ماموران پليس فتاي کردستان فردي را دستگير کردند که با ارسال پيامک دروغين به يکي از شهروندان و جلب اعتماد وي ، اقدام به برداشت 70 ميليون ريال از حساب بانکي اش کرده بود .
سرهنگ "فرامرز شاکري" در تشريح اين خبر بيان داشت : در پي ارجاع يک فقره پرونده از مراجع قضايي به پليس فتاي کردستان مبني بر برداشت غير مجاز اينترنتي از حساب بانکي يکي از شهروندان ، موضوع به ماموران اداره مبارزه با جرايم سايبري اين پليس محول شد .
رئيس پليس فتاي انتظامي استان کردستان افزود : بررسي هاي ماموران نشان داد شاکي پرونده در پي دريافت پيامکي با مضمون "شما در طرح قرعه کشي همراه اول برنده مبلغ 10 ميليون ريال شده ايد" ، جهت دريافت جايزه کليه اطلاعات بانکي خود را در اختيار فرد تماس گيرنده قرار داده ، اما پس از استعلام مانده موجودي متوجه شده است که بجاي واريز وجه ، مبلغ 70 ميليون ريال نيز از حساب بانکي اش برداشت شده است .
اين مقام انتظامي ادامه داد : در اين راستا با اقدامات فني و تخصصي ماموران پرونده هويت فرد برداشت کننده وجه شناسايي و با کار اطلاعاتي ماموران ، در تهران دستگير شد .
شاکري ضمن اشاره به اعتراف متهم به ارتکاب بزه انتسابي با همکاري يکي از دوستان خود ، تصريح کرد : متهم داراي چندين فقره سابقه کيفري به اتهام کلاهبرداري مي باشد .
رئيس پليس فتاي انتظامي استان کردستان در خاتمه به شهروندان توصيه کرد جهت پيشگيري از وقوع جرايم مشابه ضمن پرهيز از اعتماد بيجا به افراد يا شماره تلفن هاي ناشناس و غريبه ، از در اختيار ديگران قرار دادن اطلاعات بانکي خود حتي به دوستان و نزديکان خودداري کنند .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا