پيام وزير آموزش و پرورش جناب آقاي دكتر علي اصغر فاني به مناسبت روز معلم در ارديبهشت 93

بسم الله الرحمن الرحيم

به نام آفريدگاري كه « قلم» را آفريد و به انسان نوشتن آموخت و او را به زيور« انديشه» آراست.

در ايام فرخنده « بهار» و در سال « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» خداي بزرگ را شاكرم كه توفيق خدمت به زنان و مرداني عطا نموده است كه رسولان راستي و درستي و سفيران صداقت و سرافرازي اند و با قلمي در دست و كتابي در دل و  چراغي در چشم ، حضورشان در بلنداي روزگار سبز و مستدام است.

آنان كه در فراخناي تاريخ، هرگاه كتابي گشوده مي شود و انديشه‌اي رواج مي‌يابد و كلامي متولد مي شود و روشنگري رقم مي‌خورد، حضورشان جلوه گري مي كند و بي ترديد هر آن كه با ظلمت « جهل» و سياهي« ناداني» به ستيز بر ‌خيزد. معلمي  را پيشه خود ساخته است .

هفته بزرگداشت مقام معلم و گراميداشت ياد و خاطره‌ي معلم شهيد مرتضي مطهري،  فرصتي مغتنم است تا مراتب سپاس خود را تقديم معلماني نمايم كه كاروان زندگي بشر، در مسير حركت خود هرگز  از قافله‌سالاري و طلايه داري ايشان بي نياز نبوده است.
درود خداوند و توجهات حضرت ولي عصر(عج) از آن شما معلمان و همكاراني باد كه از بركت خردمندي و روشنگريتان، «عقلانيت» و « تدبير» زمينه ساز وزيدن نسيم « اميد» در سپهر جامعه‌ي اسلامي شده است.

ايمان دارم معلم اثرگذارترين عامل محوري و  موثر در توسعه و تعالي آموزش و پرورش است و عبور از چالش‌هاي پيش روي نظام تعليم و تربيت و  نيز تحقق چهار اصل «توسعه همه‌جانبه مشاركت‌ها»، «ساماندهي و بهسازي منابع انساني»، «ارتقاي مديريت آموزشگاهي» و «عملياتي كردن بودجه » تنها با همكاري، همياري و همدلي معلمان امكان پذير است.

با تبريك  هفته بزرگداشت مقام معلم اميدوارم با اتكا به لطف الهي و تحت توجهات حضرت ولي عصر(عج) و  با رهنمودهاي مقام معظم رهبري( مدظله العالي) و تدابير رياست محترم جمهوري شاهد مشاركت بيشتر ملت بزرگ ايران و اهتمام  ويژه مسئولان به آموزش و پرورش در جهت تحقق پيشرفت و عدالت باشيم.


  علي اصغر فاني

  وزير آموزش و پرورش 


 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا