استاندار يزداولويت استان را در كنار مقوله آب، پارك هاي علم و فن آوري دانست و گفت: عزم كشوري در زمينه توسعه مناطق ويژه علم و فن آوري وجود دارد و بايد اين آمادگي در استان نيز مهيا گردد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد ميرمحمدي" روز يكشنبه در جلسه بررسي مسائل پيش روي منطقه ويژه علم و فن آوري يزد، با تاكيد بر اين نكته كه  براي تسريع در انجام امور محوله بايد روش هاي موثر را انتخاب كرد، اظهار داشت: با توجه به اينكه اين كار قبلا توسط برخي كشورها صورت گرفته بهتر است كه الگو برداري در اين امر را با در نظر گرفتن اهميت بومي سازي طرح انجام دهيم.
وي بر تشكيل هيات اجرايي منطقه ويژه تاكيد كرد و افزود: سازمان عامل اين منطقه هم با توجه به وظايف مشخص شده بايد تعيين گردد.
ميرمحمدي سازمان عامل را همان بخش خصوصي دانست و گفت: عموما بخش خصوصي بهتر از بخش دولتي امور را به سرانجام مي رساند.
وي تحرك بيشتر در پيگيري امور را باعث پيشرفت عنوان كرد و كوتاه آمدن در مسائل پيش رو را موجب عقب ماندگي پايدار برشمرد و بيان كرد: راهكارهاي تسريع در اجرايي شدن اين طرح بررسي و ارائه گردد.
استاندار يزد گفت: مديران مرتبط 3 نفر را به عنوان مسئول راه اندازي هيات اجرايي پيشنهاد كنند تا پس از بررسي هاي لازم فرد مورد نظر انتخاب و امور مرتبط با سازمان عامل نيز پيگيري شود.
در ابتداي اين جلسه گزارشي از مطالعات صورت گرفته در خصوص منطقه ويژه علم و فن آوري يزد، مناطق مشابه اجرا شده در ساير كشورها و ... ارائه شد و اعضا به بحث و تبادل نظر پيرامون مسائل مطرح شده پرداختند.

 

 

 

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا