مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، در نشستی که با معلمان دبیرستان دخترانه فرزانگان یزد داشت، بر نقش مهم آنها در تربیت آینده سازان کشور و رقم زدن فرهنگ و نشاط اجتماعی فرزندان از سوی آنها تاکید کرد. 

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "فخر السادات خامسی هامانه" روز دوشنبه 15 اردبهشت، به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در جمع بانوان معلم دبیرستان دخترانه فرزانگان یزد حضور یافت.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد، ضمن تبریک هفته معلم به بانوان معلم این مرکز، کسب رتبه یک این مرکز از نظر علمی در سطح مراکز استعداد های درخشان کشور را نیز به معلمان این مرکز تبریک گفت.
خامسی، در نشستی که با بانوان معلم این مرکز داشت، بر نقش موثر معلم در تربیت نخبه های این کشور تاکید کرد و در وصف مقام آنها گفت: نفس کشیدن در زیبا ترین دوران زندگی انسان از جمله کودکی، جوانی و نوجوانی همانند توفیقی است که به نظر من، خداوند به بندگان خاص خود داده است. از این رو، شایسته است که شما معلمان که در دوره های خاص زندگی آینده سازان کشور در حال نفس کشیدن هستید، از توفیق و شرایطی که دارید نهایت استفاده را ببرید.
این مقام مسئول به آموزش فرهنگ خانواده و نشاط اجتماعی به دانش آموزان از سوی معلمان تاکید کرد و گفت: تربیت درست آینده سازان این کشور، دغدغه دفتر امور خانواده استان است و این مهم جز با عشق و تکاپوی قشر معلم که در حساس ترین دوره زندگی فرزندان، موثر ترین نقش را ایفا می کنند، تحقق نمی یابد.
وی گفت: یکی از ارکان اصلی و یکی از مسیر های رسیدن به تحقق شعار امسال توجه به فرهنگ است و بدون تردید، آموزش و پرورش و نقش مهم معلمان در این زمینه غیر قابل انکار است.
خامسی با بیان اینکه شهید رجایی، معلم را "عاشق" می نامد، خطاب به معلمان گفت: من معتقدم که معلمی شغل نیست بلکه زندگی است از این رو، از شما عاشقانی که زندگی خود را صرف تربیت شکوفه های این سرزمین کرده اید می خواهم، هدف خود را که بر مبنای انسان سازی و کمال بخشیدن است، همانند گذشته تقویت کنید؛ چراکه معلمان در این صفت با پیامبران مشترک هستند.
گفتنی است، در این نشست، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، طبق پیشنهاد معلمان این مرکز، از تشکیل جلسه شورای دبیران این آموزشگاه برای هم اندیشی در خصوص جمع آوری ایده های برتر در زمینه ارثقای آموزش و نشاط اجتماعی دانش آموزان در قالب طرح استقبال کرد.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا