یزدفردا- با شروع دور دوم تعطيلات نوروزي بازار مسافرت ها داغ ترمي شود و در اين ميان برخي از شهروندان با وسيله نقليه خود به مسافرت مي روند كه ضروري است نكاتي را قبل از شروع سفر به ياد داشته باشند.

به گزارش یزدفردا بنابراعلام  پليس ، توجه به نكات ايمني در مسافرت ها باعث آسودگي خيال و دلچسب شدن مسافرت خواهد شد پس بايد به ياد داشته باشيم كه قبل از سفر با خودرو شخصي :

1- حتما سطح آب رادياتور را بازرسي كنيد .

2- مخزن شيشه شور را بررسي و آب درون آن را تا نقطه معين پر كنيد.

3- لاستيك ها را از نظر فرسودگي بررسي كنيد و در صورت فرسوده بودن و نداشتن آج كافي آنها را تعويض كنيد.

4- تنظيم باد لاستيك ها از عوامل مهمي است كه حتما بايد بررسي شود، كم يا زياد بودن باد لاستيك ها باعث بالا رفتن مصرف سوخت و كشيدگي فرمان اتومبيل به طرفين مي شود.

5- درست عمل كردن سيستم ترمز و ترمز دستي از موارد بسيار مهمي است كه شما حتما بايد به آن توجه كنيد زيرا در جاده ها و آزاد راه ها به دليل اينكه سرعت وسيله نقليه از مناطق داخل شهر بيشتر است.

6- فرمان خودروي خود را از نظر (نداشتن خلاصي) و روان بودن و نداشتن پوسيدگي در قسمت هاي جعبه فرمان بررسي كنيد.

7- بررسي تمام سيستم هاي روشنايي از قبيل چراغ هاي ترمز، دنده عقب، دينام، چراغهاي عقب و جلو، نور پائين و بالا، چراغهاي راهنما،چراغ هاي پشت صفحه ي كيلومتر بسيار اهميت دارد،خرابي هر كدام از اين قسمت ها مي تواند در طول مسير شما را دچار مشكل كند.

8- لوله هاي روغن ترمز، سيلندر هاي ترمز و اتصالات ترمز را از نظر پوسيدگي يا خراشيدگي و نشتي بررسي و اگر احساس مي كنيد دچار مشكل مي شويد حتما يدك آن قطعه را همراه داشته باشيد.

9- كاركرد صحيح و درست تصميم پروانه فني ماشين بسيار تاثير گذار است و مرتبا اين قسمت از وسيله نقليه خود را بررسي و هميشه حتي در هنگام تردد در سطح شهر هم به اين موضوع توجه كنيد.

10- بازديد شمع ها ، پلاتين، وايرها، درب دلكو، چكش برق، كويل نيز اهميت دارد.

11- حتما از سالم بودن وسائل ايمني چون قفل درب ها، كمربند ايمني، قفل صندوق عقب، اطمينان حاصل كنيد.

12- بوق، برف پاكن، كيلومتر شمار، دورسنج موتور، درجه بنزين، آب را چك كنيد.

13- هميشه لاستيك زاپاس را چك كرده جك ، جعبه آچار ، كمك هاي اوليه وكپسول آتش نشاني از مهمترين وسايل ضروري در وسيله نقليه مي باشد را فراموش نكنيد.

14- به همراه داشتن پتو،چراغ قوه، طناب، شيشه آب، لوازم يدكي خودرو مي تواند هنگام بروز مشكل ياري گر شما باشد.

15- قبل از سفر وضعيت راه ها را از طريق رسانه هاي جمعي جويا شويد و در اخر همكاري و تعامل با پليس و رعايت قوانين و مقررات را از ياد نبريد همه سعي و تلاش پليس براي راحتي و سلامتي شماست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا