نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در بیست و دومین اجلاس سراسری خانه های صنعت و معدن و تجارت سراسر کشور و یازدهمین جشنواره  تولید ملی- اقتدار ملی که در یزد برگزار شد گفت: از دولت تدبیر و امید انتظار است تا با فتح قله های اقتصاد وسیاست و فرهنگ ،نام ایران و ایرانی  را بلندآوازه تر از گذشته طنین انداز نماید.

محمدرضا تابش با تقدیر از همه فعالین عرصه تولید کشور اظهار داشت:مهمترین سیاست های ابلاغی بانک مرکزی به بانک های عامل باید تامین تسهیلات و سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی باشد تا کارآفرینان بتوانند با توسعه سرمایه گذاریها و خلق منابع جدید در حل مشکلات مردم موثر باشند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اقدامات دولت جهت دستیابی به انظباط مالی گفت: همه این اقدامات باید منجر به ثبات قیمت ارز،توقف رشد نقدینگی و کاهش تورم باشد.

وی با اشاره به اهمیت کاهش تورم حدود 45 درصدی خردادماه سالجاری به حدود 36 درصد در بهمن ماه و تشریح برخی اقدامات دولت از جمله لایحه اصلاح قانون مالیاتها و دستورالعمل بانک مرکزی برای بازپرداخت وامهای ارزی که در دست بررسی است تاکید نمود:دولت موظف به شناسایی مشکلات و رفع آن و رسیدگی به دغدغه کارآفرینان و صنعتگران است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه کشور همچنین تخصیص 10 هزار میلیارد تومان سهم بخش تولید از محل افزایش قیمت حامل های انرژی در هدفمندسازی یارانه ها،تامین اعتبار جوایز صادراتی،اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی بصورت ارزی و ریالی برای بخش صنعت و کشاورزی و نظایر آن را در جهت برطرف نمودن مشکلات تولیدگران ذکر کرد .

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با کار مهندسی و تفکر و تدبر قابل تحقق است اضافه نمود:تکمیل زنجیره های صنایع معدنی هم جنانکه در استان یزد و شهرستان اردکان شاهد آن هستیم می تواند جزو راهبردهای مهم تلقی شود.

وی در ادامه به برخی از مشکلات بخش صنعت و معدن کشور همچون خام فروشی منابع معدنی پرداخت و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه نمود.

تابش در پایان گفت: اگر طرفدار ولایت فقیه و نظام هستیم و اگر خود را حزب اللهی میدانیم، باید بکوشیم که قله های رفیع علم و دانش و اندیشه را برای پیشرفت ایران فتح کنیم.

گفتنی است سخنان تابش با تشویق حضار همراه بود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا