نماینده مردم اردکان با بیان اینکه رویکرد دنیای امروزی یک رویکرد "مولتی مدیا" است و خدمات اینترنتی باید به صورت چندرسانه ای ارائه گردد تاکید نمود: امنیت فضای مجازی و سرعت اینترنت باید افزایش یابد تا بتوان با ارائه و جلب خدمات موثرتر ، کمیت و کیفیت رشد اقتصادی و توسعه کشور را بهبود ببخشیم.

"محمدرضا تابش" در آیین افتتاح پروژه های مخابراتی استان یزد که به مناسبت هفته ارتباطات در شهرستان اردکان برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از پایه های موثر در پیشرفت کشور، توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات است اضافه نمود: سرعت اینترنت در ایران کم و غیرقابل قبول است و در آسیا در رده های آخر قرار دارد، از آغاز سال 2014 سرعت اینترنت  در جهان 100 ترابیت است  اما در ایران با توجه به جمعیت 1 درصدی در جهان بایستی سرعت اینترنت 1 ترابیت باشد. اما سهم هر شهروند ایرانی 1 کیلو بیت است که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با برشمردن سهم مردم از سرعت اینترنت در کشورهای منطقه گفت: با این وضعیت، دستیابی به مقام دوم منطقه در افق چشم انداز به هیچ وجه عملی نیست و اگر می خواهیم به قدرت برتر علمی و اقتصادی تبدیل شویم باید در عرصه استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات متناسب با استانداردهای روز دنیا حرکت کنیم.

"تابش" ادامه داد: باید در جامعه، بازار، تجارت و کار و صادرات و واردات زیرساخت های لازم برای ارتباطات الکترونیکی از جمله امضای الکترونیکی که می تواند تسهیل کننده بسیاری از امور باشد فراهم گردد.

نماینده مردم اردکان با تشکر از مدیرعامل و همکارانش در مخابرات استان یزد که با سخت کوشی در ارزیابی شاخص های مختلف رتبه های ممتاز کشوری را کسب نموده اظهار داشت:علیرغم اقدامات خوب انجام شده توسط مخابرات استان و شهرستان اردکان، با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در شهرستان باید خدمات مخابراتی و ارتباطی بهتری توسط مخابرات ارائه گردد

وی به برخی از نیازهای شهرستان اردکان از جمله توسعه شبکه کابل ها از مراکز مختلف،بازسازی و توسعه شبکه هوایی در برخی مراکز کم ظرفیت روستایی،پیش بینی و اختصاص باند با پهنای مناسب اینترنت در راستای تحقق شهر الکترونیک اردکان،رفع مشکل عدم پوشش دهی تلفن همراه در برخی روستا ها اشاره کرد و  تاکید نمود: زیبنده نیست در شهری با این همه پروژه صنعتی که تبدیل به یکی از قطب های اقتصادی کشور شده است و پروژه های زیادی در حال اجراست، 250 متقاضی تلفن ثابت در نوبت انتظار باشند.

"محمدرضا تابش"  با بیان اینکه امیدوارم هر چه سریعتر مشکلات رفع گردد عنوان نمود: در استان یزد باید زمینه استفاده مطلوب از فناوری و تکنولوژی نو فراهم آید و زیرساخت های فراهم شده برای تبدیل اردکان به شهر الکترونیک کامل گردد.

نماینده مردم اردکان همچنین در تماس تلفنی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن تشکر از زحمات و حسن توجه وزیر به استان یزد، رسیدگی به نیازهای استان یزد در عرصه مخابرات و سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت ارتباطات را خواستار شد.

در این تماس تلفنی، وزیر ارتباطات با اشاره به سیاست دولت تدبیرو امید مبنی بر جبران کوتاهی‌ها به خصوص در بخش ارتباطات، خاطرنشان کرد: افزایش سرعت اینترنت جزء برنامه‌های این وزارتخانه است و ما معتقدیم فضای مجازی باید در اختیار و خدمت مردم باشد.

"واعظی" با اشاره به پیشتازی مردم استان یزد در دینداری و قناعت تأکید کرد پهنای باند اینترنت این استان در نیمه دوم سال‌جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

وزیر ارتباطات یادآور شد: در سرمایه‌گذاری‌های سال آینده در بحث ارتباطات و مخابرات، استان یزد و شهرستان اردکان را جزء اولویت‌های توسعه‌ی مخابراتی قرار خواهیم داد.

در این مراسم که با حضور مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، 30 پروژه مخابراتی استان یزد از جمله مرکز مخابرات خلیج فارس اردکان با صرف هزینه ای بالغ بر 37 میلیارد ریال در هفته ارتباطات افتتاح شد.

 

 

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا