جمعی از نیروهای کمیته انقلاب اسلامی شهرستان طبس پس از پخش مستند حادثه 5 اردیبهشت از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه ای به مدیر گروه سیاسی این شبکه به تحریف تاریخ اعتراض کردند.

متن این نامه که به رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی کشور، استاندار، مدیرکل صداوسیما و  رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان جنوبی و نیز معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و فرماندهی انتظامی شهرستان رونوشت و یک نسخه از آن در اختیار یزدفردا قرار گرفته است، به این شرح می باشد.

مدیر محترم گروه سیاسی شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احترما ضمن تقدیر و تشکر از عزیزان آن گروه در تهیه برنامه مربوط به حادثه تاریخی و شکست مفتضحانه آمریکا در کویر طبس که در ساعت 22 مورخ 5 اردیبهشت 1393 از آن شبکه پخش گردید، لیکن نکاتی خلاف واقعیت توسط برخی مصاحبه شوندگان مخصوصا آقای حبیبی ثانی بیان که ادامه روند سبب تحریف تاریخ خواهد گردید.

نامبرده در برنامه مذکور خود را معاون عملیاتی سپاه پاسداران طبس در زمان حادثه معرفی نمود که کلا دروغ و کذب می باشد.

چراکه در سال 1359 سپاه پاسداران در طبس تحت هیچ عنوان و گروهی حتی به صورت هسته مرکزی تشکیل نشده بوده و سپاه طبس در آخر سال 59 در قسمتی از ساختمان کمیته طبس تشکیل و خود وی نیروی کمیته انقلاب طبس بوده که به همراه تعدادی از نیروهای دیگر کمیته به نام های آقایان سرهنگ محمدحسین رحیمی، مرحوم سرهنگ حاج احمد رشیدی، مرحوم سرهنگ غلامحسین رحیمی، شهید قاضی، مرحوم حاج علی غلامی و ... با حکم مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید مصطفی رضوی حیدری فرمانده کمیته انقلاب اسلامی طبس به منطقه اعزام می شوند و نامیرده از لحاظ جایگاه سازمانی در آن موقع دفتردار عادی در حداقل سطح بوده و جزء نیروهای عادی محسوب می شده است و اینکه حال، خود را بعنوان فرمانده منطقه قلمداد می کند جای سوال دارد!!!

اولین نظامی حاضر در منطقه جناب استوار مظلومی فرمانده پاسگاه ژاندرمری رباط خان بوده که پس از تایید خبر، اکیپ اعزامی به منطقه توسط نیروی کمیته انقلاب اسلامی طبس به فرماندهی مرحوم حاج آقای حیدری فرمانده کمیته انقلاب اسلامی طبس و نیروهای ژاندارمری به فرماندهی تیمسار سهرابی (مشاور عالی انتظامی مقام معظم رهبری) که در آن موقع فرمانده هنگ ژاندارمری بیرجند بودند و پس از آن سپاه پاسداران یزد به فرماندهی شهید والامقام محمد منتظر قائم به منطقه وارد می شوند و لذا تحریف تاریخ توسط فردی که وضعیت خدمتی وی هم بر همگان مبرهن است، جای تامل دارد.

مع الهذا ضمن ارسال مشاهدات عینی مرحوم حاج آقای حیدری، استدعا دارد در تهیه برنامه های مستند تاریخی از منابع موثق و آرشیو مصاحبه های خود مرحوم حاج آقای حیدری استفاده گردد.

جمعی از نیروهای کمیته انقلاب اسلامی طبس

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_51432.jpeg

جوابيه دفتر حقوقي ايثارگران به تحريف تاريخ طبس:اکثر مفاد نامه مذکور کذب محض می باشد!!!
اکثر مفاد نامه مذکور که متأسفانه از طریق فضای مجازی هم منتشر و موجب سوء برداشت های سیاسی و تاریخی گردیده کذب محض می باشد.

 











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا