رییس شورای عالی استانها گفت:یکی از مهمترین معضلات شوراهای اسلامی نداشتن اعتبارات است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مهدی چمران در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها که صبح پمجشنبه 10 اردیبهشت ماه در سالن شهید منتظر قائم استانداری برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: تلاش برای درآمدزایی برای اداره شهرها و روستاها در دستور کار جدی باید قراربگیرد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری ها به خاطر اجرای طرحهای مختلف بدهی دارند، تاکید کرد که  این مسئله به  یک مشکل جدی تبدیل شده است.
رییس شورای عالی استانها گفت :بدین منظور باید بخشی از مالیات برارزش افزوده در کسب عوارض به شهرداری ها و شوراها تخصیص یابد.
چمران با اشاره به اینکه در میان شوراهای اسلامی ، شوراهای روستاها مظلوم هستند و هیچ درآمدی ندارند ،اظهارداشت:باید برای تقویت شوراهای روستایی اقدام های مناسب و برنامه ریزی جدی صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین خطر، تخلیه روستاهاست ،گفت:اگر امکاناتی در سطح روستاها فراهم شود جلوی این معضل گرفته می شود.
 به گفته این مقام مسئول در شوراها،بدون شک اگر آبادانی شهر را می خواهیم باید به روستاها توجه شود.
رییس شورای عالی استانها ادامه داد:به هر حال ،با همه کاستی ها و کم لطفی ها در سیستم های اجرایی به شوراها ، کارهای بسیار خوب و مناسبی صورت گرفته است.
چمران همچنین دربخش دیگری از سخنانش گفت:شوراها در اصل حکومت مردمی و حاکمیت آنها و سرنوشت خویش است و از ضروریات جامعه محسوب می شوند.
به گفته وی ،فرمان تاریخی حضرت امام راحل در خصوص تشکیل شوراهای اسلامی را باید از مهمترین ثمرات انقلاب و تاکیدات سرنوشت ساز امام راحل دانست.

 


 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا