استاندار یزد گفت: دولت تدبیر و امید، اصل مسائل را بر تامین نیازهای اساسی جامعه قرار داده است است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی، در جلسه کمیسیون تنظیم بازار و شورای هماهنگی تعزیرات حکومتی که صبح دوشنبه 22 اردیبهشت ماه در سالن حمیدیا برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امیرمومنان علی(ع) و امام جواد(ع)، از تلاشهای همه دست اندرکاران امر تولید، کنترل و نظارت بر بازار تقدیر کرد و گفت: باید از زحمات همه دست اندرکاران امر تنظیم بازار، به ویژه اصناف، که اصلی ترین نقش را به دلیل دارا بودن منافع و حوزه کاری مشترک دارند، صمیمانه تشکر نمایم که در این راه، با همراهی ، همفکری و هم اندیشی، زمینه های آرامش بیشتر و دوری از تنش را در بازار، فراهم نمودند.
وی، موضوع تنظیم بازار را در ارتباط مستقیم با اصل عرضه و تقاضا دانست و گفت: اگر منابع عرضه مطمئن باشد، تقاضا نیز با اطمینان و آرامش صورت میگیرد اما اگر منابع عرضه شکننده باشد، از نظر روحی و روانی تنش در جامعه ایجاد می شود و مردم به سمت فضای القائی رفته و نگران کمبود می شوند و این امر به معنی افزایش قیمت است و در نهایت در این شرایط، اعمال کنترل سخت خواهد شد.
استاندار یزد ضمن ابراز خوشحالی از اطمینان بخش بودن آمار ذخایر کالاهای اساسی در استان و عدم وجود نگرانی در این خصوص برای مردم افزود: دولت تدبیر و امید، اصل مسائل را بر تامین نیازهای اساسی جامعه گذاشته و از یک طرف ذخائر لازم را تدارک می بیند و از طرف دیگر به تولید بی توجه نیست و بسته های حمایتی تولید را در ارتباط با مرحله دوم هدفمندی مد نظر قرار داده ، همچنین با توزیع سبد کالا ، نقطه قوتی در ارتباط با بحث تنظیم بازار را رقم زده است و برخی تنشهای ناشی از کمبودهای بازار را از این طریق جبران نموده و فضای آرامی را برای بازار تدارک دیده است.
عالی ترین مقام اجرایی استان، اطمینان دادن به اصناف مختلف نسبت به بی توجه نبودن دولت در تامین منافع و سود قانونی مرتبط با ایشان را ضروری دانست و این تعامل را زمینه ساز اجرای بی حاشیه برخی سیاستهای مربوط به امر تنظیم بازار و تعدیل قیمتها ذکر کرد و از دست اندرکاران امر تعزیرات و امر تنظیم بازار خواست تا این مورد را مد نظر قرار دهند.

وی اعتقادات مذهبی مردم استان را، سرمایه ای ارزشمند ذکر کرد و آنرا مانع بزرگی برای سودجوییهای بی رویه دانست و خاطر نشان ساخت: اصناف و بازاریهای استان، همواره در سایه اعتقاداتشان عمل میکنند و در این راستا به سود پایین هم رضایت دارند وبه قضایا با نگاه خیر می نگرند و کسب و کار را به عنوان یک وظیفه در خدمتگزاری به مردم و نه عاملی برای سودجویی صرف می بیند و وظیفه ماست که این سرمایه ارزشمند را از نظر فرهنگی تقویت کنیم.
میرمحمدی ادامه داد: برخوردهای ما با کسبه باید به نحوی باشد که تشویق شوند و دست اندرکاران امر باید مراقبت کنند تا حتی الامکان از اتهام زنیهای بی پایه در ارتباط با اصناف دوری کنند.
وی، اعتماد متقابل را اصلی ترین سرمایه میان مردم و همه دستگاه ها و سازمانها دانست و ادامه داد: اگر فضای بی اعتمادی حاکم شد، طبیعی است که کار به درستی انجام نمی شود و نظارتها و تذکرات نیز راهگشا نخواهد بود، اما اگر اعتماد متقابل وجود داشته باشد، لزوم احترام به این فضای اعتماد، ضامن درستی انجام کار است، بنابراین یکی از بحثهای مهم، ایجاد فضای اعتماد در ارتباط با اصناف مختلف خواهد بود .
استاندار یزد با اشاره به کسانیکه در تعزیرات حکومتی و دستگاه های مختلف دیگر ، جنبه های نظارتی را دنبال می کنند، خواستار مواجه آنان با متخلفین در کمال احترام و رعایت مباحث اخلاقی شد و این امر را در جلوگیری از تقابل و پذیرش بهتر اشتباه از سوی ایشان موثر دانست و افزود: اگر برخوردها با احترام توام باشد نتیجه مطلوبی دارد و متخلف را شرمنده می سازد و گرنه ممکن است حالت تقابل پیش بیاید و خصومت ایجاد شود و اگر کینه ایجاد شد، هیچ گاه نتیجه مطلوبی در بر نخواهد داشت. بنابراین باید تمام تلاش این باشد که بسیار با احترام با همه برخورد شود چرا که اگر با متخلقف هم با احترام برخورد شود، در کاهش تخلف صد در صد تاثیر مثبت دارد. منتهی بدیهی است که با احترام برخورد کردن به معنی نادیده گرفتن تخلف نیست بلکه باید با قاطعیت با تحلف برخورد کرد و طبق قانون عمل نمود .
میرمحمدی با اشاره به آمار ارائه شده در خصوص کاهش سرانه مصرف گوشت قرمز در استان یزد و جایگزین شدن مصرف گوشت سفید، این امر را ناشی از دلایل متعدد ذکر کرد و گفت: باید ارزیابی ما از گزارشها به نحوی باشد که مشخص شود آیا کاهش این سرانه مصرف ناشی از کاهش قدرت خرید مردم است که اگر اینچنین باشد سوء تغذیه و بیماریها و هزینه های درمان را نیز در پی دارد که در این گونه مواقع باید قدرت خرید مردم را افزایش داد ، همچنان که دولت تدبیر و امید هم در این زمینه توجه کافی را دارد و اینگونه مسائل برای دولت از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی به لزوم تشویق و تقدیر از نانواهایی اشاره نمود که نان با کیفیت و مرغوب در اختیار مردم می گذارند و افزود: باید تقدیر از این عزیزان به گونه ای باشد که در این خصوص اطلاعرسانی لازم صورت گیرد و در قالب یک مراسم عمومی، مراتب این قدردانی به اطلاع مردم و دیگر هم صنفان برسد به نحوی که این تقدیر تاثیرات گسترده ای در سطح استان داشته و الگویی برای دیگران باشد.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در ارتباط با بحث قیمتها خاطر نشان نمود: دولت، سیاستهای قیمت گذاری را دنبال میکند و ما به عنوان مجریان سیاستهای دولت بر اساس دستورالعملها و بخشنامه های ایلاغی عمل می نماییم و این امر همواره باید مد نظر باشد که هر کجا دولت خواستار عدم افزایش قیمت است ، باید با تعامل بیشتر و همفکری مناسب با افراد و صنوف ذینفع، این اقدام به نحو شایسته صورت گیرد و در خصوص مبحث افزایش قیمتها نیز باید با همفکری ، روندی اتخاذ شود که بازار دچار تلاطم نگردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها گفت: خوشبختانه در استان و در اجرای این مرحله با تنش مواجه نشدیم چرا که هنوز هم در استان یزد مردم به اعتقادات بی توجه نیستند و یکی از دلایل مهم اینکه می بینیم پاره ای از اجناس در این استان ارزانتر از نقاط دیگر کشور است، این است که ایمان مردم در این استان آسیب پذیری کمتری ییدا نموده است.
استاندار یزد خاطر نشان ساخت: هر جا ایمان، مذهب ، اعتقادات عمیق و خداشناسی رایج باشد، طبیعی است که امور مربوط به مردم هم به سامان و مرتب تر و منظم تر است و متولیان امر نظارت بر بازار و تعزیرات حکومتی استان نیز با همین مباحث اعتقادی به انجام وظیفه می پردازند و طبیعی است که این مجموعه، با همکاری مناسب، وضع بازار را مطلوب می سازند.
میرمحمدی سپس با اشاره به انصاف مردم و کسبه استان یزد و شهرت ایشان نزد مسافرین و ساکنین دیگر مناطق استان گفت: کسانیکه از بیرون وارد یزد می شوند مردم استان را به عنوان مردمان متدین و با انصاف میشناسند و ترجیح میدهند که خریدشان را در استان یزد انجام دهند چرا که این برند یزدیهاست و اگر بستر سازی لازم در این زمینه صورت گیرد، سفرهای متعددی نیز درهمین رابطه به استان خواهند داشت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: لازم میدانم از همه کسبه و صنوف مختلف استان صمیمانه تشکر نمایم که فضای مناسب، بازار منظم و سطح رضایتمندی مطلوبی را برای مردم ایجاد نموده اند و یقیناً رضای خداوند نیز در این راستا تامین خواهد شد.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا