در جلسه اي با حضور معاون رسانه مجازي صداو سيماي جمهوري اسلامي ايراناز برگزاري مراسم افتتاح كشوري طرح آي پي مديا تا پايان ماه شعبان در استان يزدخبر داده شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "عباسعلي رضايي" در اين جلسه ضمن تبريك اعياد شعبانيه، اهميت اجراي طرح آي پي مديا را يادآور شد.
وي با اشاره به احياي شوراي راهبردي فناوري اطلاعات در ماه هاي اخير، گفت: پروژه هاي متعددي در اين زمينه در حال اجراست.
رضايي افزود: يزد در حوزه فناوري اطلاعات توانمنديهاي ارزشمند و قابليت منحصر بفردي دارد.
معاون رسانه مجازي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران نيز استقبال استان از اين طرح را نشان دهنده ذكاوت مديران استان يزد برشمرد و خاطر نشان كرد: فناوري اطلاعات در كشور ايران غالبا از زاويه مهندسي و سخت افزاري ديده شده است و از زاويه نرم افزاري و فكري كمتر مورد توجه قرار گرفته است.
"سياهكلي" با اشاره به اينكه بايد با ديد خدمت محور به فناوري اطلاعات نظر داشته باشيم و با يادآوري اصل قدرت "سازماندهي" در مقوله مديريت، بر سازماندهي قدرت تاكيد كرد.
وي افزود: از جمله ابزاري كه در زمينه سازماندهي و توزيع قدرت مي تواند نقش آفريني كند فناوري اطلاعات است.
اين مقام مسئول گفت: گرچه اساس قدرت سرزمين و مردم است اما فناوري اطلاعات فاصله هاي زماني و مكاني را حذف مي كند، فناوري اطلاعات براي انسان قدرت جديدي توليد مي كند كه تا كنون تجربه نكرده است.
وي خاطر نشان كرد: ايران مجازي مي تواند از ايران حقيقي بزرگتر باشد كه اين فضاي مجازي اعم از اينترنت، رسانه ها و ... است.
سياهكلي بر استفاده از اينترنت براي توسعه تاكيد كرد و اهميت توليد محتوا و ارائه خدمات در فضاي مجازي را يادآور شد.
وي با اشاره به اينكه تغييرات اساسي در حوزه رسانه ايجاد شده است و رسانه ها متعامل شده اند، بيان كرد: اكنون مصرف كننده محتواي رسانه ها، خود، توليد كننده محتوا هم هستند.
سياهكلي در بخش ديگري از سخنان خود، اظهار داشت: يك سري اصول وجود دارد كه با هوش ايراني بايد رعايت شود، دولت الكترونيك تا زماني كه مبتني بر وب است، اتفاقي نمي افتد، براي راحتي و سهولت بايد اينفوگراف و ايليكيشن ساخته شود.
وي خاطر نشان كرد: سيستم آي پي مديا بخش هاي متعددي از جمله اينترنت، تلويزيون، راديو، گيم و ... دارد و مي توان هزاران شبكه روي آن باز كرد كه اكنون 32 شبكه از اين طريق قابل دريافت است.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه با اجراي اين طرح برنامه هاي تلويزيون به مدت يك ماه در اختيار مخاطب قرار مي گيرد، افزود: در اين طرح محتوا را از هر كجاي دنيا مي توان گرفت، اما خدمت در كشور ارائه مي شود.
وي در پايان خواستار مشاركت همه فعالان در زمينه نهضت توليد محتوا شد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا