مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد در بازديد دوره اي از شهرستان هاي تابعه استان صبح روز دوشنبه 15/2/93  از  چند موسسه و نهاد دولتي در شهرستان ميبد  بازديد كرد.

 به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، شركت در جلسه طرح جامعه ايمن كه در آن  راهكارهايي پيرامون عملياتي شدن اين طرح ارائه گرديد، اولين برنامه جواديان بود.

 

در اين جلسه فرماندارشهرستان ميبد در رابطه با ارائه خدمات اجتماعي و فرهنگي در اين شهرستان توضيحاتي ارائه كرد.

سپس جواديان زاده با استقبال از طرح جامعه ايمن، همكاري و تعامل همه دستگاه مربوطه را خواستار شد و تاكيد كرد: با توجه به دور نماي تاثير گذار اين طرح  و همچنين دشواري كار، بايد از سازمان هاي مردم نهاد نيز كمك خواست.

اين طرح فقط در شهرستان ميبد به عنوان پايلوت در حال اجرا است و بايد مطابق با 6 شاخص استاندارد جهاني از جمله وجود برنامه هاي مستمر و دراز مدت كه تمام سنين و محيط هاي مختلف را تحت پوشش قرار دهد و همچنين وجود برنامه هايي كه هدفشان ارتقاي ايمني گروه هاي در معرض خطراست، باشد.

بازديد از مركز جامع توانبخشي سالمندان حبيب ابن مظاهر

اين مركز روزانه، در سال 1390 با اهداف بهينه سازي اوقات فراغت سالمندان، كاهش وابستگي به ديگران، افزايش ميزان اميد به زندگي سالم و ايجاد نشاط سالمندان و همچنين افزايش كيفيت زندگي و سلامت جسمي سالمندان تحت نظارت بهزيستي استان در منطقه بفروئيه شهرستان ميبد به بهره برداري رسيد.

در اين مركزخدماتي از قبيل خدمات پزشكي و پايش سلامت، اقدامات توانبخشي (فيزيوتراپي و كاردرماني) آموزش شيوه زندگي سالم به سالمندان، برگزاري كلاسهاي مشاوره فردي و گروهي، خدمات پرستاري در منزل سالمندان و خدمات مدد كاري براي سالمندان بالاي 60 سال ارائه مي گردد.

 مدير كل امور اجماعي با حضور در جمع سالمندان اين مركز با اشاره به اينكه پاداش بزرگ خدمت رساني به كساني كه نياز بيشتري به حمايت و دستگيري دارند، نزد خداوند سبحان محفوظ خواهد ماند، گفت: استفاده از تجربيات سازنده سالمندان چراغ راه آيندگان است كه بايد اصحاب رسانه آنها را مستند سازي و تبديل به فرهنگ نموده و در اختيار نسلهاي آينده قرار دهند.

بازديد از موسسه خيريه حضرت باب الحوايج (ع) شهرستان ميبد

اين موسسه در سال 82 به منظور كمك رساني به نيازمندان بمنظور تامين جهيزيه- كمك هزينه تحصيلي، بيماران و نيازمندان با 19 كادر متخصص از جمله مشاوره خانواده- مشاوره تحصيلي- بهداشتي و درماني و ... شروع به كار نموده است.

 اين موسسه در اقدامي خداپسندانه با خريد دستگاه پيشگيري از تنبلي چشم براي كودكان  3   الي 6 سال به مبلغ 280 ميليون ريال توانسته تعداد زيادي از كودكان شهرستان هاي تابعه را درمان نمايد.

همچنين دستگاه ديگري به منظور شناسايي كودكان بيش فعال و بانواني كه دچار بيماري افسردگي هستند، با اعتباري معادل 120 ميليون خريداري گرديده كه داراي 5 كانال كه هر كدام خدمات متفاوتي ارائه مي نمايد.

دراين موسسه اقداماتي از قبيل برگزاري دوره هاي تخصصي مهارت هاي زندگي،فوريتهاي پزشكي، مشاوره تب سنتي، مشاوره تغذيه و ديگر خدمات اجتماعي و فرهنگي ارائه مي گردد.

جواديان زاده از همه مسئولين و دست اندركاران اين موسسه خيريه تقدير و تشكر نمود و ابراز اميدواري كرد تا اين خدمات به عنوان الگو در ساير شهرستان هاي نيز ترويج يابد.

بازديد از كتابخانه مركزي

اين كتابخانه با 61 هزار جلد كتاب و 2500 عضو يكي از بزرگترين مراكز فرهنگي شهرستان ميبد بشمارمي رود.

زمين اين كتابخانه توسط خيرين اهدا شده و هزينه ساخت آن از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبري به استان تامين شده است و براي تكميل و بهره برداري بهينه نياز به تامين اعتبار هم دارد .

بازديد از مراكز اورژانس اجتماعي

اين مركز تحت نظارت اداره بهزيستي با تشكيل كارگروه هاي مختلف در زمينه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي از قبيل كودك آزاري، خشونت خانگي، همسرآزاري و معتادين اقدام نموده و سپس به مراكز مرتبط ارجاع داده مي شوند .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا