استاندار یزد گفت: کاری که در خصوص اجرای طرح تحول سلامت در کشور شروع شده برای مردم بسیار تاثیر گذار است و مردم  امروز به خوبی کاهش هزینه درمان را  لمس می کنند

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی، عصر چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه در بازدید از بیمارستان شهید صدوقی یزد، در جریان تشریح روند اجرایی شدن طرح تحول سلامت که اخیراً از سوی دولت به مرحله اجرا در آمده قرار گرفت.
وی همچنین از بخشهای داخلی یک و دو این بیمارستان دیدار کرد و با پزشکان، پرستاران و بیماران بستری به گفتگو پرداخت.
استاندار یزد در پایان این بازدید یک ساعته، در گفتگویی کوتاه با واحد مرکزی خبر ، هدف از این بازدید را آشنایی با روند اجرای طرح تحول سلامت و اجرای بیمه سلامت و اخذ گزارش در خصوص میزان کاسته شدن از مشکلات مردم در روند اجرای این طرح ذکر کرد.
وی افزود: در گفتگویی که با مسئولین بیمارستان و برخی بیماران صورت گرفت، مشخص شد که تحول بزرگی در عرصه سلامت در کشور و استان آغاز شده و این امر نوید بخش گره گشایی از کار مردم در خصوص کاهش هزینه های درمانیایشان به طور چشمگیر است.
استاندار یزد گفت: به طور مثال اگر قبلاً در جریان یک عمل قلب، هزینه دو و نیم میلیون تومانی به یک بیمار تحمیل می شده، امروز و پس از اجرای این طرح، وی تنها ملزم به پرداخت یکصد و پنجاه هزار تومان می باشد و خوشبختانه در جریان این طرح تنها ده درصد از هزینه های درمان به عهده مردم است و این هزینه ها در ارتباط با روستاییان و عزیزان تحت پوشش کمیته امداد به 5 درصد کاهش می یابد.
عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: برخی از درمانها مثل زایمان طبیعی و درمان حادثه دیدگان تصادف و شیمی درمانی نیز به صورت رایگان در بیمارستان انجام خواهد شد.
وی در ادامه این گفتگو از ارائه بسته های متنوع درمانی و سلامت از سوی دولت به مردم خبر داد و گفت:
 بهبود در امر تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی دارو و بهبود شرایط بیمارستان از نظر خدمات دهی و همچمین ارتقاء کیفیت شرایط پزشکان در مناطق محروم برای تشویق ایشان جهت حضور در این مناطق از جمله دیگر اقداماتی است که از سوی دولت تدبیر و امید در راستی ارتقاء نظام سلامت کشور در جریان است.
میرمحمدی خاطر نشان ساخت: کاری که شروع شده برای مردم بسیار تاثیر گذار است و احساس می کنیم که مردم  امروز به خوبی کاهش هزینه درمان را  لمس می کنند. امروز هم نیازمندان از پرداخت یارانه ها سود می برند و هم افرادیکه نیازمند دریافت یارانه نیز نبوده اند، از طرق دیگر مثل کاهش هزینه درمان از هدفمندی یارانه ها بهره میبرند.
وی در پایان ضمن تشکر از همه پزشکان و پرستاران و دست اندرکاران این مرکز درمانی،  روز جهانی ماما را تبریک گفت و برای همه خدمتگزاران عرصه سلامت کشور و استان یزد آرزوی توفیق نمود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا