مدیر کل دفتر سرمایه گذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به پیش بینی رشد 8 اقتصادی درصدی در پایان برنامه پنجم توسعه گفت: برای رسیدن به این هدف باید 1200 میلیارد دلار سرمایه گذاری جذب شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، دکتر ابوالفضل کوده ای سه شنبه شب در اولین همایش ملی رشد اقتصادی و نقش بخش خصوصی در یزد افزود: رسیدن به اهداف کمی مستلزم اقدامات و برنامه های دقیق است و برای رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب در چارچوب هدفگذاری ها،  نیاز به الزامات خاص داریم که بخشی از این الزامات برنامه عملیاتی دولت است که می تواند با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه دولت، موسسات مالی ، بورس و بانک ها و سایر بخش های اقتصادی هریک سهمی در تامین سرمایه گذاری دارند گفت: با توجه به محدودیت تامین منابع  داخلی باید رویکرد خود را به سمت سرمایه گذاری خارج سوق دهیم .

وی بر فراهم کردن زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی و رفع دغدغه های سرمایه گذاران خارجی تاکید کرد و گفت: باید در این راستا دغدغه های سرمایه گذاران خارجی از جمله تامین امنیت سرمایه گذاری  و سود آوری پروژه های آنها را رفع کنیم و دولت و سیستم بانکی نیز حمایت های لازم را داشته باشد.

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی، نقش دولت و بخش خصوصی را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان سرمایه گذاری مجوز لازم را برای سرمایه گذاری خارجی صادر خواهد کرد.

وی خواستار شناسایی اولویت های سرمایه گذاری در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، فناوری اطلاعات، توریسم و نفت و پتروشیمی شد و گفت: کشورهای موفق در جذب سرمایه گذاری، اولویت های خود را مشخص کردند و مشوق های سرمایه گذاری را تعریف کردند.

وی بازبینی در تامین منابع را از انتظارات دولت از بخش خصوص در جذب سرمایه گذاری برشمرد و اظهار داشت: در انعقاد قرار داد سرمایه گذاری خارجی باید مسایل مالی و حقوقی در چارچوب مسایل بین المللی رعایت شود و بخش خصوص نیز نقش اساسی داشته باشد.

وی بر تبدیل ایده های سرمایه گذاری به فرصت های سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: هدف  از سرمایه گذاری تکمیل پروژه های سرمایه گذاری، معرفی پتانسیل های اقتصادی و کمک به بخش خصوص و باز شدن درهای بازارهای کشورها بر روی کشورمان است  و در این راستا باید نگاه اصولی و عمیق تر داشته باشیم .

مدیر کل سرمایه گذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در مسایل سرمایه گذاری خارجی باید به سمتی برویم که اقتصاد کشور  رشد و توسعه یابد.

کوده ای ، برگزاری همایش رشد اقتصادی را عاملی برای برنامه ریزی های دولت و مشارکت بخش خصوصی در رشد اقتصادی دانست و اضافه کرد: همچنین این همایش ها می تواند در راستای سیاست اصل 44 و اقتصاد مقاومتی راهکاری عملیاتی موثر ارائه کند.

این همایش به مدت دو روز به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی استان یزد با حضور  صاحبان صنایع فعالان بخش های مختلف اقتصادی، اساتید دانشگاه ، دانشجویان و مدیران و مسئولان برگزار شد.

در این همایش دو روزه که به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی استان یزد برگزار شد در زمینه های مدیریت حرفه ای کلید افزایش بهره وری ، سرمایه گذاری ، موانع و راهکارها، بهبود مستمر محیط کسب و کار پیش نیاز رشد اقتصادی ، بنگاههای دانش بنیان و مراکز رشد خوشه های فناوری و تشکل های اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا