رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان بیان داشت : پلیس فتا با اقدامات اجتماعی ، اطلاع رسانی وآگاه سازی به دنبال ایجاد پلیسی جامعه محور در راستای پیشگیری اجتماعی از وقوع جرایم است .

سرهنگ شاکری در همایش روحانیون استان کردستان باتاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خوب مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پیشگیری از آسیب وتهدیدات فضای سایبری ، بیان داشت : پلیس فتا درراستای ماموریت های ذاتی خود پیشگیری اجتماعی را در اولویت های کاری قرار داده و در نظر دارد به منظور پیشگیری از جرائم سایبری واطلاع رسانی آسیب وتهدیدات فضای سایبری از ظرفیت و پتانسیل خوب مرکز بزرگ و روحانیت معزز که تاثیر بسیار خوبی بر افکار عمومی دارند استفاده و کمک بگیرد.
رئیس پلیس فتا با اشاره به اهمیت فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری و فرمان تشکیل شورای عالی فضای مجازی در کشور از سوی معظم له ، از تاثیرات این فضا وتکنولوژی بر زندگی روزمره مردم سخن گفت و در کنار مزایا و محاسن خوب فضای مجازی معایب وآسیب های آنرا تشریح کرد .
وی افزود : اینترنت از تازه ترین دستاوردهای بشر است که حدود40 سال است قدم به زندگی ما گذاشته و کاملا با دنیای پیرامون ما تفاوت های زیادی دارد . فضای مجازی به دلیل تنوع و جذابیت خاصی که دارد جوانان ما را به شدت تمام به سوی خود جذب کرده است و در حال حاضر بیشترین کاربران اینترنت را نوجوانان وجوانان تشکیل می دهند .
سرهنگ شاکری عنوان داشت : دنیای مجازی اینترنت همانند دنیای واقعی ماست كه در آن افراد گوناگونی پیدا می شوند همان طور كه در زندگی واقعی افراد ممكن است برای بقیه ایجاد خطر نمایند و برای جامعه خویش خطرناك باشند در دنیای مجازی اینترنت نیز وضعیت به همین صورت است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان بیان داشت : اینترنت یك رسانه سرگرم كننده و اطلاع رسان است اما در عین حال برای بعضی از كاربران اغوا كننده و فریبنده می باشد زیرا فرد یك دسترسی 24 ساعته به دنیایی ناشناخته و تحریك كننده دارد .
وی افزود : امروزه استفاده و كاربرد اینترنت به ویژه در میان قشر كودك و نوجوان به طرز وسیعی گسترش یافته است و نوجوانان نسبت به همه چیز علاقه وكنجكاوی نشان می دهند و ممكن است از اینترنت هم به این منظور استفاده كنند كه چیزهایی را كه امكان مشاهده آنها در جاهای دیگر نیست در اینترنت بیابند .
سرهنگ شاکری در ادامه ضمن معرفی پلیس فتا ، اهداف وماموریت های محوله بیان داشت : جرایم در فضای مجازی در حال رشد است وتنوع آن بیشتر از فضای واقعی شده است.
وی با اشاره به مواردی از تهدیدات موجود در حال گشترش در فضای سایبر که یکی از روش های جنگ نرم دشمن علیه آیین و منش اسلامی کشور ما بویژه جوانان می باشد ، عنوان کرد : در حال حاضربا بررسی ورودی پرونده ها به پلیس فتا ، برداشت غیر مجاز ارحساب اشخاص رتبه اول را به خود اختصاص داده و این موضوع بیشتر مربوط به عدم آگاهی عمومی و عدم اطلاع کافی مردم از تهدیدات وآسیب های فضای مجازی است که نیاز به آگاه سازی و اطلاع رسانی به عناوین مختلف از جمله توسط روحانیون محترم که از جایگاه خوبی در بین مردم برخوردار می باشند ، دارد.
در ادامه این نشست سرگرد منصوری رئیس اداره تشخیص و پیشگیری با برشمردن آسیب وتهدیدات فضای مجازی در ابعاد مختلف به تشریح آسیب وتهدیدات فضای مجازی در حوزه امنیت فردی و خانوادگی پرداخت .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا