صادقي خبرنگار : نشست صمیمی مسئولین انجمن های فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه بمنظور بررسی مشکلات و ارائه طرح ها و برنامه های قابل اجرا در روز چهارشنبه 24اردیبهشت در محل دفتر فرماندار مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز در ابتدای این نشست سیدرضا آقایی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ضمن تبریک ولادت امام علی(ع) و معرفی مسئولین انجمن های فرهنگی هنری گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان انجمن های فرهنگی هنری این اداره تعامل، همدلی و همکاری تنگاتنگی با هم دارند. روشنایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور اصحاب فرهنگ و هنر است و هنرمندان اداره ارشاد را خانه دوم خود می دانند و بدون هیچ چشمداشتی در جشنواره ها و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری شرکت می کند و این نشانه ذوق و علاقه هنری آنان است. باید قدر و ارزش چنین افرادی را دانست و تمام تلاش خود را برای خدمت به آنان در جهت اعتلای فرهنگ دینی بکار گرفت.

ایشان در ادامه افزود: با توجه به اینکه بودجه فرهنگی که به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال اختصاص می یابد جوابگوی اجرای برنامه های فرهنگی و هنری نیست، خواستار حمایت های مادی و معنوی ادارات فرهنگی شد تا بتوانیم با همکاری تمام دستگاها با ایجاد فضایی مناسب در شکوفایی فرهنگ و هنر و رفع مشکلات و موانع، جامعه ای پویا وبرنامه هایی اثرگذار داشته باشیم.

سپس مسئولین انجمن های فرهنگی هنری و کانون خبرنگاران به طرح نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

سپس سیدمحمدرستگاری فرماندار مهریز با اشاره به نقش هنر و هنرمندان در جامعه اسلامی افزود: ما به کار هنرمندان اعتقاد راسخ داریم و نقش هنر در انتقال مفاهیم مختلف در بین مردم خیلی اثربخش است.

فرماندار مهریز اظهار داشت: شرایط مناسب آب و هوایی این شهرستان به نحوی است که از دل آن افراد هنرمند و مستعد در رشته های فرهنگی و هنری بیرون می آید و بدون شک، این فرصت و زمینه خوبی برای کار و تلاش و موفقیت بیشتر است.

رستگاری گفت: هنرمندان با خلق آثار هنری و کارهای مختلف خود می توانند به کمک سایر دستگاه های اجرایی بیایند و قطعاً حضور هنرمندان در بخش های مختلف، خود حلال مسائل و مشکلات گوناگون است. 

فرماندار مهریز تصریح کرد: برای موفقیت و تحقق در انجام فعالیت های مختلف و به خصوص در حوزه مهم فرهنگی و هنری باید دارای برنامه و نقشه راه بود که اگر چنین شود بهتر به نتایج ارزشمند میرسیم. ایشان با اشاره به تدوین سند توسعه شهرستان مهریز گفت: در این سند برنامه های فرهنگی هنری دیده شده و باید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح هاو نظرات اصحاب فرهنگ و هنر را ارائه دهند تا موجب شکوفایی در این عرصه خطیر و تأثیرگذار شویم. فرماندار شهرستان مهریز در پایان  ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های فرهنگی و هنری صورت گرفته تصریح کرد: همه چیز در اعتبارات برای انجام کارهای فرهنگی و هنری خلاصه نمی شود و با همت جمعی و همکاری می توان به موفقیت رسید.  

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا