امور فرهنگی دانشگاه یزد به مناسبت هفته نشاط و پویایی کارگاه آموزشی ویژه اساتید با عنوان «نقش اساتید در ارتقاء سلامت و روان دانشجویان» و کارگاهی ویژه کارکنان دانشگاه با عنوان «پیشگیری از اعتیاد در خانواده و تأثیر بهداشت و روان بر توانمندسازی کارکنان» در سالن منتظرقائم این دانشگاه برگزار کرد.

دکتر نارنجی ها با اشاره به اینکه فرد برای کسب موفّقیّت ابزارهایی را باید اتخاذ کند گفت: تحصیلات عالیه به تنهایی باعث موفّقیّت نمی شود و تحصیلات در موفّقیّت انسان در زندگی فقط 20درصد سهم دارد؛ در کنار آن هوش اجتماعی بالا نیز بسیار لازم است و با تکنیک های ارتباطی و هوش اجتماعی بالا می توانیم مشکلاتمان را حل کنیم. وی افزود: والدین باید از کودکی روی شخصیّت و رفتار فرزندان کار کنند چرا که در بزرگی به ندرت تغییر شخصیّت و رفتار می دهند. همچنین باید داشتن هوش اجتماعی را به آنها بیاموزند و آموزش و پرورش نیز باید از ابتدای تحصیل بچه ها بر رفتار آنها توجّه خاص داشته باشد؛ و متأسفانه این ضعف در دانشگاه ها نیز مشهود است.

وی گفت فرد باید مهارت هایی چون نه گفتن در حوزه شغلی، اداری و خانوادگی، حلّ مساله، کنترل خشم، آگاهی عاطفی، دوست یابی، انطباق که باید توسط خانواده به فرزندان آموزش داده شود را داشته باشد.

کارشناس و پژوهشگر اعتیاد اظهار داشت: ما باید توانمندی های خود را شناسایی کنیم. انسان موفّق کسی است که توانمندی خود را شناخته؛ و روی آن سرمایه گذاری کرده است.

وی در پایان عوامل بهبود بهداشت روان که مایه آرامش در انسان است را لذّت سالم در زندگی، دوست خوب، ورزش و کار دانست.

خبرنگار: الهام میرفخرائی

عکاس: رضا هژبر










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا