استاندار یزد با اشاره به عصر ارتباطات و اطلاعات، از اصلی ترین مسائل کشور را، مباحث ارتباطی دانست.

سید محمد میرمحمدی استاندار یزد ظهر یکشنبه 25 اسفندماه در دیدار با جمعی از مدیران شرکت مخابرات استان یزد که در محل سالن حمیدیای استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش ارتباطات در گشودن گره مشکلات  جامعه گفت: هر چه شبکه ارتباطی وسیع تر باشد، علاوه بر اینکه کارها تسهیل می شود، بسیاری از معضلات نیز بر طرف خواهد شد.
وی به عنوان مثال به نقش تلفن در تسهیل ارتباطات در عصر حاضر اشاره کرد و این امر را در کاهش رفت و آمدهای درون شهری و بین شهری و کاستن از آلاینده های زیست محیطی و کم شدن هزینه های غیر ضروری و افزایش سرعت ارتباطات موثر دانست  و گفت: مخابرات به مثابه مخزنی است که همه ارتباطات را می تواند برقرار کند و بسیاری از مسائل ضروری را از طریق برقراری این ارتباط حل و فصل نماید.
استاندار یزد سپس به بحث دولت الکترونیک اشاره کرد و اجرای این طرح را باعث افزایش سرعت عمل در بدنه دولت دانست .
وی به برخی از آمار ارائه شده از سوی مدیر عامل شرکت مخابرات استان اشاره کرد و ادامه داد: این نقطه قوتی برای ماست که می بینیم، متوسط ضریب نفوذ تلفن در کشور 36 و 6 دهم در صد است اما در استان یزد، 47 و 4 دهم درصد اعلام شده و یا در مورد تلفن همراه، این ضریب در استان یزد، 92 و 4 دهم درصد است که این عدد نسبت به جمعیت شهری و روستایی ما، ضریب نفوذ بالایی است.
میرمحمدی، پیشرفت دنیای امروز را بر مبنای دستیابی کشورها به سطح فن آوری اطلاعات و ارتباطات دانست  و نقش مخابرات در زمینه های انتقال دانش و تجربه و مباحث تحقیقاتی و پژوهشی و آنچه اسباب پیشرفت می شود را بسیار چشمگیر ارزیابی کرد.
وی ادامه داد: هر چه بتوانیم امکانات ارتباطی را تقویت کنیم و بکوشیم که از حوزه پیشرفتهای دنیا در این خصوص عقب نیفتیم، موفق تر خواهیم بود.
عالی ترین مقام اجرایی استان، گسترش شبکه های ارتباطی به اقصی نقاط کشور، به ویژه روستاها را ، عامل موثری در کمک به بهبود زندگی مردم و رفع گرفتاریهای آنان ارزیابی کرد و گفت: مزایای متعددی بر فعالیتهای مخابرات مترتب است که اگر بدان توجه کنیم ، خواهیم دید که مخابرات به تنهایی میتواند به عنوان اساس و مبنای بسیاری از کارها در کشور قرار گیرد و در زمینه های گوناگونی چون کاهش آلاینده های صوتی و زیست محیطی، کاهش ترافیک و سهولت در حمل و نقل و مباحث اینچنینی نقش آفرینی کند.
میرمحمدی سپس به نقش ارتباطات و اطلاعات در رشد و پویایی نسل جوان کشور اشاره کرد و گفت: امروزه، جوانان بیش از هر زمان دیگری به ابزار روز ارتباطی دسترسی دارند و هنر مخابرات این است که بتواند ساز و کاری فراهم کند تا جوانان به اطلاعات و وسایل ارتباطی دسترسی ساده تری داشته باشند ، چرا که این امر به رشد و پیشرفت آنان کمک خواهد کرد.
استاندار یزد افزود: امروز، همه جا به مثابه مدرسه است چرا که جریان اطلاعات در همه جا برقرار است و این جریان مثبت اطلاعات است که ما را به جلو می برد.
وی اطلاعات موجود در دنیا را به دو دسته اطلاعات صحیح و ضروری و اطلاعات سرگرم کننده تقسیم کرد و گفت: مهم است که با آموزش درست به جوانان، راه استفاده از اطلاعات صحیح و ضروری را به آنها بیاموزیم، چرا که کسانیکه اطلاعات را از راه درست به کار میگیرند، میتوانند به جلو بروند و پیشرفت نمایند.
میرمحمدی با اشاره به گستردگی و تنوع اطلاعات و اخبار موجود در شبکه های ارتباطی و اهمیت شیوه نگاه ما به اطلاعات موجود گفت: عرق مذهبی و فرهنگ غنی ما ، باید ما را در زمینه کسب اطلاعات و استفاده از شبکه های ارتباطی به سمت پیشی گرفتن از دنیا در زمینه علوم و فنون و دانش روز سوق دهد و الا اگر فرصتها از کف نسل جوان ما برود و انرژی جوانی تحلیل رود و ظرفیتهای نهفته در وجود  جوانان ما صرف امور زودگذر و کم فایده شود، راه به جایی نخواهیم برد.
استاندار یزد در پایان از زحمات و خدمات همه مدیران و کارشناسان شرکت مخابرات استان تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود تا مخابرات استان یزد و دیگر مدیران استان بتوانند با تلاش و مجاهدت، فرهنگ غنی استان را  تقویت کنند و موجبات تسهیل امور و افزایش سرعت خدمات رسانی به مردم را فراهم آورند.
گفتنی است در پایان این دیدار، با اهداء لوح تقدیرتوسط استاندار یزد از چند نفر از مدیران بازنشسته شرکت مخابرات استان یزد تقدیر به عمل آمد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا