یزدفردا:بعد از عرضه موفقیت‌آمیز ۲۰۸ جدید در ژوئن سال ۲۰۱۲ میلادی، این بار کمپانی پژو با محصول جدید خود، کلاس خودروهای سوپرمینی را دوباره زنده کرده است.

بعد از عرضه موفقیت‌آمیز ۲۰۸ جدید در ژوئن سال ۲۰۱۲ میلادی، این بار کمپانی پژو با محصول جدید خود، کلاس خودروهای سوپرمینی را دوباره زنده کرده است. طراحی جذاب، زیبایی، اندازه کوچک، فضای راحت و تجهیزات مناسب ۲۰۸ GTi می‌تواند در انتخاب مشتریان انقلابی به پا کند. ۲۰۸ یک نمونه کاملاً موفق بود و اکنون Peugeot 208 GTi حتی قوی‌تر از مدل قبلی خود ظاهر شده و ارمغان آن برای شما رضایت خاطر، عملکرد عالی و فخرفروشی به دیگران است.

files_galleries_8750461[5688aa5317b72f332affa9998ec24127] (1)

 

مواد و رنگ‌های به کار رفته در این مدل واقعاً با کیفیت هستند و با اولین نگاه به نمای بیرونی خودرو متوجه تغییرات جدید ۲۰۸ GTi خواهید شد. قسمت جلوی این مدل سه درب ۱۰ میلی‌متر و قسمت عقب آن نیز ۲۰ میلی‌متر پهن‌تر شده است و از جمله مشخصه‌های بارز این خودرو که روی عملکرد نهایی آن مؤثر خواهد بود می‌توان به اجزای بدنه، چرخ و رینگ‌های کمانی و چسبیده و بال عقب کوچک آن اشاره کرد که در زیبایی ظاهری آن نیز تأثیر دارد.

 پژو ۲۰۸ GTi

پژو ۲۰۸ GTi

 

یکی دیگر از نکاتی که چه روز و چه شب جلب توجه می‌کند چراغ‌های جلوی ۲۰۸ GTi است که با نورافکن‌های هالوژن جدید اصلاح شده و به آخرین نسل چراغ‌های راهنما مجهز است. این طراحی دقیق چراغ‌ها با معماری داخلی مستطیل شکل و فناوری LED برای نمایشگرها و چراغ دادن در روز تعبیه شده است. شکل ظاهری چراغ‌ها نیز شبیه چشمان گربه‌هاست.

 پژو ۲۰۸ GTi

پژو ۲۰۸ GTi

شکل چراغ‌ها باعث شده است جلو پنجره ۲۰۸ به شکل خاصی طراحی شود و این مسئله در GTi نیز پویاتر شده و چراغ‌ها برجسته تر به نظر می‌آیند. همین جلو پنجره مشکی با ترکیبات داخلی کروم در کنار ظاهر اسپرت خودرو در مجموع باعث می‌شود جلوی ۲۰۸ GTi کاملاً فناورانه و منحصر به فرد باشد.

توجه به جزئیات در این مدل از اولویت‌ها در طراحی کابین سرنشینان گرفته تا محیطی کامل مطبوع همه و همه به خوبی رعایت شده است. این موضوع زمانی بیشتر مشهود است که برای بار اول درب خودرو را باز کرده و در همان نگاه اول چشمتان به نشان آلومینیومی پژو و طراحی داخلی تیره آن می‌افتد که از قسمت بالا تا پایین ادامه دارد و باید بگوییم ۲۰۸ GTi به یک تم منحصر به فرد با رگه‌های قرمز مزین است.

داشبورد خودرو نیز فضایی کاملاً مناسب را برای قرار دادن وسایل در اختیار شما قرار می‌دهد و این داشبورد به یک چراغ زیبا و خلاقانه مجهز است. باید دوباره به عملکرد LED چراغ‌های نورافکن اشاره کنیم و اضافه کنیم که صفحه ساعت نیز دارای نور پس زمینه LED و قاب دور آن به رنگ کروم اطلسی است.

فضای سرنشینان نیز با جزئیات کامل طراحی شده است. در نتیجه دریچه‌های هوا، تزئینات اطراف صفحه لمسی، تزئینات داشبورد، محل قرارگیری فرمان و دکمه‌ها، کمربند، رودری‌ها همگی به یک ترکیب رنگ داخلی مزین شده‌اند. طراحی پدال‌های آلومینیومی و زیر پایی‌ها نیز کاملاً جدید و اصلاح شده است.

 پژو ۲۰۸ GTi

پژو ۲۰۸ GTi

 

Peugeot 208 GTi یک بازتولید موفق از یک افسانه 

کمپانی پژو در تاریخچه مسابقات برای خودش جایگاه مشخصی دارد و در بین مدل‌های موفق مسابقه‌ای یا در تبلیغات و پیشنهادهای ویژه به نظر می‌رسد Marque’s DNA بهترین گزینه برای خلق یک GTi با عملکرد مدرن است. هدف خیلی ساده است: خلق یک خودروی اسپرت شیک و جذاب، که تعبیری معاصر از افسانه‌ای به نام Peugeot GTi باشد.

به همین دلیل در نگاه اول شما مجذوب یک مدل سه درب اسپرت مدرن و اصلاح شده با طراحی بیرونی و داخلی خاص می‌شوید و جدای از امکان انتخاب رنگ بدنه خودرو، تجهیزات و تزئینات به کار رفته داخلی و خارجی و استفاده از رنگ قرمز و طرح کروم زیبایی چشم نوازی به این مدل بخشیده است.

روکش صندلی‌های اسپرت ۲۰۸ GTi ترکیبی از چرم Club Nappa و پارچه Caro Weave است در کنار خطوط قرمز حس پویایی خوبی دارد. ترکیب قرمز و مشکی داشبورد نیز با رودری‌ها کاملاً سنخیت دارد و اطلاعات مربوط به عملکرد خودرو نیز به خوبی از طریق پنل مجهز به رنگ‌بندی ماتریسی و استفاده از طراحی کروم و آلومینیوم نیز باز هم به جذابیت‌های این مدل افزوده است.

نوع طراحی صندلی به گونه‌ای است که تا حد امکان ایمنی راننده حفظ شود و کمربند ایمنی نیز از جنس مرغوب به رنگ مشکی با لبه‌های قرمز است. راننده نیز عملاً در موقعیت مناسبی قرار می‌گیرد که نه تنها به جاده اشراف دارد بلکه می‌تواند به خوبی کنترل همه چیز را در اختیار بگیرد.

تمام هدف پژو در مدل ۲۰۸ GTi فراهم کردن تجربه رانندگی لذت بخش و ایمن برای راننده بوده است که برای تحقق این امر از شاسی دینامیک و انتقال حس خوب رانندگی کمک گرفته است. فنرها، تنظیم ضربه‌گیرها، میله ضدپیچش، بهبود زیرقاب جلو و صلبیت اتصال ستون عقب به اضافه سیستم تعلیق و چرخ‌ها کاملاً مناسب این ۲۰۸ GTi طراحی شده‌اند.

تایرهای این خودروی ۲۰۵/۴۵، با رینگ‌های ۱۷ اینچ کربن الماس و رنگ Storm است که دیسک‌های جلو ۳۰۲ میلی‌متر و دیسک‌های عقب ۲۴۹ میلی‌متر می‌باشد. ترمزها و تایرها نیز با سیستم مکش هوای دینامیک خنک می‌شوند که در عملکرد ترمزها نیز مؤثر است.

پیشرانه ۲۰۸ GTi یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتر THP با ۲۰۰ اسب بخار است و به محض فعال شدن سیستم احتراق، در تمامی سرعت‌ها صدایی لذت بخش از موتور به گوش می‌رسد. سیستم گیربکس این مدل شش سرعته دستی است و گشتاور آن معادل ۲۷۵ نیوتن متر و حداکثر توان این خودرو برابر با ۲۰۰ اسب بخار است. جالب است بدانید ۲۰۸ GTi در ۷ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ را پر می‌کند و ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر را با دنده ۵ در کمتر از ۷ ثانیه می‌پیماید. این عملکرد به دلیل بهبود صورت گرفته در کاهش وزن خودرو می‌باشد.

وزن ۲۰۸ GTi حدود ۱۱۶۰ کیلوگرم و میزان آلایندگی آن ۱۴۵ گرم در کیلومتر است.

Marie Beamount مدیر ۲۰۸ GTi dynamics معتقد است کمپانی پژو تمام تلاش خود را برای تولید یک هاچ‌بک اسپرت، ایمن، با فرمان‌پذیری عالی، بدنه مناسب و صلبیت مطلوب سیستم تعلیق به کار بسته است تا درکنار ترکیب عملکرد، ایمنی و لذت خوب رانندگی، در نهایت خودرویی کاربردی و مناسب برای دوستداران پژو تولید کند.

»» قوی‌ترین و داغ‌ترین پژو 208

پژو 208 همان راهی را می‌رود که برادر بزرگ‌ترش یعنی 308 رفته و حالا با معرفی قوی‌ترین مدل از این خودرو، در کارایی و توانایی پا جای پای 308R نیز گذاشته است.

Peugeot 208 GTi

Peugeot 208 GTi


مدیر پژو Maxime Picat اعلام کرد که 208R در صدر تولیدات این کلاس و بالاتر از 208GTI قرار خواهد گرفت. این یعنی 208R از ویژگی‌های اسپرت تر و موتور قوی‌تری نسبت به GTI برخوردار است.

Peugeot 208 GTi

Peugeot 208 GTi


پژو 208R به خودروهایی نظیر 308R و RCZ R خواهد پیوست که هر کدام بالاترین مدل اسپرت در تولیدات این شرکت می‌باشند.
در حالی که 208 GTI می‌تواند 197 اسب بخار نیرو را از موتور 1.6 لیتری خود بیرون بکشد، انتظار می‌رود که با تقویت توربوشارژرها، قدرت تولیدی در مدل R به 267 اسب بخار بالغ گردد. بدین ترتیب یکی از هاچ بک‌های کوچک و آتشین پای به میدان رقابت می‌گذارد. هنوز مشخص نیست که این خودرو در چه تاریخی و با چه مشخصات دقیقی معرفی خواهد شد. (تصاویر مربوط به مدل GTI می‌باشد).

پژو 208 در هر 100 کیلومتر فقط 3 لیتر می‌سوزاند/گزارش تصویری

دانش > فناوری - نیاز بازار و کاهش آلایندگی محیطی، پژو را به تولید خودروهای سوپرمینی خود واداشت. نمونه‌های تازه 208 که امسال عرضه می‌شود، هاچ‌بک، سبک‌تر و با مصرفی کمتر یا نزدیک به 3 لیتر در هر 100 کیلومتر تولید شده‌اند.

محبوبه عمیدی: یک ماه دیگر نمونه مفهومی تازه پژو که از طراحی قدیمی و محبوب 205 GTi الهام گرفته و 208 GTi نام دارد، همراه با نمونه مفهومی XY که با رنگ 16 لایه و بهره‌وری بالا تولید شده در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درخواهد آمد. این دو خودرو هم مانند نمونه های دیگر این سری، کوچک و بسیار کم مصرف هستند.

به گزارش گیزمگ، توان خروجی موتور توربوشارژ پژو 208 GTiبا ظرفیت 1.6 لیتر، 203 اسب‌بخار خواهد بود و نسبت به اولین نمونه های 205 که در سال 1984 / 1363 با توان خروجی 104 اسب‌بخار روانه بازار شده‌اند، بهره‌وری به مراتب بهتری خواهد داشت. برای این خودرو جعبه دنده 6سرعته دستی پیش‌بینی شده است.  

نمونه مفهومی XY هم که مبتنی بر طراحی 208 است، در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد. این نمونه با رنگ اختصاصی و مشخصات جالب‌توجهی مانند سیستم انتقال قدرت (drivetrain) جدیدe-HDi  این شرکت که با موتور دیزلی و 115 اسب‌بخار آن با ظرفیت 1.6 لیتر یکپارچه شده و سیستم بازیافت انرژی از ترمزها، می‌تواند خریداران دیگری را جلب کند که توان پرداخت هزینه بیشتری را برای یک خودرو کوچک و فوق‌العاده اقتصادی خواهند داشت.

فکر می‌کنید ارزشش را داشته باشد؟ بله، آلایندگی این خودرو تقریبا 99 گرم‌ در هر کیلومتر است و در هر 31.6 کیلومتر تنها یک لیتر گازوئیل (در هر 100 کیلومتر 3.16 لیتر) مصرف خواهد کرد. این خودرو می‌تواند فاصله پاریس تا میلان یا برلین را با مصرف تنها یک باک طی کند. البته این نمونه اقتصادی‌ترین نمونه 208 نیست و نمی‌تواند با موتور 1.4l e-HDi با توان خروجی 68 اسب بخار که در هر 35.3 کیلومتر 1 لیتر سوخت مصرف می کند و به عبارت دیگر مصرف آن 2.83 لیتر در هر 100 کیلومتر است، برابری کند.   

رنگ‌آمیزی بدنه پژو XY طوری انجام شده که آن را در فواصل گوناگون و از زاویه‌های دید مختلف به رنگ‌های متفاوتی نشان خواهد داد. برای خلق این رنگ 16 لایه مختلف رنگ و لاک استفاده شده اما داشتن خودرویی که احتمال ترمیم رنگش پس از تصادف یا برخوردهای کوچک بسیار کم است، چندان اقتصادی به نظر نمی‌رسد و می‌تواند پیدا کردن آن را در پارکینگ‌های شلوغ به معضلی بزرگ تبدیل کند. به همین دلیل اگر این خودرو به تولید انبوه برسد، انتخاب‌های دیگری با رنگ ساده پیشنهاد خواهند شد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند پژو با معرفی XY تلاش می‌کند این خودرو را به سطح خودروهای گران‌تر بازار بکشاند. این خودرو بسیار کم‌مصرف و با آلایندگی بسیار اندک طراحی شده و دقیقا مطابق نیاز بازار که به سمت خودروهای کوچک‌تر حرکت می‌کند، هاچ‌بک است و فضای چندانی را اشغال نخواهد کرد.

احتمالا سری 208 که نسل چهارم خودروهای پژو به‌شمار می‌رود و خصوصیات بسیاری را از سری‌های متعدد 205 که از سال 1983 تاکنون تولید شده‌اند، به ارث برده و از اواسط سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد، در بازار با اقبال بسیار خوبی روبرو خواهد شد. این سری تجسم موفقی از چالاکی، بهره‌وری و پیشرفت‌های فنی پژو طی 3 دهه گذشته ارائه کرده است.

تاکنون پژو بر خلاف روند بسیاری از شرکت‌ها که با تولید نسل‌های تازه خودروها وزن آنها را کمتر می‌کردند، عمل می‌کرد و سری‌های 205، 6 و 7 این خودرو مرتب سنگین‌تر از قبل شدند اما این شیوه را در تولید سری 208 عوض شده است. به عنوان مثال در حالی که نمونه اصلی 205 که به نام Rallye شناخته می‌شد، کمتر از 800 کیلوگرم وزن داشت، هیچ‌کدام از نمونه‌های 207 تولید شده زیر 1100 کیلوگرم نبودند اما در حال حاضر هر نمونه 208 به طور متوسط حدود 100 کیلوگرم سبک‌تر از نمونه مشابهش در سری 7 تولید خواهد شد.

علاوه بر این تغییرات متعددی در طراحی بدنه سری 208 صورت گرفته تا این خودرو از لحاظ آیرودینامیک بهره‌وری بالاتری داشته باشد و اسپویلری که در پشت سقف این خوردو تعبیه شده می‌تواند پایداری آن را در سرعت‌های بالا افزایش دهد. پژو مشخصات فنی دیگری را از این خودروها منتشر نکرده اما با توجه به نسل‌های پیشین می‌توان انتظار داشت که با نسل جدید و فو‌ق‌العاده‌ای از خودروهای تولید این شرکت روبرو خواهیم بود

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا