استاندار یزد در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه تولید نخ جراحی خاورمیانه گفت: برای تولید داخلی هم مواد اولیه و هم فن و تخصص آن را در اختیار داریم و تنها چیزی که برای موفقیت نیاز داریم همت بلند است.

استاندار یزد در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه تولید نخ جراحی خاورمیانه که در تفت برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضور معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت گفت: ما در گوشه گوشه ایران اسلامی شاهد پیشرفت‌ها و تلاش‌های عزیزانی هستیم که دلسوزانه همه زندگیشان را برای پیشرفت کشور و خدمت به مردم در طبق اخلاص گذاشته‌اند و فعالیت می‌کنند.

«سید محمد میرمحمدی» افزود: خوشبختانه امروز با پیشرفت‌های علم پزشکی، بر بسیاری از مشکلات درمانی مردم، فائق شدیم و سپس مهندسی پزشکی به کمک علم پزشکی آمد و انواع و اقسام تجهیزاتی که می‌تواند سرعت عمل کار را بالا ببرد در اختیار بشر قرار داد و اکنون به جایی رسیده است که با سیستم‌های کامپیوتری و ربات‌ها به عمل جراحی می‌پردازد و این نشان از پیشرفت ابزار در علم پزشکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دسترسی به این ابزار و تجهیزات پیشرفته نیازمند صرف هزینه است مثلا اگر قیمت ابزاری ۵ دلار باشد ما مجبوریم بعضا با قیمت ۵۰ دلار آن را وارد کنیم در صورتی که مواد اولیه، فن و تخصص آن را برای تولید داخلی در اختیار داریم و تنها چیزی که ضرورت دارد همت بلند است و فقط انسان است که می‌تواند در برابر تمام مشکلات مقاومت کند و پیروز شود.

عالیترین مقام اجرایی استان، به بیان مشکلات مطرح شده توسط مدیر عامل این کارخانه پرداخت و تصریح کرد: بازپرداخت اقساط معوقه بانک‌ها از مشکلات مردم است که امیدواریم این کارخانه با عرضه محصولات خود که ۱۵ درصد نیاز کشور را تشکیل می‌دهد و این به معنای این است که محصولات تولیدی از بازار خوبی برخوردار است، بتوانند اقساط خود را به موقع پرداخت کنند تا برای بانک بد حساب نشوند.

میرمحمدی ادامه داد: ۷/۵ میلیون دلار برای فاز دوم این کارخانه مورد نیاز بوده است که هم از طریق سیستم بانکی و هم از طریق صندوق توسعه ملی قابل فراهم شدن است و انشالله به حول و قوه الهی فاز دوم نیز به اجرا در آید و با تولید محصولات داخلی در خدمت مردم عزیز کشور باشیم.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا