نتایج مرحله دانشگاهی هفتمین جشنواره ملی حرکت اعلام شد.

اختتامیه مرحله دانشگاهی هفتمین جشنواره ملی حرکت عصر روز چهارشنبه مورخ 17/2/93 با حضور دکتر اولیاء رئیس دانشگاه، دکتر مندگاری معاون فرهنگی، مهندس شفیع زاده مدیر کل امور فرهنگی و 520 نفر از دانشجویان فعال انجمن های علمی دانشجویی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار گردید و از برترین های انجمن های علمی دانشجویی در عرصه های مختلف تجلیل گردید. شایان ذکر است برگزیدگان این مرحله، به جشنواره ملی حرکت که در آبان ماه سال جاری در یکی از دانشگاه های کشور برگزار خواهد شد معرفی می شوند.

در ابتدای مراسم رئیس دانشگاه ضمن تشکر از فعالیت های یک سال انجمن های علمی دانشجویی و حرکتی که در جشنواره حرکت انجام شد، افزود: "شخصا اطمینان دارم انجمن های علمی دانشجویی یکی از مهم ترین نهادهای دانشگاه می باشند و تلاش شما برخواسته از شور و عشق و علاقه خاص شماست که فعالیت های شما را از سایر کارهای روزمره دانشگاه متمایز می کند، من وظیفه خود می دانم از شما تقدیر و تشکر کنم. این تلاش ها جدا از بار علمی، همراه با دستاوردهای جنبی ارزنده ای است که بعدا با وارد شدن به بازار کار و سایر فعالیت ها سرمایه بزرگی برای شماست. ما این ضعف را داشته ایم که از دانشجویان ممتاز در دانشگاه حمایت کرده ایم، بدون توجه به اینکه آنها نیازمند یک سری مهارت های دیگر هستند تا موفق شوند و چه بسا افرادی که معدل خوبی داشتند موقع اجرا و ورود به صحنه عمل توانمندی لازم را از خود نشان ندادند و برعکس کسانی که معدل کمتری داشتند و در عمل به خاطر همین مهارت ها توانستند نقش ممتازتری داشته باشند. یکی از هدف های دانشگاه های جدید که اصطلاحا دانشگاه های کارآفرین نام گذاری شده اند، این است که فارغ التحصیل آنها نه به عنوان افراد منفعل و جویای کار، بلکه به عنوان افراد خلاق، بارور و ریسک پذیر وارد جامعه شوند و خودشان مسئولیت های مختلف به عهده بگیرند و برای دیگران اشتغال ایجاد کنند. در دانشگاه یزد این هدف وجود دارد و تمام تلاش ما این هست که بتوانیم ادعا کنیم فارغ اتحصیلان ما افراد توانمندی در زمینه های علمی و اجتماعی هستند. کسب مهارت های مختلف از طریق فعالیت در انجمن های علمی یکی از بهترین فرصت هاست و شما را برای آینده آماده می کند."

دکتر اولیاء افزود: "بنده در بازید کوتاه از نمایشگاه شاهد فعالیت ها و زحمات ارزشمند شما بودم و این خواهش را دارم که در سال جدید یک تفاوت آشکار و تمایز جدی هم در حجم و کیفیت فعالیت ها به وجود آید، خوشبختانه جوایز کسب شده نشان می دهد دانشگاه یزد به لحاظ فعالیت های دانشجویی جایگاه خوبی دارد ولی به دنبال رسیدن به قله های بالاتر هستیم. حرکت شما می تواند بسیاری از فعالیت ها و کمبود های دانشگاه را جبران کند."

 

همچنین دکتر مندگاری معاون فرهنگی دانشگاه افزود: "انجمن های علمی دانشجویی گل سرسبد همه فعالیت های دانشجویی هستند چون رسالت اصلی داشگاه آموزش و فراگیری علم هست و انجمن های علمی بخشی از این بار را به دوش می کشند. انجمن های علمی باید برنامه محور باشند و ما نیز حمایت های لازم را انجام می دهیم تا سال آینده موفق تر باشیم."

در ادامه مراسم و پس از صحبت دبیر جشنواره درباره اهم فعالیت ها و قرائت بیانیه هیئت داوری، نتایج  جشنواره اعلام شد و از مقام های برتر با تندیس طلایی حرکت، لوح سپاس و جایزه نقدی و از مقام های قابل تقدیر با لوح سپاس و جایزه نقدی تقدیر شد.

نتایج مرحله دانشگاهی هفتمین جشنواره ملی حرکت به شرح ذیل اعلام گردید:

  1. 1.      انجمن های برگزیده در نشریه:

قابل تقدیر: مجتمع علوم انسانی - تربیت بدنی

برتر: مجتمع هنر و معماری - شهرسازی

برتر: مجتمع علوم پایه - فیزیک

برتر: مجتمع فنی و مهندسی - نساجی

  1. 2.      انجمن های برگزیده در سایت و وبلاگ:

قابل تقدیر: مهندسی کامپیوتر

برتر: نجوم           

  1. 3.      انجمن های برگزیده در مسابقات علمی فناورانه:

قابل تقدیر: مهندسی عمران

قابل تقدیر: ریاضی

برتر: -

  1. انجمن های برگزیده در فعالیت آموزشی:

قابل تقدیر: مهندسی برق

قابل تقدیر: مهندسی معدن

برتر: معماری

  1. انجمن های برگزیده در فعالیت ترویجی:

قابل تقدیر: محیط زیست

برتر: فیزیک

  1. انجمن علمی دانشجویی افتخارآفرین:

قابل تقدیر: علوم خاک

برتر: -

  1. انجمن علمی دانشجویی برگزیده در فعالیت های پژوهشی:

قابل تقدیر: محیط زیست

برتر: -

  1. غرفه برتر:

برتر: تربیت بدنی

  1. انجمن برتر:

برتر: مهندسی صنایع

  1. دبیران برگزیده:

قابل تقدیر: رضا صالحان (انجمن علمی دانشجویی مواد و متالوژی)

قابل تقدیر: پریسا حیدری ( انجمن علمی دانشجویی فیزیک)

برتر: اعظم طاهری ( انجمن علمی دانشجویی محیط زیست)

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا