سيد محمد ميرمحمدي استاندار يزد، در يازدهمين جشنواره توليد ملي، اقتدار ملي و بيست و دومين اجلاس سراسري خانه هاي صنعت، معدن و تجارت سراسر كشور كه صبح پنجشنبه 16 اسفند ماه در يزد برگزار شد، ضمن خير مقدم به وزير صنعت، معدن و تجارت و تمامي سرمايه گذاران، كارآفرينان و صنعت گران حاضر در اين مراسم، نامگذاري اين جشنواره را زيبا و به يادماندني خواند و گفت: تمام تلاش ما در استان يزد اين است كه ميدان را براي فعاليت بخش خصوصي گسترش دهيم و زير ساختهاي لازم را براي نقش آفريني آن، فراهم آوريم.
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، ميرمحمدي پس از اشاره به مشكل كمبود منابع آبي در استان يزد ادامه داد: بحث آب در استان يزد، هم نياز شرب مردم و هم نياز صنعت است و كوشش ما در استان يزد اين است كه جهت گيري استقرار صنايع را، به سمت صنايع هايتك قرار دهيم.
وي سپس با اشاره به اهداف توسعه استان يزد گفت: محورهايي كه در امر توسعه استان دنبال كرده ايم، با توجه به منابع غني استان يزد بوده و سعي نموده ايم تا در اين راه از همه مجربين و متخصصين استفاده كرده و از هم انديشي آنها بهره ببريم و بهترين راهكارها را براي توسعه بهتر استان استفاده كنيم.
عالي ترين مقام اجرايي استان يزد سپس در بخش ديگري از سخنان خود افزود: ما در استان، صنعت گردشگري را جداي از بخش صنعت نمي بينيم و با توجه به منابع بسيار غني توريستي و اكوتوريستي در اين استان و برخورداري از ميراث معنوي و فرهنگ ارزشمند ديار يزد، درصدد هستيم تا اين صنعت را نيز توسعه دهيم. ميرمحمدي خاطرنشان كرد: توسعه پاركهاي علم و فناوري نيز يكي ديگر از برنامه هاي توسعه اي آينده استان است و همچنين توجه به مباحث فرهنگي و تاريخي استان يزد با عنايت به شهرت خوب مردمان استان كه عناوين دارالعباده و دارالعلم را براي يزد به ارمغان آورده نيز بايد حفظ و تقويت گردد. استاندار يزد با اشاره به عرصه هاي وسيع موجود در استان يزد، و آفتابي بودن اين استان در بسياري از روزهاي سال، به بهره گيري از انرژي خورشيدي، به عنوان يكي از انرژي هاي جايگزين در يزد اشاره كرد و همچنين توجه به مباحث زيست محيطي استان يزد در كنار رشد صنعتي استان را خاطر نشان كرد و گفت: اميدواريم با همت متخصصين و دوستداران عرصه محيط زيست استان، بتوانيم بر مشكل آلودگي زيست محيطي نيز غلبه كنيم.
ميرمحمدي با اشاره به ذخاير معدني و منابع طبيعي فراوان استان اعم از سرب و آهن و روي و معادن سنگ هاي زميني و سنگ آهن به بهره گيري صحيح و هدفمند از اين معادن اشاره كرد و افزود: درصدد هستيم با استقرار صنابع مناسب كه زنجيره توليد را در استان كامل كند، با جديت از خام فروشي معادن جلوگيري كنيم و با كمك وزارت صنعت، معدن و تجارت و تلاش و همت بخش خصوصي، در اين زمينه فعاليت نماييم.
وي سپس با اشاره به لزوم تلاش در جهت حفظ منابع طبيعي و تثبيت شنهاي روان، اين امر را زمينه ساز توسعه استان و صنايع دانست و بر آن تأكيد كرد.
استاندار يزد سپس به قدمت صنايع نساجي در استان يزد اشاره كرد و آن را يكي ديگر از محورهاي توسعه استان ناميد.
وي همچنين به آماده سازي طرحهاي فراوان صنعتي و توسعه اي در استان جهت سرمايه گذاري خارجي و داخلي اشار نمود.
ميرمحمدي در پايان افزود: اميدوارم، استان يزد از مواهب حمايت هاي وزير محترم صنعت، معدن و تجارت برخوردار شود و در اين مسير شاهد كسب توفيقات صنايع استان در كشور و منطقه باشيم و انشاءا... كه مجلس شوراي اسلامي اسلامي نيز تنگناهاي موجود بر سر راه توسعه صنايع و سرمايه گذاري در آنها را تسهيل كند  و با وضع قوانين مناسب، راه را براي بخش صنعت، كشاورزي، خدمات و توليد بيش از پيش باز نمايد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا