روزانه 140 دانش آموز در پارک ترافیک شهرداری یزد آموزش ترافیکی می بینند + تصاویر

به منظور آموزش ترافیک، روزانه 140 دانش آموز با حضور در پارک ویژه ترافیک شهرداری یزد با اصول و قواعد ترافیک شهری آشنا می شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یزد، روزانه به طور متوسط 140 دانش آموز در پارک آموزش ترافیک در دو الی سه سانس با برنامه زمانبندی مشخص قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، شناخت تابلوها و علائم ترافیکی، چگونگی عبور از عرض خیابان و نحوه رفتن از خانه تا مدرسه را فرا می گیرد.

پارک آموزش ترافیک، شهری در مقیاس کوچک به مساحت چهار هکتار می باشد که در راستای فرهنگ سازی ترافیکی بر اساس اعتقاد به آموزش دوران کودکی بنا شده و دارای المانهای شهری از قبیل چهارراه چراغدار، سه راه، زیرگذر، پل هوایی عابرپیاده،خط کشی ها، تابلوها، علائم ترافیکی و... می باشد.

آموزش در پارک ترافیک با همکاری افسر کارشناس مجرب راهور به دو صورت تئوری و عملی به انجام می رسد به طوریکه در بخش تئوری آموزش در کلاس و با حضور مربی به صورت تصویری و در بخش عملی، در محوطه پارک مصادیق عملی، آموزش به اجرا گذاشته می شود.

گفتنی است مسیر ویژه دو چرخه از نکات برجسته پارک می باشد که در آن دانش آموزان با 50 دستگاه دوچرخه و اندازه های مختلفی آموزش لازم را فرا می گیرند.

ساخت سر درب، خرید تجهیزات جدید نظیر موتورهای شارژی، دوچرخه و ... و فعال سازی پارک مذکور در عصرها و سایر اوقات شبانه روز ، نیز از دیگر برنامه هایی است که برای آینده، پارک در نظر گرفته شده است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا