معاون برنامه ريزي استاندارگفت: دولت تدبير و اميد همه توان خود را در راستاي حمايت از توليد و صنعت بسيج كرده است.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا بابايي" روز سه شنبه در جلسه كارگروه تخصصي توليدي استان، اظهار داشت: آسيب شناسي مشكلات واحدهاي توليدي بويژه واحدهاي نيمه فعال و غير فعال به عنوان اولين دستور كار اين كارگروه قرار دارد.
وي افزود: با توجه به ابلاغ رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالي) در خصوص اقتصاد مقاومتي و تاكيدات رييس جمهوري توجه به بخش توليد امري ضروري محسوب مي شود.
وي از حضور بخش خصوصي در جلسه كارگروه تخصصي توليدي استان ابراز خرسندي كرد و گفت: دولت مصمم به رصد مشكلات از سطوح پايين به بالا است كه كار ارزنده اي محسوب مي گردد.
بابايي ادامه داد: روال كار اين كارگروه به اين صورت است كه معاونين برنامه ريزي در استان ها جلسات را برگزار كرده و جمع بندي نظرات را به عالي ترين مقام اجرايي استان در راستاي ارائه در مجمع استانداران كشور واگذار مي نمايند و در نهايت در جلسه هيات دولت مطرح مي گردد.
وي افزود: دولت بر اساس عقلانيت راه را ادامه مي دهد، چالش ها و تنش هاي زيادي وجود دارد ولي مسير بسيار مناسبي انتخاب شده است، چكيده مشكلات در استان ها در تهران جمع بندي و در اختيار استانداران قرار مي گيرد و در نهايت به هيات دولت ارائه مي گردد كه اميدوارم با اين امر فضاي خوبي در توليد كشور ايجاد شود.
معاون استاندار بر شناسايي موانع موجود در سر راه توليد تاكيد كرد و خواستار ارائه راهكار رفع اين موانع شد.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نيز گفت: اگر بخواهيم توليد بدون كارخانه را توسعه بدهيم بايد اين امر مورد توجه ويژه قرار گيرد.
"محمد مهدي زارع" تصحيح پايه آماري موجود و كارهايي همچون سبد كالا را در حمايت از بخش توليد موثر دانست.
در اين جلسه مباحثي همچون كاهش تصديگري دولت، جلوگيري از خام فروشي معادن، بازپرداخت وام هاي سرمايه در گردش به صورت بلند مدت، كاهش نرخ بهره سرمايه در گردش، احياي قانون بازسازي و نوسازي ماشين آلات واحدهاي توليدي با قدمت بيش از 20 سال، كاهش بوروكراسي در صدور مجوزها، اعطاي تسهيلات به واحدهاي توليدي توسط صندوق توسعه ملي، توجه به نقدينگي در بخش كشاورزي، ايجاد شبكه هاي صنعتي، بهنگام سازي توليد بر مبناي صنايع و ظرفيت استان، توجه بيشتر به سلامت اداري، جلوگيري از سرمايه گريزي، رشد ناهماهنگ بين نهاده هاي توليد و محصول و ... از طرف اعضا حاضر مطرح شد و بحث و تبادل نظر در خصوص آن صورت گرفت.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا