فرمانده انتظامي استان يزد در جمع نماز گزاران مسجد "چهار منار" از كاهش جرايم خشن در اين استان خبر داد.

سردار" منوچهر امان اللهي" گفت: اصل كار پليس در جامعه برقراري نظم و امنيت است، لذا نيروي انتظامي با 26 ماموريت اصلي و 100 ماموريت فرعي در سطوح مختلف جامعه، به صورت شبانه روز تلاش مي كند تا به خواسته هاي به حق و قانوني مردم رسيدگي شود.

وي ادامه داد: ماموريت هاي پليس به نحوي است كه پايه و زير ساخت آن به صورت عمومي در اجزاي مختلف نظام و برگرفته از فضاي فرهنگي، اقتصادي، سياسي، مذهبي و... و موضوعاتي كه در ميان آحاد مردم جاري است قرار گرفته است، ولذا طبيعتا پليس هر چه بهتر با مسائل روز اجتماع آشنا باشد و اقشار مختلف جامعه هم مسائل و مشكلات و ناهنجاري ها را بدانند و به آن توجه كنند در ايجاد نظم و امنيت اجتماعي شرايط بهتر و مطلوب تري خواهيم داشت.

سردار امان اللهي تغيرات دنيا با سرعت بسيار بالا در زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي، اعتقادي و سياسي را عامل اجتناب ناپذير بروز برخي از جرايم دانست و گفت: بسياري از مسائل، طراحي سرويس هاي استكباري است و لذا افرادي هم در كشورهاي مختلف با خيال باطل كه بر اساس عقيده كار مي كنند دست به جنايت مي زنند.

وي ريشه بسياري از جرايم و معضلات اجتماعي را در خارج از كشور دانست و ادامه داد: قدرت هاي باطل و استكبار جهاني حيات و بقاي خود را در اين مي دانند كه هويت و اعتقادات انسان ها را هدف بگيرند و با ايجاد مكتب هاي انحرافي بسيار زيادي، براي گمراه كردن انسان ها و در سوي ديگر تامين منافع مادي خودشان كار مي كنند، و كشور ايران اسلامي تنها كشوري در دنيا است كه در مقابل زورگويي هاي استكبار جهاني ايستادگي كرده است و لذا اين موضوع باعث بر نامه ريزي هاي مختلفي از سوي آنها براي ايران اسلامي شده است.

سردار امان اللهي ، استان يزد را يكي از امن ترين استان هاي كشور دانست و گفت: ظرف سه سال اخير در اكثر جرايم به خصوص جرايم مهم و خشن مثل؛ زورگيري، سرقت به عنف، سرقت هاي مسلحانه و.. كاهش داشته ايم و بسياري از باندهاي حرفه اي سرقت منهدم، سارقان دستگير و مهمتر آن كه قتل ها هم در كمترين زمان ممكن كشف شده است.

فرمانده انتظامي استان يزد؛ سرلوحه كار پليس را احترام به مردم برشمرد و گفت: امروزه پليس نگاهي اجتماعي محور به افرادجامعه دارد و در بحث فرهنگي و آموزش و مشاركتي هم نيروي انتظامي اقدامات مهم و مؤثري را انجام داده است كه مي توان به حضور كارشناسان در مدارس، مساجد، دانشگاه، توزيع بروشور هاي پيشگيري از جرم و غيره اشاره كرد.

لازم به ذكر است در پايان اين مراسم سردار" امان اللهي" به سوالات مردمي اهالي محله چهار منار يزد پاسخگويي و به مشكلات و خواسته هاي آنها رسيدگي كرد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا