به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، حجت‌الاسلام علی شیرازی در یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی استان یزد و 266 شهید شهرستان بافق در امامزاده عبدالله (ع) این شهر با اشاره آیاتی از قرآن کریم و خلقت انسان، اظهار داشت: زمانی که فرشتگان مخالفت خود را با آفرینش انسان اعلام کردند، از همان زمان جهان مادی طبیعی به نحوی برنامه‌ریزی شد که جنگ، خواه ناخواه پیش آمد و کشتن و کشته شدن برای بقا، از همان ابتدای آفرینش انسان وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتی در وجود انسان است که می‌تواند راه را از بیراهه تشخیص دهد و اگر در مسیر الهی گام بردارد، به کمال می‌رسد اما اگر در مسیر غیر از خدا قدم بردارد، به تباهی خواهد رسید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس با اشاره به ایثار و فداکاری خانواده‌های شهدا، عنوان کرد: جوانان و مردان دلیر این شهرستان نیز به زندگی، خانواده، شهر، والدین، فرزندان و آینده خود عشق می‌ورزیدند اما عشق به دین، خدا، اسلام و ولایت‌فقیه سبب شد تا آنها از همه علایق خود دست بکشند.

شیرازی با بیان اینکه عشق به اسلام و ولایت، نقطه مشترک همه وصیت‌نامه‌های شهدا بود، به بیان فرازهایی از وصیت‌نامه یکی از شهدای کربلای پنج در مورد ولایت پرداخت.

وی تصریح کرد: عزتی که ولایت به ما دادن به قدری با ارزش است که جان در برابر آن بی‌ارزش است و به همین دلیل نیز جوانان ما برای دفاع از دین و ولایت به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس ادامه داد: جنگیدن جوانان ما، عظمت و ارزش آنها را به نمایش گذاشت و روح بلند و ملکوتی آنها را برای همگان تبیین و آشکار کرد.

شیرازی با اشاره به روزهای سخت جنگ، تصریح کرد: وقتی شیپور جنگ نواخته شد، مرد از نامرد مشخص می‌شود و در میدان جنگ هشت ساله نیز عظمت شهدا مشخص شد،‌ عظمتی که عزت آفرینی و افتخار به دنبال داشت.

وی با اشاره به عزت و افتخارآفرینی نیروهای تدارکات و پشتیبانی و روحیه شهادت‌طلبی آنها، بیان کرد: نیروهای تدارکات گاهی شجاعتشان از نیروهای رزمی بالاتر بود زیرا نیروی رزمی متوجه خطرات دشمن بود و هرگاه لازم بود سنگر می‌گرفت اما نیروهای تدارکات همواره مشغول رساندن آذوقه به خط مقدم، سنگر زدن و ... بودند و کمتر درگیر رزم می‌شدند، اما انتهای حرکت آنان نیز مرگ سرخ شهادت بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس با اشاره به افتخارآفرینی شهدا و مادران و همسران آنها، تأکید کرد: گاهی مادران شهدا وقتی فرزندانشان شهید می‌شدند، خجالت‌زده می‌شدند که نمی‌توانند به جبهه بروند و به ندای امام و رهبر خود پاسخ بدهند.

شیرازی با اشاره به اینکه انسان همواره از جنگیدن اکراه دارد، بیان کرد: اما برخی جنگ‌ها و برخی جان دادن‌ها ارزش دارد و ارزش و عظمت آن در نبرد مشخص می‌شود، چراکه اگر طاغوتی‌ها و یزیدی‌ها نبودند، حقیقت درونی انسان‌های خوب مشخص نمی‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس اضافه کرد: هشت سال دست خالی دفاع کردیم و شهید چمران بدون تجهیزات در جنگ‌های چریکی شرکت کرد اما به خاطر توکل و روحیه خداجویی که در رزمندگان وجود داشت، موفق شدیم و حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتاد پس اکنون با این توان رزمی که داریم، هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند جنگ سخت نظامی علیه ما به راه بیاندازد.

شیرازی تصریح کرد: ضمن اینکه به دستاوردهای نظامی خود می‌بالیم، اما باید برای جوانان نیز قدرت توکل و توسل را تبیین کنیم تا آنها بدانند که در دوران هشت سال دفاع مقدس، همه با ایمان و عشق جنگیدند و دست ما از سلاح‌های نظامی خالی بود.

وی همچنین با اشاره به جنگ‌های افغانستان، عراق، لبنان و پیروزی‌های حزب‌الله بیان کرد: نیروهای آنها بسیار کم بود اما امداد و کمک‌های غیبی به کمک آنها آمد و جنگ احزاب در صدر اسلام تداعی شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بابت پیروزی حزب‌الله نگرانی نداشتند، چراکه می‌دانستند که عزت با مردم لبنان است و اکنون همین شرایط را نیز در سوریه پیش‌بینی می‌کنند.

شیرازی در پایان با بیان اینکه نتیجه همه این حرف‌ها این است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، اظهار امیدواری کرد: آینده جهانی بدون حضور آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی داشته باشیم.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا