معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: هدف ، ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی است  که با تدوین برنامه های جامع رسیدگی می شود

حجت الاسلام والمسلمین سید علی تهامی در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونان و مشاوران فرهنگی دادگستری های سراسر کشور افزود: تدون برنامه جامع مسابقات قرآنی سراسر کشور به منظور ساماندهی فعالیت های قرآنی در دستگاه قضایی در سطح کشور است.

وی با اشاره به تشکیل شورای قرآن و عترت در ستاد قوه قضائیه ، اظهار داشت: پیش نویس اساسنامه شورای قرآن و عترت تهیه شده است و پس از تأیید ریاست قوه قضائیه به استانها ابلاغ خواهد شد.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: در برگزاری مسابقات قرآن سه هدف قرائت صحیح ، توجه به معنا و مفهوم و تدبر در مفاهیم و معارف قرآن مد نظر است.

حجت الاسلام والمسلمین تهامی یاد آور شد: تبلیغ و ترویج قرآن در دستگاه قضائی نیازمند برنامه ریزی است که باید در این راه از همه ابزارها به ویژه هنر و رسانه بهره گرفت.

این مقام مسئول عنوان سال 93 و تأکید مقام معظم رهبری بر مدیریت جهادی در سال جاری را یاد آور شد و تصریح کرد: پس فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید معظم له بر مدیریت جهادی ، بسیاری از برنامه های فرهنگی تدوین شده برای کل سال 93 با تغییر در زمانبندی ، مقرر شد در 6 ماهه نخست سال جاری اجرا شود و برای 6 ماهه دوم  برنامه های جدید و ابتکاری  در امر نماز ، قرآن و اخلاق  در نظر گرفته شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا