دومین جلسه شورای راهبردی فناوری اطلاعات استان به ریاست معاون توسعه انسانی استاندار و دبیری مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "عباسعلی رضایی" چهارشنبه 21 اسفند در جلسه شورای راهبردی فناوری اطلاعات استان، گفت: فناوری اطلاعات یک کار فرا بخشی است و یکی از اولویت های کاری استاندار یزد نیز در حوزه فناوری اطلاعات است.
معاون توسعه انسانی استاندار افزود: محقق ساختن مدیریت و هدایت کلان فناوری اطلاعات در سطح استان اقدامی شایسته است و تلاش ما نیز در این است که فناوری اطلاعات نه تنها به عنوان یکی از محور های توسعه بلکه به عنوان اصلی ترین محور توسعه استان در نظر گرفته شود؛ چراکه اگر بخواهیم کاری نتیجه بخش در استان و در راستای پیشبرد هر چه بهتر فعالیت های دستگاه های استان انجام دهیم باید محور توسعه استان- و نه یکی از محور های توسعه استان- را فناوری اطلاعات قرار دهیم.
"اکرم فداکار" مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری نيز  با بیان اینکه قرار است یک الی سه درصد از بودجه دستگاه های دولتی استان صرف فناوری اطلاعات و اجرای طرح های پژوهشی شود، گفت: دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری نیز، 3 طرح پیشنهادی در حوزه فناوری اطلاعات در نظر دارد که از این میان دو طرح به عنوان طرح کلیدی مطرح است.
فداکار با اشاره به موفقیت های پیشین استان یزد در حوزه فناوری اطلاعات گفت: بر آن هستیم که طرح های پژوهشی استان، همان گونه که در سال های گذشته هم شاهد بودیم تبدیل به یک حرکت ملی شده و به این طریق در پیاده سازی دولت الکترونیک گام برداریم.
وی افزود: با توجه به وجود نیروی انسانی قوی در حوزه فناوری اطلاعات استان، امید بسیاری به نتیجه بخشی این طرح ها دارم چرا که در استان یزد، شرکت هایی را داریم که پتانسیل هایی قوی در این خصوص دارند.
طرح های پژوهشی دفتر فناوری، اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری، نگارش نهایی شیوه نامه شورا ها و سه دستور کار پیشنهادی شامل ساختار مدیریت و هدایت کلان فناوری اطلاعات در سطح استان، مرکز داده استان و اپراتور چهارم، فیبر نوری منازل از دستور کارهای این جلسه بود که مقرر شد که در جلسات بعد در خصوص این موارد و همچنین دستور کارهای پیشنهادی این جلسه به طور کامل تری از سوی اعضا بحث و تبادل نظر صورت بگیرد.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا