معاون برنامه ريزي استاندار يزد با اشاره به اينكه بخشي از عوايد اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها به بخش سلامت اختصاص خواهد يافت،گفت: اكنون اين مهم با اختصاص بودجه به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا بابايي" روز دوشنبه در جلسه كميسيون تنظيم بازار استان، اظهار داشت: شيب افزايش قيمت ها بسيار ملايم است، مراجع مرتبط آناليز قيمت ها را انجام خواهند داد و قيمت مورد نظر به اطلاع عموم خواهد رسيد.
وي افزود: اجراي بهينه مرحله دوم هدفمندي يارانه ها تلاش شبانه روزي مسئولان دستگاه هاي اجرايي استان را مي طلبد.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه توزيع سبد كالا بسياري از مشكلات عرضه و تقاضا را حل كرده است و كمك شاياني به اجراي طرح فاز دوم هدفمندي يارانه ها نموده است، گفت: ذخيره سازي كالاهاي اساسي به جلوگيري از احتكار و سو استفاده برخي افراد متخطي كمك خواهد كرد.
بابايي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش مهم خبرگزاريها در اجراي اين طرح، خاطر نشان كرد: اينگونه مسائل مربوط به آبروي نظام است، دشمنان مترصد آشفته شدن بازار هستند تا از آن سو استفاده كنند و انتظار است خبرگزاريها همپاي دولتمردان همراهي كنند تا نتيجه مطلوبي را در پي داشته باشد.
بابايي در ادامه با تاكيد بر اهميت كنترل بازار در مقطع زماني كنوني، اظهار داشت: افزايش قيمت كالاها بايد طبق مراجع قانوني صورت پذيرد.
وي وظيفه كنترل قيمت كالاها در بازار را بر عهده دستگاه هاي اجرايي دانست و گفت: بايد با انجمن ها و اصناف مختلف در ارتباط بود و جلوگيري از تضعيف حق مردم را در اولويت كاري  خود قرار داد.
بابايي خواستار نظارت دستگاه هاي اجرايي بر قيمت تمامي كالاهاي موجود در بازار در مقطع زماني كنوني توسط دستگاه هاي اجرايي مرتبط شد.
آناليز قيمت نان، ساماندهي كوره هاي آجرپزي، عدم افزايش قيمت سيمان و ... از جمله موارد تاكيد شده توسط بابايي در اين جلسه بود.
نظارت و كنترل قيمت كالاهاي مشمول تنظيم بازار، نظارت بر عرضه برخي محصولات، جلوگيري از احتكار محصولات مختلف، ذخيره سازي كالاهاي اساسي مورد نياز و ... از جمله مباحث مطرح شده توسط اعضاي در اين جلسه بود.                         










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا