سرپرست پليس فتا اصفهان با بيان اينكه برداشت غير مجاز، موضوع 70 درصد از پرونده هاي اين پليس است از عزم جدي براي پيشگيري از اين جرم در استان خبر داد.
سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" سرپرست پليس فتا استان اصفهان در حاشيه نشست تخصصي با روساي حراست بانك ها و موسسات مالي و اعتباري استان گفت: اكثر جرايم حوزه سايبري كه در استان اتفاق مي افتد انگيزه مالي و اقتصادي دارد.
وي افزود: هم اكنون برداشت غير مجاز از حساب مردم، موضوع 70 درصد از پرونده هاي اين پليس را تشكيل مي دهد كه نشان مي دهد هنوز كاربراني كه حساب هاي بانكي خود را از طريق اينترنت چك مي كنند و يا عمليات بانكي و خريد هاي خود را از اين طريق انجام مي دهند آشنايي و تسلط كافي در اين خصوص ندارند.
اين مقام مسئول رويكرد اصلي پليس فتاي اصفهان در سال جاري را پيشگيري از بروز جرايم سايبري برشمرد و اظهار داشت: در سال جاري عزم خود را جزم كرده ايم تا بتوانيم با شيوه ها و ابزارهاي علمي امنيت حساب بانكي مردم را ارتقا داده و ميزان جرايم اقتصادي و كلاهبرداري هاي اينترنتي را كاهش دهيم.
سرهنگ مرتضوي فرهنگ سازي عمومي، افزايش سواد رسانه اي در جهت استفاده صحيح از تكنولو‍ژي و فناوري هاي روز دنيا، توسعه فعاليت هاي فرهنگي ، هنري و اجتماعي و توسعه آموزش هاي همگاني با استفاده از ابزار رسانه ها را از جمله برنامه هاي ويژه اين پليس براي كاهش جرايم اقتصادي اينترنتي در سال جاري عنوان كرد.
گفتني است، در اين جلسه راهكارهاي افزايش ايمني و امنيت حساب بانكي مشتريان با شيوه و شگرد هاي جديد كلاهبرداران آشنا و تمهيدات لازم مورد بررسي قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا