روز  هفتم   فروردین ماه در استان یزد به نام "روز اردکان" نامگذاری شده است. که با حضور مسئولین شهرستان و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد این روزبرگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: همزمان با فرارسیدن روز اردکان  با حضور مسئولین شهرستان و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ضمن بازدید از بافت تاریخی و جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی این شهر  از بزرگترین تندیس یوز ایرانی به عنوان یکی از نمادهای شهرستان اردکان پرده برداری شد.

شهرستان اردكان بر سر راه تهران به كرمان و بندرعباس قرار گرفته و بیش از 24 هزار كیلومتر مربع وسعت دارد. نام اردكان از دو واژه "ارد" به معنی مقدس و "كان" به معنی مكان تشكیل شده است. این شهر در روزگار آبادانی آن در محلی بنام زردك قرار داشته و دیوارهای تاریخی آن هنوز پابرجاست. این شهرستان دارای سه بخش مركزی، بخش خرانق و بخش عقدا می باشد.طبیعت سحرانگیز این شهرستان و جذابیت های موجود در آن باعث شده؛ این منطقه به صورت یکی از نقاط جذاب استان یزد درآمده و بسیاری از علاقه مندان به طبیعت عازم این خطه شوند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا