رئيس پليس راهنمايي و رانندگي يزد گفت : رانندگي با سرعت مطمئنه يكي از روش هاي كنترل نفس و تربيت روان و نوعي ورزش رواني براي ايجاد و تقويت اراده است.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام  پليس ، سرهنگ " اردوان قاسمي " گفت: مطالعات روانشناسي حکايت از آن دارد که انسانهاي داراي شخصيت ثابت از انواع عقده هاي دروني به دور بوده و از قدرت و اعتماد به نفس کامل برخوردارند.
وي عنوان كرد: رانندگان صبور و با اراده قوي هميشه با اطمينان خاطر و سرعت مجاز مي رانند ولي افراد بي اراده که از عقده هاي دروني و خود کم بيني رنج مي برند مي خواهند تا قدرت خود را با رانندگي با سرعت بيش از حد نشان دهند.
وي با اشاره به اينكه هرچه سرعت وسيله نقليه بالاتر باشد احتمال انحراف و واژگوني خودرو بيشتر است، افزود : رانندگي هاي خطر آفرين ، رانندگي هاي با سرعت غير مجاز و رفتارهاي ناشايست و غير قانوني ، شخصيت رانندگان خاطي را در ذهن ديگران بد جلوه مي دهد.
سرهنگ قاسمي با اعلام اينكه سرعت بيش از حد يكي از عوامل مهم تصادفات فوتي است گفت : در بسياري از موارد تخلف رانندگان از سرعت مجاز سبب پيامدهاي ناگواري ميگردد.
رئيس پليس راهور يزد در ادامه به نقش مؤثر سرعت غير مجاز در بروز تصادفات جاده اي و افزايش شدت برخورد و ميزان تلفات اشاره کرد و گفت:راهکارهاي آموزشي و فرهنگ سازي،اصلاح نقاط حادثه خيز با نگاه کارشناسانه و استفاده ازدوربين هاي سرعت سنج و اعمال مقررات در معابر درون و برون شهري را از عوامل بسزا در کنترل تخلفات، کاهش سرعت وسايل نقليه، و در نتيجه کاهش تعداد سوانح رانندگي و شدت آن استه و تأثير آن تا پايان عمر بر روح و جسم فرد و خانواده باقي مي ماند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا