالیت تشکّل ها ، تدوین و ارائه خواهد شد .

دکتر کفاش ، اظهار داشت : به منظور تقویت اردوگاهها و کانون ها نیز به مدیران کل نوسازی توصیه شده ، توسعه و تجهیز فضاهاي پرورشی از جمله اردوگاهها و کانون ها را همانند سایر فضاهای آموزشی در دستور کار خویش قرار دهند .

وی ، ادامه داد : تمامی درآمد کانون ها و اردوگاهها در زمره درآمدهای اختصاصی خواهد بود که صرف هزینه های همان کانون و اردوگاه خواهد شد .

کفاش ، از برگزاری کنگره معاونان پرورشی و فرهنگي آموزش و پرورش کشور در شهریور ماه سالی آتی خبر داد و گفت : در این کنگره ، دستورالعمل و برنامه های تربیتی مدارس توصیه و اطلاع رسانی خواهد شد .

وی ، ضرورت تجدید نظر در دستورالعمل های مسابقات فرهنگی و هنری را خاطر نشان کرد و افزود : این دستورالعمل بزودی تدوین و ابلاغ خواهد شد .

کفاش ، در مورد پذیرش برنامه های حوزه های بیرونی بيان داشت : فعالیت بیرونی را نمی پذیریم مگر آنکه اعتبار آن نیز تأمین شده باشد و به آن منضم شود .

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نقش کتابدار در ترویج فرهنگ مطالعه و راهنمایی دانش آموزان را یادآور شد و تصريح كرد : پیگیری های لازم برای احیای جایگاه کتابدار در مدارس در حال انجام است .

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا