استاندار یزد با اشاره به بیست و پنجمین سالیاد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، بر لزوم توجه به آرمانهای امام(ره) تاکید نمود و خواستار تکرار و یادآوری این ارزشها و آرمانها برای زنده نگهداشتن آن در جان و ذهن تک تک افراد شد و افزود: همواره باید این سوالات را با خود مطرح کنیم که برای چه انقلاب شد و به کدامین هدف از اهداف انقلاب دست یافتیم و اگر دست پیدا نکردیم چرا و اگر دست پیدا کردیم اهداف بعدی چیست؟

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد ، " سید محمد میرمحمدی " ظهر دوشنبه 12 خردادماه در مراسم افتتاح فاز دوم شرکت تولید تخم مرغ سیمرغ یزد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ابراز امیدواری نمود تا همگان در پیروی از این عزیزان موفق باشند و در عمل از آموزه های همه ائمه بهره مند شده و به درستی از این بزرگواران پیروی کنند.
وی ضمن تشکر از تلاشهای صورت گرفته در بهره برداری از این واحد تولیدی، شکل گیری چنین واحدهایی را مایه خوشحالی و امیدواری دانست و گفت: خوشبختانه این کارخانه با سابقه طولانی در امر تولید از امکانات وسیع، از جمله نیروی انسانی برجسته، مجرب ، علاقه مند و دلسوز - که اولین سرمایه مهم در امر تولید است- و امکانات تولیدی و تخصصی خوبی برخوردار است که با توجه به تجربه ای که این شرکت دارد، شاهدیم که روز به روز سیستمهای جدید جایگزین تکنولوژیهای قدیمی تر می شود و نوسازی و بازسازی شرکت و استفاده از فناوری روز به نحو مطلوبی در آن صورت می گیرد.
استاندار یزد در ادامه به بیان ویژگیهای مثبت استان یزد در امرجذب سرمایه گذاران پرداخت و افزود: استان یزد با توجه به ویژگیهای خاص خود هم از مردمی متدین ، خداجو ، شریف و دلسوز برخوردار است و هم محیط مناسبی برای فعالیتهای مختلف اقتصادی را فراهم نموده وامکاناتی که در استان وجود دارد، به همراه معادن و واحدهای صنعتی مختلف و نیروی انسانی فرهیخته استان، همچنین همکاران واحدهای مختلف اداری که بستر ساز فعالیتهای علاقه مندان به سرمایه گذاری و کارآفرینی هستند، مجموعه هایی است که زمینه های لازم را برای گسترش فعالیتهای تولیدی و اقتصادی در استان یزد به بهترین نحو ممکن فراهم کرده است.
میرمحمدی، تولید را یکی از ضرورتهای مورد عنایت دولت تدبیر و امید ذکر کرد و پرداختن به این امر مهم را از سیاستهای اولویت دار این دولت دانست و افزود: اخیراً دو محور مهم " طرح تحول در زمینه سلامت و بحث بیمه تامین اجتماعی "- که خوشبختانه کار آن شروع شده و تحول چشمگیری را نیز در پی خواهد داشت - و " تولید مواد غذایی " در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بعضاً در گزارشات و بررسی های موجود، ملاحظه می شود که درصد قابل توجهی از مردم دچار سوء تغذیه هستند. بنابراین هر گاه واحدهای تولید مواد غذایی را گسترش دهیم، طبیعی است که اثر مستقیمی در کمک به امر رفع سوء تغذیه در جامعه دارد و یکی از این موارد تولید مواد پروتئینی و مشخصاً تولید گوشت مرغ و تخم مرغ است.
استاندار یزد خاطر نشان ساخت: خوشبختانه استان یزد در مجموع آمادگی کامل برای تسهیل فعالیتهای سرمایه گذاران و مساعدت و همکاری با آنان را دارد و سرمایه گذاران می توانند در زمینه های صنعتی و تولیدی که آب بری کمی داشته باشد و همچنین در زمینه صنایع هایتکنولوژی و مباحث مربوط به گردشگری و زمینه های علم و فناوری در استان یزد سرمایه گذاری کنند و در این راه بسترهای مناسب و طرحهای مشخصی آماده است تا به سرمایه گذاران معرفی شود و به کار افتد.
عالی ترین مقام اجرایی استان سپس با اشاره به نقش تعیین کننده نوع برخورد و مواجهه مسئولین استان با سرمایه گذاران در جلب و جذب ایشان خاطر نشان ساخت: هر گاه افرادی برای سرمایه گذاری به محلی مراجعه کنند و با استقبال و احترام مسئولین ذیربط مواجه شوند، طبیعی است که علاقه مندی آنها برای سرمایه گذاری در آن مکان بیشتر می شود و وظیفه ماست تا با کاستن از مسیرهای پر پیچ و خم اداری، علاقه مندی سرمایه گذاران و کارآفرینان را زیاد نموده و بکوشیم تا مسئولین را به سمت کاستن از بروکراسی اداری و تسهیل مسیر سرمایه گذاری هدایت کنیم و خوشبختانه این همراهی در مدیریت استان وجود دارد اما بدیهی است که نمی توانیم به یکباره انتظار آن را داشته باشیم تا همه موارد تغییرنموده و متحول شود.
وی با تاکید بر همفکری ، همدلی و صمیمیت در مسیر تحقق آرمانها و اهداف توسعه استان و کشور گفت: هرگاه احساس شود که همه هدف مشترکی دارند و در جهت منافع ملی و استحکام نظام تلاش میکنند، آنگاه این همدلی موجب هم افزایی می شود و هم افزایی است که قدرت بالایی برای حل مشکلات ایجاد میکند و موانع را کنار می گذارد. بنابراین امیدواریم که با صمیمیت و علاقه مندی بیشتر، فضای کار و تلاش را حاکم نموده و از فضای شعار خارج شویم.
میرمحمدی بر لزوم اطلاع رسانی به مردم در خصوص تکمیل پروژه ها، پس از اتمام و بهره برداری کامل از آنها تاکید کرد و ادامه داد: کاری را تا انجام نشده نباید مطرح نمود و امروز هم به دلیل اتمام و بهره برداری از فاز دو این شرکت، این مراسم شکل گرفت. بنابراین باید کار را به سرانجام رساند و به مردم اطلاع داد چرا که حضرت امام خمینی(ره) هم فرمودند: " کاری که انجام میدهید را به مردم بگویید".
استاندار یزد با اشاره به بیست و پنجمین سالیاد ارتحال رهبر کبیر انفقلاب اسلامی، بر لزوم توجه به آرمانهای امام(ره) تاکید نمود و خواستار تکرار و یادآوری این ارزشها و آرمانها برای زنده نگهداشتن آن در جان و ذهن تک تک افراد شد و افزود: همواره باید این سوالات را با خود مطرح کنیم که برای چه انقلاب شد و به کدامین هدف از اهداف انقلاب دست یافتیم و اگر دست پیدا نکردیم چرا و اگر دست پیدا کردیم اهداف بعدی چیست؟
وی در پایان سخنان خود افزود: به هر حال این انقلاب، الهی و اسلامی است و اسلام اصول و قواعد خاص خود را دارد و ما نیز باید در مسیر اسلام حرکت کنیم و بدانیم که حرکت در مسیر اسلام ، حرکتی تکاملی است و اینگونه حرکت بدین معنی است که امروزِ انسان با فردای آن یکی نباشد و تکالیف فردی و اجتماعی خود را به درستی انجام دهد و همانگونه که ییامبر اسلام(ص) مسلمانان را برادر خطاب میکرد و بین آنها عقد اخوت بست، ما نیز باید برادری را در خود تقویت نماییم.
گفتنی است پیش از سخنان استاندار یزد، " تقوی فر " مدیر عامل کارخانه سیمرغ ، در سخنانی به بیان ویژگیها و توانمندیهای فاز دو این کارخانه در یزد اشاره نمود و ضمن تشکر از رفع مشکل این کارخانه در استان، خواستار تداوم مساعدت و حمایت مسئولین استان در جهت هر چه پربار تر شدن فعالیتهای این واحد تولیدی شد.
کارخانه تولید تخم مرغ سیمرغ یزد، 230 نفر شغل مستقیم را ایجاد نموده و فاز اول آن یازده تا سیزده تن تخم مرغ تولید می نماید و همچنین تولید کننده 23 هزار تن دان مرغ در سال است و 89 درصد نیاز تخم مرغ استان را تامین می کند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا