استاندار يزد در ديدار  با مدير شركت هلدينگ MB عمان، در خصوص بهره برداري از معدن سرب و روي مهدي آباد، توسعه گردشگري و ايجاد خط پرواز مستقيم ميان يزد و عمان بحث و گفتگو كرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد ظهر شنبه 24 اسفند سيد محمد ميرمحمدي استاندار يزد با مدير شركت هلدينگ MB عمان كه در رأس هيئتي تجاري و اقتصادي به استان يزد سفر كرده بود ديدار و گفتگو كرد.
در اين ديدار استاندار يزد، روابط عمان و ايران را بسيار ديرينه و مستحكم برشمرد و آن را زمينه ساز تقويت همكاري هاي دوجانبه دانست و در همين راستا به سفر اخير دكتر روحاني رئيس جمهور كشورمان به عمان اشاره كرد و علاقه مندي استان يزد براي گسترش همكاري هاي تجاري و اقتصادي با كشور عمان را اعلام داشت.
وي گفت يكي از زمينه هاي همكاري در شرايط موجود، مي تواند بهره برداري از معدن سرب و روي مهدي آباد توسط شركت هلدينگ MB به عنوان يكي از سهامداران باشد.
ميرمحمدي ادامه داد تلاش خواهيم كرد، مشكلاتي كه بر سر راه بهره برداري از اين معدن وجود داشته از جمله بحث هم پوشاني منطقه حفاظت شده محيط زيست با بخشي از اين معدن- را به نحو شايسته و با لحاظ اهميت مباحث زيست محيطي رفع نموده و همچنين در همين راستا نسبت به رفع مشكل آب، با تخصيص 100 ليتر آب به اين معدن اقدام شده كه اين مجوز بايد تجديد شود. وي سپس به تلاش در جهت اخذ مجوزهاي لازم جهت استقرار  تصفيه خانه و ساير تأسيسات اشاره نمود و بر لزوم احداث شبكه برق و تأسيسات برقي مربوطه تأكيد كرد.
عالي ترين مقام اجرايي استان علاقه مندي وزارت صنعت، معدن و تجارت براي رفع اين مشكلات و اراده اي كه در استان يزد براي همكاري دو جانبه وجود دارد را دليل خوبي بر حل مشكلات دانست و با اشاره به ذخيره پايين باقيمانده براي معدن روي زنجان، به ذخاير 200 ميليون تني سرب و روي معدن مهدي آباد و 11 ميليون تني باريت اين معدن اشاره كرد و  آن را جايگزين بسيار مناسبي براي معدن زنجان دانست.
ميرمحمدي سپس به تنوع و تكثر معدني استان يزد اشاره كرد و آمادگي استان را براي همكاري با سرمايه گذاران خارجي جهت سرمايه گذاري در امر بهره برداري از معادن استان اعلام كرد و ابراز نمود: عناوين نقاط مورد نياز جهت سرمايه گذاري خارجي در استان را از طريق نماينده وزارت صنعت، معدن و تجارت به سرمايه گذاران خارجي اعلام خواهيم كرد تا در صورت تمايل و توافق دو جانبه، اين سرمايه گذاري ها صورت پذيرد. وي يكي ديگر از محورهاي سرمايه گذاري خارجي ميان استان يزد و كشور عمان را، محور گردشگري دانست و گفت: يزد زمينه ها و جاذبه هاي فراواني براي علاقه مندان به گردشگري در كشور عمان دارد كه مي تواند برايشان جذاب و ديدني باشد. از جمله بافت تاريخي منسجم استان و عرصه هاي مختلف طبيعي، با ديدني هاي خاص خود.
استاندار يزد سپس ابراز اميدواري نمود تا با توسعه همكاري هاي دو جانبه ميان عمان و استان يزد، امكان برقراري پروازهاي مستقيم ميان يزد و عمان برقرار شده بحث مشاركت در ايجاد اين خط هوايي مشترك هم، مي تواند يكي از نقاط همكاري هاي دو جانبه باشد.
ميرمحمدي در پايان ضمن آرزوي داشتن سفري خوش براي ميهمانان عماني، گفت: اميدوارم اين ديدار مقدمه اي براي همكاري مؤثر ميان دو كشور ايران و عمان و همچنين استان يزد و شركت هلدينگ MB در آينده باشد.
محمد البرداني مدير شركت هلدينگ MB عمان نيز در اين ديدار، بازديد از شهر تاريخي يزد را افتخاري براي خود ذكر كرد و به سابقه ديرينه روابط ايران و عمان اشاره نمود و آن را عامل اصلي توسعه سرمايه گذاري ميان دو كشور دانست و ادامه داد: خوشحالم كه در يزد هستم و افتخار مي كنم كه شريكي چون شما دارم كه مي توانيم با همكاري، شاهد بهره برداري از معدن مهدي آباد باشيم كه اين امر مي تواند توسعه اشتغال و اقتصاد را براي عمان و ايران و  استان يزد به همراه بياورد. وي ادامه داد: اميدواريم شروع همكاري با معدن مهدي آباد، زمينه هاي همكاري در ديگر  عرصه ها از جمله حمل و نقل را نيز فراهم آورد، چرا كه مسير ايران، يك مسير استراتژيك و بسيار مهم است. اين سرمايه گذار عماني در پايان افزود: مطمئناً اجراي پروژه هاي بزرگ، سختي هاي خاص خود را دارد كه با كمك شما و دوستان ايراني مان بايد اين سختي ها رفع شود و كارها را به پيش ببريم.

 




 


مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا