آئین نکوداشت و تقدير از معلمین نمونه آموزش و پرورش ناحیه دو یزد با حضور " شاکری شمسی " فرماندار یزد ، " شیرزاد " مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین شهرستان یزد در پژوهشگاه آیت الله خاتمی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد ، در مراسمي با حضور فرماندار یزد ، مدیر کل و معاونین آموزش و پرورش استا ن یزدو رادمنش عضو شورای شهر یزد  از 159 معلم نمونه ناحيه دو يزد تجلیل شد .

فرماندار يزد ، در اين مراسم اظهار داشت : مقام معلمان بسيار بالا و حائز اهميت است و بزرگان دين ما نيز بر اين مسئله تأكيد داشته ‌اند.

" محمود شاكري شمسي " با بيان اينكه شغل معلمي با شغل انبياء و جايگاه معلمان با جايگاه شهدا مقايسه شده است ،‌ عنوان كرد : شهيد با خون خود يك جامعه را رهبري مي ‌كند و معلم نيز با عمر ، جسم ، توانايي و جواني خود ، جامعه را به سمت تعالي هدايت مي‌كند .

مدير آموزش و پرورش ناحيه دو يزد نيز در اين مراسم با اشاره به ويژگي‌ هاي شهيد مطهري و آثار وي اظهار داشت : در همه آثار شهيد مطهري ، پاسخگويي به شبهات ، اسلام شناسي ، دين‌ باوري ، اعتقاد ، معنويت و فضائل انساني و اخلاقي موج مي ‌زند .

" منصور ارجمندي " بيان كرد : شهيد مطهري همواره تلاش مي‌كرد تا در آثار ، سخنراني ‌ها ، كلاس‌ها و جلسات خود ، اسلام را آنگونه كه هست به مردم معرفي كند .

وي ، يادآور شد : شهيد مطهري ، كامل ‌ترين الگو براي معلمان امروز است و آثار اين شهيد بزرگوار مي‌تواند تغذيه فكري بسيار خوبي براي اين قشر باشد .

مدير آموزش و پرورش ناحيه دو يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مقام و جايگاه معلمان اظهار داشت : معلمان مسئولان هدايت و نجات بشريت هستند و بايد ارزش خود را بدانند و راه رستگاري را پيدا كنند .

ارجمندي ، عنوان كرد : اخلاق و رفتار معلمان منبع اصلي تفكّر پيشرو است و معلمان نقش آفرينان توسعه و موجب رشد و شكوفايي فكر و انديشه هستند .

در پايان از ناهيد دشتي ، معلم و خيّر مدرسه ساز يزد ، ثابت القول مادر شهید و پیشکسوت فرهنگی و نخستین مدیر مدرسه شاهد ، معلمان نمونه استانی و ناحیه ای و آموزشگاهی تجليل شد .

***

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا