یزدفردا:گزارش: الهام میرفخرائی:27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی است. هرچند صاحب نظران و متخصصان شهیر ایران و جهان تاکنون درباره روابط عمومی و وظایف، حساسیت‌ها و پیچیدگی های آن بسیار گفته و نوشته اند اما این گزارش را مجال پرداختن به چنین گفته ها و نوشته هایی نیست. این مناسبت بهانه خوبی است تا باب گفتگو با آنان که روزی روزگاری طعم کار در روابط عمومی این دانشگاه را چشیده‌اند، باز کرد و به همان ترتیب که در این عرصه حضور یافته‌اند، از دیدگاه آنان باخبر شد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53853.jpegعلی مدرس زاده

مدیر فروش یک شرکت خصوصی واردات ماشین‌آلات اداری در تهران

 مدرس زاده اولین کسی است که در فاصله سالهای 1367 تا 1370 مسؤولیت روابط عمومی دانشگاه یزد را بر عهده گرفت. وی می‌گوید: در آن زمان روابط عمومی به شکل امروزی نبود و بسیار ابتکاری کارها انجام می شد. دانشگاه یزد یک دانشگاه نوپا بود و باید پایه گذاری محکمی انجام می شد. دکتر شاهی رییس وقت دانشگاه حساسیت ویژه ای روی روابط عمومی داشت و باتوجه به اینکه کارها مبتکرانه انجام می شد روابط عمومی دانشگاه یزد برای سایر سازمان ها به عنوان الگو شناخته شده بود. برای وی مزه کار در روابط عمومی دانشگاه یزد بسیار شیرین و دلچسب بوده است.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53854.jpegدکتر محمدحسین مبین

عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی دانشگاه یزد

 دکتر مبین پس از مدرس زاده ریاست روابط عمومی دانشگاه یزد را در  سالهای 1370 تا 1371 بر عهده داشت. به گفته وی روابط عمومی یکی از مهمترین پست های دانشگاه است که هم می تواند روابط و تعاملات بخشهای داخلی را هماهنگ کند و هم روابط دانشگاه را با سایر سازمان ها و مراکز آموزش عالی برقرار کند. وی تأکید می کند که خبرهای علمی و پژوهشی دانشگاه باید از طریق روابط عمومی در داخل و خارج از دانشگاه اطلاع رسانی شود. دکتر مبین مزه کار در روابط عمومی دانشگاه یزد را شیرین توصیف می کند.

 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53855.jpegمحمدحسین دهقان اشکذری

مسؤول طرح مشاوره و راهنمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه یزد

 محمدحسین دهقان اشکذری به گفته خودش در  سال 1371 به اصرار برخی از افراد خیرخواه استان مسؤولیت روابط عمومی دانشگاه یزد را پذیرفته  و تا سال 1374 این مسؤولیت را برعهده داشته است. وی بر این باور است که نقش اساسی مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران و پیوند مستحکم میان مردم و مسؤولان و توصیه های بزرگان نظام برای اطلاع رسانی کارهای انجام شده به مردم، وظیفه بس خطیری بر دوش روابط عمومی ها نهاده است. وی می گوید: در موقعیت کنونی باید فضایی فراهم شود که با بهره گیری از همه نظرها و منطق ها و پیشنهادهای متفاوت برای حل مشکلات و جمع بندی درست آنها باشتاب و اطمینان بیشتری گام برداشت و روابط عمومی ها می توانند در پدید آمدن این فضا یا گسترش آن نقش مهمی داشته باشند. به گفته وی  دوران مسؤولیتش در روابط عمومی دانشگاه، دوران بسیار موفقی بوده است که از یک طرف فعالیت ها را به مردم انتقال می داده و از طرفی دیدگاه های مردم را بدون دخل و تصرف برای مسؤولان دانشگاه بازگو می کرده است. برای وی کار در روابط عمومی دانشگاه یزد سرشار از خاطرات تلخ و شیرین بوده است.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53856.jpeg ابوالفضل توکلی

مسؤول امور عمومی پردیس خودگردان دانشگاه یزد

 ابوالفضل توکلی در فاصله سالهای 1372 تا 1375 به عنوان کارشناس روابط عمومی دانشگاه فعالیت داشت. وی روابط عمومی را آیینه تمام نمای یک سازمان می داند و می گوید: در آن زمان  که در روابط عمومی فعالیت داشتم با همکاری رییس وقت آن، این موضوع را اجرایی کردیم و نتیجه خوبی هم حاصل شد. از نظر او در روابط عمومی علاقه به کار، مهمترین عامل موفقیت است. مزه کار در روابط عمومی دانشگاه یزد به کام وی شیرین بوده است.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53857.jpegرضا هژبر

مسؤول امور هماهنگی  و سمعی بصری روابط عمومی دانشگاه یزد

 رضا هژبر از سال 1373 که به عنوان مسؤول سمعی و بصری همکاری خود با روابط عمومی دانشگاه را آغاز کرد تا کنون اگرچه علاوه بر این مسؤولیت وظایف مختلف دیگری را هم بر عهده گرفته است اما همچنان امور سمعی و بصری دانشگاه به عنوان وظیفه اصلی وی قلمداد می شود. او در توصیف کار در روابط عمومی دانشگاه به این جمله بسنده می کند که "کار در روابط عمومی خوب ولی پیچیده است". برای رضا هژبر مزه کار در روابط عمومی دانشگاه یزد شیرین است.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53858.jpegدکتر کاظم علوی لنگرودی

عضو هیأت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد

 دکتر علوی سال 1374 ریاست روابط عمومی دانشگاه یزد را بر عهده گرفت و تا سال 1376 این مسؤولیت را برعهده داشت. وی می گوید: روابط عمومی کار بسیار ارزشمندی است چراکه که ارتباطات درون دانشگاهی و برون دانشگاهی دارد و از این طریق تعامل با همه بخش های داخل دانشگاه و بیرون از دانشگاه با حوزه های صنعت و جامعه امکانپذیر می شود. وی می افزاید: روابط عمومی حوزه موثری در مدیریت دانشگاه است و مدیرانی موفق هستند که از روابط عمومی قوی برخوردار باشند اگرچه متاسفانه در میان مسؤولیت ها و پست های دانشگاهی به لحاظ جایگاه بسیار کمرنگ است. دکتر علوی مزه کار در روابط عمومی دانشگاه یزد را شیرین توصیف می کند.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53863.jpegشهناز فربد

مسؤول دبیرخانه حوزه پژوهش و فنآوری دانشگاه یزد

 شهناز فربد در سال های 1375 و 1376 مسؤول دفتر روابط عمومی دانشگاه یزد بود. برای او کارکردن در روابط عمومی دانشگاه تجربه ای تازه و جذاب بوده است. وی می گوید: در آن زمان روابط بین الملل هم با روابط عمومی ادغام بود و کارها بسیار دوستانه انجام می شد. برای وی مزه کار در روابط عمومی دانشگاه یزد شیرین بوده است.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53864.jpeg رضا بهجو

امین اموال دانشکده های منابع طبیعی و مدیریت دانشگاه یزد

 رضا بهجو سال 1375 همکاری خود با روابط عمومی دانشگاه یزد را به عنوان مسؤول هماهنگی و تبلیغات آغاز کرد و این همکاری را تا سال 1381 ادامه داد. وی می گوید: تسلط من به زبان انگلیسی، در انجام وظایفم بسیار مؤثر بوده است. از نظر وی کار در روابط عمومی بسیار خوب و با توجه به اطلاع رسانی و اجرای رویدادهای مختلف، کار متنوعی است. وی از دوران حضور خود در روابط عمومی، بسیار راضی است و طعم آن را شیرین توصیف می کند.

  http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53865.jpegدکتر سیدمحسن میرحسینی

عضو هیأت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد

 دکتر میرحسینی سال 1376 مسؤولیت روابط عمومی دانشگاه یزد را برعهده گرفت و چندی بعد با پذیرش مدیریت امور فرهنگی دانشگاه، هر دو مسؤولیت را به صورت مشترک تا سال 1380 برعهده داشت. وی می گوید: روابط عمومی چشم و چراغ دانشگاه و مهمترین نماد فعالیت های آن است. از نظر وی اگر حمایت بیشتری از روابط عمومی  صورت گیرد، تحول عظیمی در جلوه بیرونی دانشگاه و جذب نخبگان اتفاق خواهد افتاد. مزه کار در روابط عمومی دانشگاه یزد به کام دکتر میرحسینی  بسیار شیرین بوده است.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53866.jpegحسین کاظمی

مسؤول آموزش گروه تربیت بدنی دانشگاه شیراز

 کاظمی فاصله سالهای 1376 تا 1379 را به عنوان کارشناس و معاون اداره روابط عمومی در دانشگاه یزد فعالیت داشت. او می گوید: در آن زمان که من در روابط عمومی دانشگاه یزد بودم، روابط عمومی بسیار فعال و با اکثر سازمان ها در ارتباط بود. از نظر فرهنگی، درون استانی و برون استانی با نشریات داخلی و کشوری در ارتباط بود و در اطلاع رسانی به کارکنان و اساتید نقش فعالی داشت. از نظر او نتایج فعالیتش در روابط عمومی دانشگاه بسیار مثبت و مزه آن بسیار شیرین بود.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53867.jpeg  محمد نجاتی

کارشناس امور فرهنگی دانشگاه یزد

محمد نجاتی سال 1377 به روابط عمومی دانشگاه آمد و تا سال 1381 که از این مجموعه رفت، به عنوان کارشناس، مسؤولیت های مختلفی را برعهده گرفت. او می گوید: کار در روابط عمومی بستگی به علاقه هر شخص دارد و کار آن باید کارشناسی در زمینه روابط عمومی باشد. وی می افزاید: فعالیت در روابط عمومی در زمان آقای میرحسینی بسیار خوب بود و با عشق و علاقه کار می کردیم و خاطرات خوبی از آن دوران دارم. وی مزه کار در روابط عمومی دانشگاه یزد را شیرین توصیف می کند.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53868.jpeg عباسعلی حسن زاده

عضو نیروی مقاومت بسیج یزد

 عباسعلی حسن زاده در فاصله سالهای 1377 تا 1382 در روابط عمومی دانشگاه فعالیت داشت. وی می گوید: آن موقع روابط عمومی در مجتمع علوم انسانی یک واحد ایجاد کرده بود که مسؤولیت آن واحد برعهده من بود و بسیار کار طاقت فرسایی بود چون باید رضایت همه را اعم از استاد و دانشجو و کارمند جلب می کردم و تنها عشق و علاقه من به این کار باعث می شد تا بتوانم فشار کاری آن را تحمل کنم. برای حسن زاده هم مزه کار در روابط عمومی شیرین بوده است.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53869.jpeg فرخنده جعفری

مسؤول آموزش دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه یزد

  فرخنده جعفری از سال 1380 تا سال 1386 مسؤول دفتر روابط عمومی دانشگاه یزد بود. وی تعریف جالبی از روابط عمومی  ارایه می دهد و می گوید: روابط عمومی گوش شنوا، زبان گویا و چشم بینای هر اداره است و این حوزه باید برای ریاست دانشگاه مهمترین حوزه باشد چراکه بخش عمده ای از رضایتمندی کسانی که چه در داخل و چه در بیرون با دانشگاه سرو کار دارند به جایگاه و عملکرد روابط عمومی وابسته است. از نظر وی وقتی مشکلات هر اداره بدرستی به رییس آن منتقل شود و رییس هم درصدد رفع آن مشکلات برآید، مزه کار شیرین است اما وقتی به پیشنهادها و مشکلات توجهی نشود، مزه کار تلخ می شود.

  http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53870.jpegسعید دشتی زاد

رییس اداره روابط عمومی دانشگاه یزد

 سعید دشتی زاد از سال 1380 در روابط عمومی دانشگاه یزد فعالیت دارد و تاکنون وظایف مختلفی را از کارشناسی امور خبری و رسانه‌ای گرفته تا سرپرستی و ریاست این اداره برعهده داشته است. از نظر او ماهیت کار در روابط عمومی دانشگاه ها به لحاظ تشابه برخی از وظایف و مسؤولیت های آن با بخش های دیگر، با روابط عمومی سایر ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی متفاوت است. دفتر همکاری های علمی و بین المللی، دفتر ارتباط با صنعت، مرکز جذب استعدادهای درخشان، مرکز خدمات رایانه ای (وبسایت)، اداره رفاه و علی الخصوص امورفرهنگی و فوق برنامه دانشگاه، از جمله بخشهایی هستند که به گفته وی، با روابط عمومی دانشگاه در برخی از وظایف، دچار نوعی موازی کاری اند. وی می گوید: برای حل این مسأله باید به طور اصولی در وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری چاره اندیشی شود. دشتی زاد با ابراز تأسف از اینکه در شورای فرهنگی دانشگاه هیچ جایگاهی برای روابط عمومی منظور نشده است، می افزاید: اگر روابط عمومی در شورای فرهنگی دانشگاه نقشی ندارد، توقع کار فرهنگی هم از این اداره داشتن، توقع بجایی نیست. وی مزه کار در روابط عمومی را مثل عسل شیرین می داند اما اضافه می کند از کودکی به عسل، آلرژی داشته است.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53871.jpeg دکتر حمیدرضا نصیری زاده

عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد

 دکتر نصیری زاده سال 1380 مسؤولیت روابط عمومی دانشگاه یزد را بر عهده گرفت و همزمان به عنوان مشاور رییس دانشگاه هم منصوب شد. وی تا سال 1382 این مسؤولیت را برعهده داشت. دکتر نصیری زاده می گوید: روابط عمومی از این جهت که با بخش های دیگر ارتباط برقرار می کند و با مشکلات دیگران آشنا می شود، بسیار مفید و تأثیرگذار است. از نظر وی، ارتباط سازمان با سازمان های دیگر به رشد فرد و محیط کاری کمک می کند و در روابط عمومی هر لحظه خبر جدیدی است و کارها با دقت و سرعت انجام می شود که این بسیار لذت بخش است. وی می افزاید: در آن زمان که من مسؤولیت این اداره را برعهده داشتم به دلیل چالش های سیاسی، تنش بین دانشجویان زیاد بود و در نتیجه کار در روابط عمومی هم بسیار حساس ولی در عین حال مزه آن شیرین بود.

 زهرا رعیتی

کارشناس بانک رفاه کارگران یزد

 زهرا رعیتی در سال 1381 مدت زمان کوتاهی را به عنوان کارشناس انجمن نخبگان و دانش آموختگان دانشگاه یزد با روابط عمومی همکاری داشت. وی می‌گوید: کار در روابط عمومی را زیاد دوست نداشتم و برایم جذابیت و مزه خاصی هم نداشت.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53872.jpegسعید حاتمی

معاون پشتیبانی سازمان بهزیستی استان یزد

 سعید حاتمی در سال 1381 مدت زمان کوتاهی را به عنوان مأمور از سوی سازمان بهزیستی در روابط عمومی دانشگاه یزد سپری کرد. وی که در آن زمان به عنوان مسؤول برگزاری مراسم فعالیت داشت، می گوید: روابط عمومی دانشگاه در آن زمان با تعداد زیاد کارکنان و هزینه های زیاد، بهره وری مناسبی نداشت و در واقع مکانی برای هدر دادن منابع انسانی بود. برای او کار در روابط عمومی دانشگاه یزد طعم خاصی نداشته است.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53873.jpegحسن تقی زاده

مسؤول امور اجرایی روابط عمومی دانشگاه یزد

 حسن تقی زاده از سال 1381 همکاری خود با روابط عمومی دانشگاه یزد را آغاز کرد و تاکنون وظایف مختلفی را برعهده گرفته است که آخرین آن مسؤولیت امور اجرایی روابط عمومی است. از نظر وی کار در روابط عمومی دانشگاه بسیار حساس و دشوار است. وی می گوید: این که باید هر لحظه منتظر خبری تازه و اتفاقی جدید باشی، وظیفه ات را خیلی دشوار می کند به طوری که در ساعات استراحت در منزل هم باید گوش به زنگ باشی شاید کار تازه ای پیش بیاید. تقی زاده با گلایه از اینکه کارکنان روابط عمومی هیچوقت از سوی مدیران رده بالای دانشگاه دیده نمی شوند، می گوید: در دوران قبل چندین مراسم به بهانه های مختلف برای تجلیل از کارکنان تدارک دیده شد اما حتی یک بار هم از بنده و همکارانم که در این مجموعه شبانه روز تلاش می کنیم قدردانی نشد. حتی شنیدم یک بار هم که مسؤول وقت روابط عمومی اسم مرا برای یک تجلیل خشک و خالی در حد یک لوح سپاس، ارایه کرده بود، آن را خط زدند. برای تقی زاده طعم کار در روابط عمومی دانشگاه یزد خوش نمک است.

   http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53874.jpegمحمدعلی فاضلی

کارمند دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد

 محمدعلی فاضلی سال 1381 به روابط عمومی دانشگاه آمد و همکاری خود با این اداره را در مسؤولیت های مختلفی از امور اطلاع رسانی و تبلیغات گرفته تا مسؤولیت تشریفات و امور اجرایی تا سال 1384 ادامه داد. وی می گوید:  روابط عمومی به عنوان پایگاه مستحکم اطلاع رسانی  از جایگاه بالایی برخوردار است. در مدتی که در روابط عمومی دانشگاه بودم محیط آن را خوب و همراه با صداقت یافته ام. همکارانم در روابط عمومی با یکدیگر صمیمی و از صفای روحی و معنوی برخوردار بوده اند و کارها را با کمک یکدیگر انجام می دادند. از نظر وی روابط عمومی به منزله پل ارتباطی میان ریاست دانشگاه با سایر قسمتها و پاسخگوی مخاطبان است. به گفته وی هدفش از کار در روابط عمومی، انجام وظیفه بوده است و خدمت کردن هم در ردیف عبادات محسوب می شود بنابراین طعم و مزه کاری که رنگ و بوی خدایی داشته باشد، هرچه باشد، مقدس است.

  http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53875.jpegسمانه قرشی

کارشناس کامپیوتر دیوان محاسبات استان یزد

 سمانه قرشی سال 1382 مدت نه ماه به عنوان کارشناس آمار و اطلاعات با روابط عمومی دانشگاه همکاری داشت. وی درباره کار در روابط عمومی دانشگاه دیدگاه خاصی ندارد و یادآوری دوره همکاریش با این اداره نیز طعم خاصی را برای وی تداعی نمی کند.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53876.jpegشهین قاسمی

عضو هیأت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد

 شهین قاسمی در سال 1382 پس از حمیدرضا نصیری زاده، ریاست اداره روابط عمومی دانشگاه یزد را عهده دار شد. وی اولین بانویی بود که مدیریت یکی از ادارات زیر مجموعه حوزه ریاست دانشگاه یزد را برعهده می گرفت. حضور وی در این مسؤولیت تا سال 1383 ادامه یافت. از دیدگاه او، روابط عمومی یک کار فراگیر است. مدیر روابط عمومی باید خوشفکر باشد و حس تعامل و همبستگی و اتحاد را به وجود آورد و رابطه دوستانه و احترام متقابل با کل مجموعه های سازمان داشته باشد و  نظر دیگران را هم لحاظ کند تا موفق باشد. برای وی مزه کار در روابط دانشگاه یزد تلخ و شیرین بوده است.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53877.jpegمنیره وفایی نسب

کارشناس امور آموزشی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه یزد

 منیره وفایی نسب سال 1386 به روابط عمومی دانشگاه آمد و همکاری وی با این اداره به عنوان کارشناس تا سال 1388 ادامه یافت. گردآوری، پیاده سازی و بازنویسی خطبه های شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی (ره) از جمله اقدامات ماندگار وی در مدت زمان همکاری با روابط عمومی دانشگاه است. وی می گوید: در روابط عمومی دانشگاه هم خبر تهیه می کردیم وهم مسؤول برگزاری مراسم بودیم. طعم کار در آنجا هم ملس بود.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53878.jpegمهدی دهقان چناری

مسؤول سالن ها و کارشناس امور هنری روابط عمومی دانشگاه یزد

 مهدی دهقان چناری از سال 1386 تا کنون با روابط عمومی دانشگاه همکاری دارد. از اجرای برنامه های داخلی دانشگاه اعم از قرائت قرآن، اجرای برنامه، مولودی خوانی و اجرای موسیقی سنتی گرفته تا مسؤولیت سالن های آمفی تئاتر مرکزی و شهید منتظر قائم از جمله وظایفی است که در این مدت بر عهده گرفته است. وی می گوید: کار در روابط عمومی بسیار حساس، فنی و طاقت فرساست که باید حتما عاشق این شغل باشید تا موفق شوید. برای او کار در روابط عمومی دانشگاه یزد مزه ملسی دارد.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53879.jpegولی زارع

بازرس سازمان تأمین اجتماعی استان یزد

 ولی زارع دانشجوی رشته مدیریت دانشگاه یزد بود و پس از دانش آموختگی، سالهای 1387 تا 1389 را در روابط عمومی این دانشگاه گذراند. وی کار در روابط عمومی دانشگاه را بسیار خوب ارزیابی می کند و می گوید: روابط عمومی انسان را سرزنده و بروز نگه می دارد و کار یکنواختی نیست با آدم های مختلف سروکار داریم. وی تأکید می کند برای کار در روابط عمومی باید دست به قلم و خلاق باشیم. برای او مزه این کار شیرین بوده است.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53880.jpegهادی زارعیان

کارشناس امور عمومی دانشگاه یزد

 هادی زارعیان در سال 1389 به مدت سه ماه در روابط عمومی دانشگاه به عنوان کارشناس فعالیت داشت. وی می‌گوید: کار در روابط عمومی بهترین دوران عمر بنده بود.تازه استخدام شده بودم و اولین کاری بود که انجام میدادم و اولین مصاحبه را در دوران کارم از آقای حسین هژبر مدیر وقت اداره تربیت بدنی دانشگاه گرفتم. برای زارعیان طعم کار در روابط عمومی ترش و شیرین بوده است.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53881.jpegفرزانه خدایار

کارشناس دبیرخانه دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی دانشگاه یزد

 فرزانه خدایار ماه های آغازین سال 1390 را با روابط عمومی دانشگاه همکاری داشت. وی در توصیف کار در روابط عمومی دانشگاه به این جمله اکتفا می کند که  "کار در روابط عمومی بسیار خوب و جذاب است مخصوصا برای کسانی که به این کار علاقه داشته باشند. برای وی نیز مزه کار در روابط عمومی شیرین بوده است.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53882.jpegفاطمه توکلی فرد

کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد

 فاطمه توکلی فرد سال 1390 را به عنوان کارشناس در روابط عمومی دانشگاه سپری کرد. از دیدگاه وی کار اطلاع رسانی در محیط فرهنگی دانشگاه بسیار خوب و آگاهی بخش است چراکه ناآگاهی و اطلاع رسانی ناموثق در هر سازمانی باعث سردرگمی و عدم اطمینان نسبت به سیستم می شود و این باعث ایجاد شایعه سازی و برداشت های مختلف می شود اما وقتی اطلاع رسانی از یک منبع موثق باشد باعث می شود کارکنان با آرامش خاطر و خیال راحت کارهایشان را انجام دهند. وی همچنین درباره وظایفی که در روابط عمومی دانشگاه برعهده داشت می گوید: در آن زمان خبرهای تهیه شده را ویرایش می کردیم و در سایت قرار می دادیم البته فعالیت روابط عمومی هم محدودتر از الان بود. توکلی فرد می افزاید: کار در روابط عمومی دانشگاه برایم مزه خوبی داشت.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53883.jpegمحمد رمضانخانی

مدیر امور اداری دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی دانشگاه یزد

 محمد رمضانخانی، به گفته خودش در سال 1391 با اصرار معاون اداری و مالی وقت و علی رغم میلش، به عنوان رییس اداره روابط عمومی دانشگاه منصوب شد و یکسال و اندی بعد، عطای آن را به لقایش بخشید و به مسؤولیت پیشین خود بازگشت. با این وجود وی کار در روابط عمومی دانشگاه را خیلی خوب و سرشار از تازگی و جذابیت توصیف می کند. زمینه سازی برای انعکاس دیدگاه های دانشگاهیان در وبسایت دانشگاه از جمله مواردی است که به گفته وی باید مورد توجه جدی قرارگیرد. البته از نظر وی، باید از انتشار دیدگاه هایی که حاوی مطالب خلاف واقع و توهین آمیز هستند، جلوگیری شود. مزه کار در روابط دانشگاه یزد به کام محمد رمضانخانی بسیار شیرین بوده است.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_53884.jpegفاطمه السادات میرحسینی

مسؤول آزمایشگاه گروه مهندسی مکانیک دانشگاه یزد

 ده سال پس از ریاست شهین قاسمی در اداره روابط عمومی دانشگاه یزد، فاطمه السادات میرحسینی دومین بانویی بود که این مسؤولیت را در سال 1392 و به گفته خودش برخلاف میل و علاقه اش آزمود. وی در پایان همان سال با تغییر ریاست دانشگاه، فرصت را مغتنم شمرد تا با کناره‌گیری از این مسؤولیت، به جایگاه علمی و آموزشی مورد علاقه اش بازگردد. از دیدگاه وی روابط عمومی در دانشگاه یزد به دلیل حساسیتی که محیط دانشگاه دارد کار بسیار پر مسئولیتی است ولی در عین حال در کنار قشر فرهنگی و علمی بودن بسیار جذاب است. وی بر این باور است که کار در روابط عمومی دانشگاه با روابط عمومی سایر نهادها هم به لحاظ ماهیت و هم به لحاظ شیوه تعاملات آن کاملا متفاوت است. برای فاطمه السادات میرحسینی طعم کار در روابط عمومی دانشگاه یزد شیرین و تند بوده است.

درپایان این گزارش لازم است با تشکر از تمام کسانی که در فرآیند رشد و تعالی روابط عمومی دانشگاه یزد، نقش داشته اند، روز روابط عمومی را به همگیشان تبریک گفته و از سایر کسانی هم که در بخش های مختلف دانشگاه، این اداره را در انجام وظایف و مسؤولیت هایش یار و مددکار بوده اند، قدردانی کرد.

یاد و خاطره مرحوم محمود حاجی محمدیان هم که مدتی به عنوان مسؤول ضبط صدا در این اداره فعالیت کرد، گرامی باد.


 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا