فرماندار اردکان گفت: باید دل‌ها و دیده‌ها، نگرشی نو و جامع‌نگر به امر فرهنگ داشته باشند و در عین پاسداشت ارزش‌های واقعی ایران اسلامی، از ایجاد دل‌زدگی، فضای یأس و ناامیدی در جامعه جلوگیری شود.
حسین اسماعیلی در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان در سال جدید که  در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان برگزار شد؛ با اشاره به نام‌گذاری سال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و آغاز ثبت‌نام دریافت یارانه‌ها خاطرنشان کرد: اگر همه نهادهای مشغول و اشخاص حقیقی و حقوقی ذی‌ربط بکوشند تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کنند؛ بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.
حسین اسماعیلی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی تلاش برای مقاوم‌کردن اقتصاد کشور جهت پایداری در برابر بحران‌ها و ناملایمات اقتصاد جهانی و حرکت به سمت تقویت بنیان‌های مراکز تولید داخلی و سرمایه‌گذاری ملی و تلاش در جهت ثبات اقتصادی و کم کردن هرچه بیشتر دغدغه‌های مردم در بحث اقتصاد.
نایب‌رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه با اشاره به پیشینه و شخصیت‌های فرهنگی بسیار غنی کشورمان، توجه به فرهنگ و کار فرهنگی را از اولویت‌های همه‌ی دستگاه‌ها و به‌خصوص فرمانداری اردکان در سال جدید عنوان کرد و گفت: طبیعی است که امور فرهنگی، کند و با تأمل به نتیجه می‌رسند و سرمایه‌گذاری در امر فرهنگ، زودبازده نخواهد بود. به همین دلیل باید متصدیان امر فرهنگ در جامعه از صبر و حوصله کافی و آینده‌نگری مناسب برخوردار باشند.
فرماندار اردکان تأکید کرد: بررسی حوزه‌ی اقتصاد، بدون در نظر گرفتن فرهنگ کار اقتصادی و بررسی حوزه‌ی فرهنگ بدون در نظر گرفتن نقش اقتصاد در حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و رونق و توسعه آن، امکان‌پذیر نیست و باید تلاش کرد تا تضادها و تقابلات فرهنگی را در سطح جامعه به تعامل و تبادل فرهنگی بدل نمود.
حسین اسماعیلی ادامه داد: در فضای سوءتفاهم و سوءظن و در جو بی‌اعتمادی، هرگز اتحاد ملی شکل نخواهد گرفت و باید بکوشیم تا با جلب نظر همه دلسوزان و نیروهای فعال نظام در چارچوب قانون اساسی، زمینه لازم را برای هم‌گرایی و هم‌دلی سازنده فراهم آوریم و این‌گونه است که در مسیر شکل‌گیری اتحاد ملی، عزم ملی حاصل می‌شود.
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان در تشریح برنامه‌های فرمانداری اردکان در سال جدید، با اشاره به رشد صنعتی قابل ملاحظه شهرستان، به بیان دیدگاه خود در این خصوص پرداخت و گفت: نگاه ما به رشد صنعتی موجود و صنایع متعدد شهرستان، در چارچوپ برنامه استراتژیک و هدفمند فرایند توسعه متوازن و پایدار اردکان قرار خواهد داشت و این فرایند می‌تواند حوزه‌های صنعت و اقتصاد و فرهنگ و اجتماع را به هم پیوند دهد و از رشد نامتوازان همه‌ی این عرصه‌ها جلوگیری کند.
فرماندار اردکان از شورای فرهنگی عمومی خواست با نگاه به واقعیت‌های موجود، پتانسیل‌های شهرستان و خواست واقعی مردم و جوانان این دیار و با لحاظ پیشنیه‌ی مذهبی، تاریخی و فرهنگی این دیار، به برنامه‌ریزی صحیح، هدفمند و علمی پیرامون چشم‌انداز فرهنگی شهرستان بپردازد.
وی افزود: باید دل‌ها و دیده‌ها، نگرشی نو، جامع‌نگر به امر فرهنگ داشته باشند و در عین پاسداشت ارزش‌های واقعی ایران اسلامی، از ایجاد دل‌زدگی، فضای یأس و ناامیدی در جامعه جلوگیری شود.
حسین اسماعیلی در پایان اظهار امیدواری کرد شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان با لحاظ تحولات اجتماعی صورت‌گرفته و خواست عموم مردم مبنی بر ایجاد تغییرات در سیاست‌های گذشته و در عین پای‌بندی به فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، در انجام وظایف و تعهدات خود در مقابل مردم شریف، فرهنگ‌پرور و اصیل اردکان موفق باشد.
گفتنی است در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه اردکان و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان، مطالبی را پیرامون برگزاری «کنکره‌ی ملی شفق» عنوان نمود و سپس، اعضا به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا