از تدفین شهدای گمنام در دانشگاه یزد شش سال  می گذرد، پنج لاله ی سرخ که در دانشگاهی در دل کویر روییده اند، سال 87 بود که آوازه ی خبر ورود شهدای گمنام در دانشگاه پیچیده بود، آری این شهدا می آمدند تا میهمان دانشگاه باشند و چه بس میزبانی کم نظیری داشتند دانشجویان؛ اکنون نیز به پاس حضور این پنج شهید هر ساله سالگرد می گیرند، آری دانشجویان حقی که بر گردنشان است را هنوز فراموش نکرده اند و امسال باز در دانشگاه سخن از پنج حرف سرخ بود.

 امسال مراسم گرامیداشت شهدای گمنام با حضور حجت الاسلام هاشم حسینی در محل مسجد امام حسین(ع) دانشگاه یزد برگزار شد. حجت الاسلام حسینی گفت: مقام شهادت اوج شهود است و در ارزش آن همین بس که حضرت علی (ع) این لحظه را به فوز و رستگاری تعبیر کرده است و خون شهید در هر مکان که بر زمین ریخته شود آن مکان به محل عبادت و محل ارشاد و راهنمایی مردم تبدیل می شود.

وی مشخصه بارز شهدا را استقامت و ایثار عنوان کرد و گفت: شهدا ایثار و از خودگذشتگی و معنویت گرایی در رفتارشان نمود داشت و همواره پیرو ولایت بودند.

وی گفت: دنیا گریزی به معنای عدم تعلق به دنیا در رفتار شهیدان به روشنی دیده می شد و این موضوع به این معنا نیست که به خوبی های این دنیا همچون کسب علم بی توجهی کنیم بلکه کسب علم برای یک شیعه عبادت است و نباید جدا از برنامه های و فعالیت های دینی به آن نگریسته شود چرا که دشمن در هر حیطه و صحنه ای حضور دارد و حتی نوابغ را برای براندازی اسلام به کار می گیرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه تفکر، توسل و توکل مثلث کمال است، بیان کرد:خداوند همانطور که در فصل های حیات مادی، ماه هایی را برای طراوت بشر قرار داده است طراوت معنوی را هم در ماه رجب و شعبان و رمضان به انسان هدیه می دهد.

وی گفت: کارفرهنگی همیشه نتایجی را در بر خواهد داشت و همواره باید برای رونق فعالیت های فرهنگی دغدغه داشته باشیم و این غیر ممکن است فعالیت در حوزه حفظ دین و فرهنگ انجام شود ولی نتیجه بخش نباشد چراکه هر کس دین خدارا یاری دهد خدا او را یاری خواهد کرد.

گفتنی است: در ادامه این مراسم مناجات امیرالمومنین در مسجد کوفه قرائت شد و همچنین با برگزاری قرعه کشی اسامی پنج نفر از دانشجویان حاضر در مراسم برای اعزام به کربلا انتخاب شد.

خبرنگار: زینب زارع

عکاس: رضا هژبر

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا