به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ سید مهدی طلایی مقدم از مجموعه تاریخی باغ تیتو بازدید کرد و از نزدیک شاهد روند اقدامات مرمتی و بهسازی اين بنا قرار گرفت.

"حسین امیریان" در این بازدید ضمن معرفی از تاریخچه این بنای تاریخی خطاب به فرماندار بافق گفت: اين باغ داراي مساحتي حدود 6000 متر مربع مي باشد كه پوشش درختان نخل، انار و ... زيبايي خاصي به آن بخشيده است و در داخل باغ حوض آب نسبتاً بزرگي قرار دارد كه درختان انگور سايه اي دل انگيز بر سطح آب آن گسترانيده اند.

وی با اشاره به ویژگی های بی نظیر این باغ افزود: از ويژگيهاي بارز اين بنا مي توان به وجود بادگير چهارطرفه، اتاق هاي گچ كاري شده، ايوان و حوض آب زيبايي كه در جلوي نماي ورودي باغ مي باشد اشاره كرد.

این سرمایه گذار بخش خصوصی ضمن تاکید بر حفظ و احیاء آثار تاریخی و سنتی در این شهرستان خاطر نشان کرد: در نظر است اين باغ پس از مرمت به كافي شاپ تغيير و رستوران سنتی تغییر كاربري داده و احياء شود.

امیریان به اقدامات مرمتی این بنای تاریخی که زیر نظر کارشناسان مربوطه انجام مي گيرد، اشاره کرد و گفت: مرمت و استحکام بخشی كل بنا، دوخت ودوزهاي طاقها ، تثبيت ستونها ، پي بندي ، سبک سازی پشت بام، بازسازي فضاهاي ريخته شده  ، مرمت حوض ها، طراحي آب نماها و رستوران ... از جمله این اقدامات است.

وي خاطرنشان كرد: برآورد مالي مرمت باغ تیتو كه توسط بخش خصوصی تا کنون انجام شده است برابر با 15 ميليارد ريال است.

فرماندار بافق در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و اقدامات انجام شده، با اشاره به احیاء صنعت گردشگری در شهرستان بافق گفت: اشتغالزایی از طریق صنعت گردشگری نسبت به ایجاد شغل به روش‌های دیگر مانند احداث کارخانه ارزان‌تر است زیرا ورود هر یک گردشگر موجب ایجاد شغل برای چندین نفر می‌شود.

سید مهدی طلایی مقدم افزود : مردم و مسئولان باید دست به دست هم دهند و بازسازی و معرفی آثار تاریخی شهرستان در دستور کار همگان قرار گیرد تا این آثار برای آیندگان حفظ شود.

وی بیان داشت: دولت زمینه را فراهم می‌کند و در واقع چراغی توسط دولت روشن می‌شود، اما مردم باید چراغ‌های آبادانی و توسعه را یکی پس از دیگری روشن کنند.

فرماندار بافق ميراث بجا مانده از گذشتگان را به عنوان هويت و شناسنامه مردم هر ملتي و منطقه خواند و خاطر نشان کرد: با وجود چنین آثاری و گنج‌های ارزشمند در شهرستان نباید اجازه دهیم مردم با رنج زندگی کنند.

گفتنی است قدمت باغ تیتو مربوط به دوره صفویه است که به شماره 3750 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا