فرماندار اردکان گفت: دانشجویان باید در عمل احساس کنند شرایط عوض شده و نشاط اجتماعی بازگشته است.

در نشستی که روز چهارشنبه، ۲۰ فروردین با حضور رئیس و مسئولین دانشگاه اردکان در دفتر فرماندار اردکان برگزار شد؛ حسین اسماعیلی به بیان دغدغه‌های خود در حوزه‌ی آموزش و به‌خصوص سطح آموزش عالی در شهرستان پرداخت.

 فرماندار اردکان در ابتدا با اشاره به نام‌گذاری سال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ، هدفمندی یارانه‌ها را یکی از اساسی‌ترین موضوعات در حوزه‌ی اقتصاد کشور عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود بتوان در اجرای مرحله‌ی دوم این طرح، کاستی‌های مرحله‌ی اول را جبران کرد.

 وی سپس با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه اردکان در چند سال اخیر، به پی‌گیری‌های مجدانه دکتر محمدرضا تابش، نماینده مردم شریف شهرستان در این زمینه اشاره کرد و با تشکر از تلاش‌های وی در این راستا، اظهار امیدواری نمود مساعدت‌های ایشان در ارتقای سطح کیفی این دانشگاه ادامه داشته باشد.

حسین اسماعیلی با انتقاد از نابسامانی‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور در اواخر دولت دهم، خاطرنشان کرد: تغییرات سیاست‌های اقتصادی، عدم وحدت و جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن از جمله مهم‌ترین چالش‌های کشور در این دوره بود که خوش‌بختانه حضور گسترده، پرنشاط و باصلابت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، توطئه‌های دشمنان علیه کشورمان را نقش بر آب کرد و امروز، شاهد گروه‌گشایی‌های خوبی در زمینه کاهش نسبی تورم، موفقیت‌های بزرگ در حوزه‌های سیاست داخلی و خارجی و از همه مهم‌تر، اتحاد و انسجام در بین مردم هستیم.

 فرماندار اردکان در ادامه با تشکر از تلاش‌های دکتر غفوری چرخابی گفت: معتقدم با توجه به رشد صنعتی شهرستان، ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید پررنگ‌تر و محکم‌تر شود و از مسئولین دانشگاه اردکان خواست به‌صورت جدی برنامه‌هایی تدوین کنند تا این امر، بهتر و سریع‌تر اتفاق بیفتد.

 اسماعیلی به مسئولین دانشگاه اردکان یادآور شد: دانشجویان باید در عمل احساس کنند شرایط عوض شده،  نشاط اجتماعی بازگشته و باید پرسشگری در جامعه احیا شود؛ چرا که در محیط بسته، علم و دانش رشد نخواهد کرد.

 عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان سپس به بحث توسعه متوازن در شهرستان پرداخت و گفت: ورود صنایع به اردکان، علاوه بر آن‌که محاسن زیادی داشته است؛ مضرات و معضلاتی را نیز به بار آورده که در صورت عدم چاره‌اندیشی، ممکن است ما را با مشکلات عدیده‌ای در آینده‌ای نزدیک مواجه سازد.

 وی به بحث آلایندگی صنایع و حضور کارگران غیربومی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: ورود غیربومی‌ها به شهرستان، معضلات امنیتی، فرهنگی و... را به دنبال خواهد داشت و تمام دستگاه‌های مسئول باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل نمایند.

 فرماندار اردکان در پایان، اظهار امیدواری کرد با همت دانشگاهیان، اتاق فکری از نخبگان و تحصیل‌کردگان تشکیل شود و در قالب کارگروه‌های مختلف، مواهب صنایع را به شهرستان هدیه کند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا