سيد مسعود عظيمي مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان يزد صبح امروز در محل شركت، با حجت الاسلام والمسلمين دخيل عباس زارع زاده نماينده مردم شريف شهرستانهاي مهريز، بافق، ابركوه، خاتم و بهاباد در مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو گرد.

در اين ديدار كه با حضور مسئولين شركت خدماتي شهركهاي صنعتي يزد و مهريز همراه بود، برخي از مسائل جاري شهركهاي صنعتي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

عظيمي در ابتداي نشست ضمن قدرداني از زحمات نماينده محترم در پيگيري امورات شهركهاي صنعتي و صنعتگران، گزارشي از روند اقدامات صورت گرفته توسط اين شركت در جهت توسعه شهرك هاي صنعتي مهريز و ابركوه و توسعه نواحي صنعتي سريشم و مروست و همچنين ايجاد نواحي صنعتي گردكوه و فراغه ارائه نمود.

وي توسعه شهرك صنعتي مهريز و ناحيه صنعتي سريشم را در توسعه صنعتي شهرستان مهريز  ضروري دانست و خواستار تسريع ادارات و دستگاه هاي ذيربط در پاسخگويي به استعلامات و پيگيري هاي اين شركت تا به ثمر رسيدن خواسته صنعتي شهرستان مهريز شد.

حجت الاسلام و المسليمن دخيل عباس زارع زاده نيز با اشاره به نياز شديد صنعتگران و صنعت مهريز به توسعه شهرك صنعتي اين شهرستان گفت: مهريز از ظرفيتهاي خوبي براي سرمايه گذاري برخوردار است و مسئولين بايستي با حمايت كامل از صنعت، در شكوفا شدن اين ظرفيت ها و پتانسيل ها همراهي و همكاري كنند.

اين عضو كميسيون شوراها همكاري كليه دستگاه هاي اجرايي را تا به ثمر رسيدن امورات ضروري دانست و تاكيد كرد: كليه موانع و مشكلاتي كه بر سر راه پيشرفت و رونق صنعت مهريز وجود دارد با تلاش مسئولين به سرعت برداشته شود.

در ادامه جلسه، مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي يزد با اشاره به قانون ماليات بر ارزش افزوده گفت: در حال حاضر ماليات بر ارزش افزوده اختصاصي به واحدهاي صنعتي مستقر در شهركهاي صنعتي به حساب شهرداري ها منظور مي شود كه طي چند سال اخير پيگيري هاي فراواني از سوي شركت خدماتي شهرك صنعتي يزد براي اختصاص بخشي از اين ماليات به شهركهاي صنعتي صورت گرفت، كه نتيجه بخش نبود.

عظيمي افزود: طبق قوانين واحدهاي صنعتي مستقر در شهركهاي صنعتي از قوانين شهرداي ها مستثني هستند و خدمات جاري شهركهاي صنعتي را شركت هاي خدماتي از طريق واحدهاي صنعتي مستقر در آن تامين مي كنند نه شهرداري ها، لذا اختصاص بخشي از درصد سهم شهرداري ها به شهركهاي صنعتي منطقي است.

رئيس هيئت مديره شركت شهركهاي صنعتي استان يزد با اشاره به برخي از مزاياي اختصاص اين سهم به شهركهاي صنعتي بيان داشت: نوسازي و كمك به نگهداري و صيانت از تاسيسات زيربنايي موجود از نيازهاي اصلي واحدهاي صنعتي است كه اميدواريم با پيگيري نمايندگان محترم مجلس اين خواسته صنعتگران نيز محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمين دخيل عباس زارع زاده نيز با مثبت ارزيابي كردن اين پيشنهاد بر همكاري كامل تا تحقق اين موضوع تاكيد كرد و بر پيگيري آن در كميسيون هاي مربوطه و رايزني با نمايندگان مجلس قول مساعد داد.

نماينده شهرستانهاي مهريز، خاتم، بافق، ابركوه و بهاباد در مجلس شوراي اسلامي بر حمايت همه جانبه و گسترده از فعالان بخش خصوصي و صنعتگران تاكيد كرد و بيان داشت: در اين زمينه هر حمايتي كه نياز باشد انجام خواهم داد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا